  • 51. Data: 2015-01-13 08:45:00
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:m90r9i$41e$...@n...news.atman.pl...

    > Przed chwilą w TV pokazywali górników z Brzeszcz, którzy pokazywali
    > "paski" z wypłat młody miał bodajże 1600 netto, a ten starszy 2200.

    ROTFL. Niemożliwe. Układ zbiorowy na to nie pozwala, więc jest kilka
    możliwości:
    albo to zwykła manipulacja i to np. dodatkowe paski za nadgodziny, albo to
    były paski na których była tylko goła pensja (a premie, zjazdowe, stażowe i
    inne dodatki łącznie wynoszące drugie tyle) na osobnym pasku już nie
    pokazanym, albo to za pół etatu, albo jakieś wyrównanie.

    Albo to nie byli górnicy tylko jakaś obsługa naziemna sprzątaczki,
    magazynier itp. ale nawet wtedy mało to prawdopodobne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2015-01-13 09:32:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Koszt wydobycia 1 tony węgla w Polsce to 309zł.

    To nie ma znaczenia. Istotna jest cena sprzedaży. Skoro obecna cena jest
    wyższa niż cena węgla z importu, a jednocześnie kopalnie przynoszą straty to
    sprawa jest prosta. Zlikwidować, importować a górnicy niech robią coś
    pożytecznego.

    > Odpowiedz mi więc dlaczego ja za ten węgiel muszę zapłacić 850zł za tonę?

    Bo koszt wydobycia jest wyższy niż się Tobnie wydaje.

    > Przy czym na kopalni ten węgiel dużo tańszy nie jest.

    No właśnie więc co to za mityczny koszt wydobycia podałeś na początku?

    > Jakbym chciał samemu jechać wywrotką i kupić bezpośrednio w kopalni to po
    > odliczeniu kosztów transportu wyjdzie prawie na to samo co zakup w
    > najbliższym składzie, gdzie kupując węgiel słyszę narzekania, że
    > właściciele składu "jadą" na granicy opłacalności.

    Bo tak jest.

    > I co? Kupisz ten węgiel za wszy czy za muszelki?

    Po pierwsze wtedy nie będziemy _dopłacać_. Tak my dopłacamy do eksportu
    węgla bo inaczej już dawno wokół kopalni leżałyby znacznie większe zwały
    niesprzedanego węgla.
    Po drugie miliardy z budżetu które idą na wcześniejsze emerytury mogłyby być
    zainwestowane w nowoczesne technologie.
    Po trzecie górnicy zamiast bawić się w kopalnię (tak to jest zabawa - bo
    praca przynosi zysk - a tak to drogie hobby) robiliby cos pożytecznego i to
    też by można eksportować.

    > Wybacz, ale Twoje pojmowanie ekonomii i gospodarki jest na poziomie
    > przedszkolaka.

    Wybaczam.

    > Aby móc importować trzeba mieć pieniądze z eksportu. W przeciwnym razie
    > kraj się zadłuża dewizowo.

    A to nic innego nie można eksportować tylko węgiel? Twoja nienawiść znowu
    Cię ogłupia.

    > Kupując taniej za granicą i tak wychodzi drożej niż byś wydobył w kraju,
    > ponieważ w przypadku zakupu za granicą kapitał i dewizy uciekają z kraju,
    > a ludność biedniej i kraj musi dokładać do ludzi, aby nie dać im zdechnąć
    > z głodu (zasiłki dla bezrobotnych, zasiłki dla biednych). W biednym
    > społeczeństwie rośnie niezadowolenie, przestępczość i szara strefa, co
    > przynosi kolejne koszty dla państwa.

    A to pieniądze które teraz idą na górnictwo jakoś magicznie znikną? Nie one
    nie znikną tylko będzie można za nie np. stworzyć cały sektor nowoczesnych
    technologii. W Gliwicach już to się dzieje i to bez udziału budżetu
    centralnego.

    > Jeżeli nawet drożej wydobędziesz w kraju to dajesz zarobić swoim, którzy i
    > tak te pieniądze oddadzą państwu w formie podatków, po drodze dając
    > jeszcze zarobić innym np. piekarzom, murarzom czy handlarzom. Tak naprawdę
    > z tego co zarobi jeden górnik utrzymuje się kilku innych pracowników
    > innych zawodów.

    Do szkoły wróć!

    Jakby górnicy robili coś pożytecznego to też by zarabiali i płacili podatki
    i tak samo "dadzą zarobić" murarzom czy piekarzom.
    A przy tym wszyscy płaciliby niższe podatki.

    > Obecnie górnicy już nie zarabiają tak jak za PRL-u.

    Zarabiają proporcjonalnie wiele więcej.

    > Teraz za swoją ciężką i niebezpieczną pracę dostają niewiele więcej jak
    > przeciętna krajowa czyli 2000-2500zł na rękę.

    ROTFL. Po co znowu kłamiesz?

    Pierwszy link z brzegu:

    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/500544,gornic
    y-jsw-zarabiaja-75-tys-zlotych-porownaj-zarobki,id,t
    .html

    na powierzchni 3,2
    górnik 6,2
    prezes 20,7

    > Jak będą zapierdalać w soboty i święta czyli ponad 220 godzin
    > przepracowanych w miesiącu to zarobią nawet 3000-3500zł na rękę.
    > Niestety są kopalnie, gdzie płacą górnikom nawet 1600zł na rękę.
    > Jak się uśredni zarobki z prezesami i dyrekcją kopalni to wychodzą średnie
    > zarobki po 6000 czy 8000zł.

    Do szkoły wróć!
    Górnicy zarabiają _więcej_ niż średnia. Mnie dostają pracownicy powierzchni.

    > Tak naprawdę problem kosztów zatrudnienia nie leży na dole w kopalni lecz
    > na górze.
    > Poza tym dlaczego zabierać górnikom dołowym przywileje?
    > Za to, że starzeją się 2 razy szybciej, że rzadko który górnik dołowy
    > dożywa 60 roku życia?

    ROTFL zapraszam na Śląsk. Naczytałeś się jakiś partyjnych ulotek i nie masz
    pojęcia o czym piszesz.

    > Oczywiście zabrać przywileje wszystkim tym, którzy pracują na górze, bo
    > czym się różni "gryzipiórek" na kopalni od "gryzipiórka" w innej firmie
    > czy urzędzie? Niczym.

    To mit. To już za Buzka znacznie uporządkowano. Od tego czasu góra zarabia
    znacznie mniej niż dół.

    > Dlatego też wcześniejsze emerytury powinny obejmować tylko górników
    > dołowych i służby, które narażają życie np. ratownicy.

    Po nowemu tak już jest

    > Wybacz, ale dlatego tak chu....wo jest w tym kraju, bo takich mamy
    > ekonomistów jak Ty.

    Po raz kolejny udowodniłeś że nie masz pojęcia o czym piszesz. Dopierdalasz
    się tylko po to by się dopierdalać i robić burdel na grupie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2015-01-13 12:06:14
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 18:56, wolim pisze:

    > A jaką kaloryczność ma ten owies?

    Około 20% mniejszą niż węgiel

  • 54. Data: 2015-01-13 16:48:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marek" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Zawsze, kiedy chce cos kupic, to pytam znajomych, czy nie wiedza, gdzie
    > mozna kupic tanio to, czego szukam. Nigdy mi nikt nie pomogl kupic tanio
    > cos, czego szukam. Zawsze, kiedy cos juz kupilem, opowiadam znajomym, ze
    > dokonalem zakupu i mowie, za ile kupilem. Zawsze , kazdy debil, mowi mi, ze
    > przeplacilem. Po tym rozpoznaje debilów.

    cytowac tez nie umiesz, ale co tam...

    dobre ekogroszki sa po 750-800 pln za tone, jezeli placisz wiecej to tylko
    dlatego ze albo nie chce ci sie poszukac, albo ktos cie w narzad robi

    --
    http://db.org.pl/

  • 55. Data: 2015-01-13 19:30:27
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-12 23:11, Marek pisze:

    > Gratuluje.
    > Moge sie zalozyc, ze nie powiesz, gdzie kupiles, poniewaz obawiasz sie, ze jak beda
    mieli wiecej klientow, to podniosa ceny.
    > W takim razie spier....j na smietnik samochwalcow.

    Ja nie mam takich problemów.
    Kupiłem węgiel z kopalni Wesoła u lokalnego dostawcy.
    Jest dostępny pewnie w całym kraju, w tym także na Allegro.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 56. Data: 2015-01-13 19:32:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek wrote:

    > Kupujemy od Ruskich najdroższy gaz w Europie, więc ich stać dotować
    > węgiel i opychać go u nas w dumpingowych cenach. Tym sposobem u nas
    > kopalnie się pozamyka, a potem Niemcy będą nam sprzedawać energię, a
    > Ruscy węgiel, gaz, ropę i energię.

    Kopalnie się pozamyka, ale węgiel zostanie... Się zmieni koniunktura,
    to się wróci do kopania, o ile to jeszcze komuś będzie potrzebne.

    > Marzy mi się sytuacja, że kopiemy 150 mln ton węgla rocznie, kopalnie są
    > w koncernach górniczo-energetycznych, wszyscy mamy prąd po 10 gr/kWh

    Przecież już mamy, megawatogodzina na rynku hurtowym kosztuje
    ~160 złotych. Tylko potem do prądu dolewają akcyzy... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 57. Data: 2015-01-13 19:43:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 12:06, adam pisze:

    > Około 20% mniejszą niż węgiel

    ROTFL
    Chyba porównując owies z najgorszym miałem :)
    Wartość opałowa suchego owsa to 16-17MJ/kg
    Przy czym wartość ta mocno jest uzależniona od wilgotności. Przy dużej
    wilgotności, wartość opałowa owsa może być nawet na poziomie 10-11MJ/kg.
    Węgiel kamienny do 29MJ/kg.
    Średni węgiel, który można kupić w cenie 600zł ma wartość opałową ok.
    24-25MJ/kg.
    Dobry miał ma nawet do 25MJ/kg (takim paliłem w zeszłym roku, kupowałem
    w cenie ok. 620-640zł.)
    Kiepski miał ok. 18MJ/kg.
    Gorszy miał to tylko wożą cwaniaczki, którzy dosypują piach i kamienie
    do miału.

    Faktem jednak jest, że kotły peletowe, w których pali się owsem mają
    wyższą sprawność, nawet powyżej 90%, a ponadto samoczynne rozpalanie
    pozwala uniknąć dużych strat ciepła w cyklu podtrzymania spalania, w
    których kotły retortowe mają sprawność rzędu nawet 30%.

  • 58. Data: 2015-01-13 19:45:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Po pierwsze wtedy nie będziemy _dopłacać_. Tak my dopłacamy do eksportu
    > węgla bo inaczej już dawno wokół kopalni leżałyby znacznie większe zwały
    > niesprzedanego węgla.

    Może właśnie w tym jest sens na naprawę tej branży? _Wdobycie_...
    Takie górnictwo puszczone w drugą stronę. Przywozimy węgiel
    z Australii, a górnicy go zwożą pod ziemię. Za tonę płacimy
    po cenach krajowych: ile trzeba zgarnia Australijczyk, a z
    tego co zostanie opłacamy górników. Zalety:

    1. Infrastruktura jest.
    2. Górnicy nie muszą się przekwalifikowywać.
    3. Dopłacamy ile dopłacaliśmy, więc reszcie się nie pogarsza, ale:
    4. Zysk jest taki, że będziemy mieli więcej węgla na potem.

    Patentować?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 59. Data: 2015-01-13 20:43:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message news:m93o82$an8$1@node1.news.atman.pl...
    > Ja nie mam takich problemów.
    > Kupiłem węgiel z kopalni Wesoła u lokalnego dostawcy.
    > Jest dostępny pewnie w całym kraju, w tym także na Allegro.

    dokladnie, chwalowice lub wesola, odpowiednio minimum 27/28MJ,
    ceny od 740 za luz i 810 za workowany

    oczywiscie zawsze mozna trafic na oszustow ktorzy miksuja to z
    jakimis czeskimi kamieniami a pozniej polewaja woda i potem klientom
    'zle sie pali'

    --
    http://db.org.pl/

  • 60. Data: 2015-01-13 22:12:03
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-13 19:45, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > 3. Dopłacamy ile dopłacaliśmy, więc reszcie się nie pogarsza, ale:
    > 4. Zysk jest taki, że będziemy mieli więcej węgla na potem.

    He he he :)
    Dobre :)

    Pozdrawiam,
    MW