  • 31. Data: 2017-11-23 11:40:28
    Temat: Re: wiercenie precyzyjne
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-23 o 10:26, brunet.wp pisze:

    > Z tymi sztachetami może być podobnie. Ale zobaczymy w praktyce, nigdy
    > tego nie robiłem (jak wielu wcześniejszych prac podczas budowy domu) i
    > mogę się mylić.

    Elektryka to pikus. Wystarczy pilnowac kolorow kabli i wlasciwie nie ma
    czego spieprzyc.
    Z deskami sam zobaczysz jak wypelnia Twoj czas. Jak czytam pomysly o
    robieniu otworow na styk do srednicy sruby to o Matko Boska. Wyobraz
    sobie, ze otwor wzgledem planowanego przesuniesz o 0,2mm. Dwoch wlosow
    na oko nie zobaczysz. drugi otwor tez przesuniesz o 0,2mm tyle, ze w
    druga strone. 0,2 duzo nie jest, ale na dwoch otworach daje prawie pol
    milimetra przesuniecia na drugim otworze. Jedna sruba wejdzie, druga
    nie. Co wtedy? Trzeba rozwiercac.Jak nie zdejmiesz deski i nie
    rozwiercisz dwoch otworow to o utrzymaniu poziomu mozna bedzie
    zapomniec. I tak sto tysiecy dziur w glupich dechach do plotu.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2017-11-23 11:42:38
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ale i tak musisz iść do ogrodzenia i
    > przymierzyć, później iść z deską do garażu, aby
    > przewiercić, później znów lecieć z deską do
    > ogrodzenia, aby ją przykręcić.

    Dlaczego z każdą? Tak jak pisałem wcześniej,
    odległość między dwiema śrubami mam stałą,
    dokładnie 5cm i otwory w przęśle dokładnie tyle
    mają, nie ma absolutnie pomyłki nawet o 1mm.
    Kwestia tylko złapania odległości w poziomie (po
    długości deski), tutaj faktycznie może być na
    górze przęsła różnica o kilka milimetrów
    (maksymalnie) w stosunku do dołu przęsła.

    > Będziesz się z tym pieprzył przez wiele dni i
    > doktoryzował. Wiele desek wyrzucisz, bo otwory
    > nie będą się pokrywały z tym co pomierzyłeś.

    Nie mogę nic wyrzucić, bo mimo, że zamówiłem kilka
    sztuk na zapas, to i tak zabraknie (kilka, może
    nawet kilkanaście ma wady dyskwalifikujące).
    Stolarz będzie musiał dorobić część sztachet.

    > Kupujesz 2 ściski stolarskie, którymi
    > przyłapujesz deskę już na ogrodzeniu. Ustawiasz
    > ją w takiej pozycji jak ma być i przewiercasz
    > deskę od strony otworu w uchwycie i od razu
    > wkręcasz śrubę. Unikasz masę dodatkowej roboty
    > takiej jak wymierzanie rozstawu otworów i
    > bieganie z dechami do warsztatu i z powrotem.

    Tak, to wydaje się być bardzo dobry sposób. I
    szybki. Nie twierdzę, że go nie zastosuję,
    chociażby nawet aby sprawdzić jego konkurencyjność
    z "moim sposobem". Szczególnie, że ściski i
    dystanse już mam.

> [...]
    > druga dłuższa. Poza tym deski mogą być
    > delikatnie wypaczone i pokrzywione, a wtedy
    > otwory mogą nie pasować.

    > Słupków i uchwytów także nie masz ustawionych
    > idealnie co do milimetra.

    > Dlatego deski trzeba poustawiać tak, aby
    > wizualnie wyglądało równo i wiercić je na
    > ogrodzeniu. Jak zrobisz odchyłki nawet 5mm to
    > później i tak nie będzie tego widać. Mądry
    > powie, że fajnie to wykombinowałeś, że udało Ci
    > się ukryć wszelkie niedokładności wymiarowe, a
    > głupi powie, że tak miało być, ze jak jedna
    > szparka od drugiej jest o milimetr szersza to

    Tak, wiem. Ma wyglądać ładnie i równo, a nikt nie
    będzie z suwmiarką tego mierzył :)

  • 33. Data: 2017-11-23 11:43:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 11:22:18 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Być może to kwestia jakości użytych wkrętów, ale
    > osobiście rozmawiałem z dwiema osobami (w tym ze
    > stolarzem, który mi robił deski, a który również
    > je montuje), że lepszym rozwiązaniem są śruby
    > zamkowe, a z wkrętami są problemy (trzeba
    > wcześniej nawiercać cieńszym wiertłem,

    Bo gadałeś o farmerach jak wcześniej pisałeś
    Wkręty które są dedykowane do takich rozwiązań sa "samowiercące" więc stolarz bzdury
    gadał

    urywają się
    > podczas montażu albo po roku, itp.).

    Bzdury. Dechy 19cm*300cm*3cm przykręcone 2 takimi wkrętami z dwóch stron wiszą już z
    7 lat

    Podobne
    > opinie znalazłem w internecie
    Możesz linki podać do tych opini

    >i na tej podstawie
    > wybrałem śruby zamkowe.

    Nie no ok Twój wybór i nikomu nic do tego
    Zadałeś pytanie otrzymujesz różne odpowiedzi, a ciągle upierasz się przy najbardziej
    kłopotliwym rozwiązaniu.
    Wyżej piszesz że murarz się pomylił, kafelkarz tez itp.
    Znając życie pomylił się też i gość wiercący otwory w profilach. 2mm pomyłki jego, ty
    deski będziesz wiercił wg jednego szablonu i po montażu wyjdzie tak sobie

  • 34. Data: 2017-11-23 11:46:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 11:22:18 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik "maniek4" napisał w wiadomości grup
    > 1. Większość prac będę robił w ciepłym garażu, a
    > na dworze tylko w zasadzie przełożenie śruby i
    > dokręcenie nakrętki.

    dodaj bieganie z kazda deska od płotu do garażu żeby się upewnić. Bo może wiertacz w
    profilach się o 1-2mm pomylił.

    > 2. Chcę aby łebki śrub od strony drogi były równo
    > (w linii), a wiercąc przez profil nie wiem czy tak
    > wyjdzie... Być może też byłoby równo.

    Ale przecież masz już otwory w profilach więc łebki od drogi będą tak jak nawiercili
    tobie w profilach. Deską tego nie skorygujesz nijak

    > 4. Robię sam i to też ma wpływ na obrany sposób
    > montażu.

    Przy poziomych dechach robota banalna do zrobienia samemu bezpośrednio przy płocie

  • 35. Data: 2017-11-23 11:55:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 11:43:23 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Dlaczego z każdą? Tak jak pisałem wcześniej,
    > odległość między dwiema śrubami mam stałą,
    > dokładnie 5cm
    Z dokładnością do ilu? 1-2mm?

    > i otwory w przęśle dokładnie tyle
    > mają, nie ma absolutnie pomyłki nawet o 1mm.

    Jak w meblach ikea;)
    I tak samo idealnie nawiercisz deski. A średnica wiertła wyżej sugerowane było "na
    wcisk"
    Maniek pisał czym to grozi.

  • 36. Data: 2017-11-23 12:01:22
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > Ale przecież masz już otwory w profilach więc
    > łebki od drogi będą tak jak nawiercili tobie w
    > profilach. Deską tego nie skorygujesz nijak

    Otwory mam fi7 w profilach, a śruby będą M6. Ale
    być może faktycznie nawet wiercąc deskę przez
    profil będzie wizualnie równo.

  • 37. Data: 2017-11-23 12:07:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 11:42, brunet.wp pisze:

> [...]
    > odległości w poziomie (po długości deski), tutaj faktycznie może być
    > na górze przęsła różnica o kilka milimetrów (maksymalnie) w stosunku

    Bo nie masz pewności, że każdy uchwyt przyspawany jest z dokładnością co
    do 1mm. Poza tym czy teren masz idealnie wypoziomowany i wszystkie
    otwory poszczególnych poziomów na tej samej wysokości? Chyba nie. Jeden
    słupek jest nieco wyżej, a inny niżej. Deski będziesz musiał montować
    delikatnie po skosie, dokładnie tak jak ukształtowany jest teren. Chyba,
    że te różnice terenu załatwiłeś uskokami schodkowymi, a uchwyty masz
    przyspawane z dwóch stron słupka na różnych wysokościach tak, aby
    wszystkie deski były w poziomie. Raczej w to wątpię, choć nie raz już
    widziałem tak wykonane ogrodzenie.
    Deska, którą będziesz musiał przykręcić na ukos powinna mieć kształt
    trapezu, a nie prostokąta, a linia otworów nie będzie prostopadła do
    krawędzi deski.
    Deski prawdopodobnie masz już pocięte na wymiar i do tego każda linia
    cięcia tworzy kąt prosty z krawędzią deski.
    Zmierzysz sobie odległości pomiędzy otworami na 2 różnych słupkach.
    Wymierzysz linię otworów prostopadłą do krawędzi cięcia deski.
    Powiercisz otwory w warsztacie i uda Ci się przykręcić deskę do słupków
    tylko pojedynczymi śrubami na każdym ze słupków. Pozostałe otwory będą
    poprzesuwane nawet po kilka milimetrów w bok. Tym większe będą
    przesunięcia im większy będzie kąt nachylenia deski względem poziomu.
    Łapiąc deskę ściskami na ogrodzeniu, otwory wywiercisz dokładnie tam,
    gdzie mają być i nie interesuje Cię czy deska jest idealnie w poziomie
    czy też lekko po skosie względem poziomu, bo tak teren jest ukształtowany.

  • 38. Data: 2017-11-23 12:11:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 12:07, Uzytkownik pisze:
    > Deska, którą będziesz musiał przykręcić na ukos powinna mieć kształt
    > trapezu, a nie prostokąta,

    Sorry. Nie trapezu tylko rombu.

  • 39. Data: 2017-11-23 12:13:15
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-23 o 11:21, brunet.wp pisze:

> [...]
    > urywają się podczas montażu albo po roku, itp.). Podobne opinie
    > znalazłem w internecie i na tej podstawie wybrałem śruby zamkowe.

    Wkrety do sztachet maja 6,3mm srednicy. Ty chcesz dokrecac srubami fi
    6mm. Wkrety urywa a srub nie?
    Domyslam sie, ze tajemnica tkwi we wkretach jak piszesz. Ale nie w ich
    jakosci, tylko w doborze wlasciwych.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2017-11-23 12:34:30
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > Z dokładnością do ilu? 1-2mm?

    Pewnie 0,5mm, nie więcej. Ale wstępne moje pomiary
    wykazują, że jest dokładnie 5cm.