  • 11. Data: 2017-11-07 13:53:02
    Temat: Re: wykonczenie docieplenia
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 13:39, Lisciasty wrote:

    > A jakbyś pamiętał co czytasz, to już pisałem ze 4 razy, że póki co
    > chałupa zjada mniej niż wyliczyłem w OZC a perlitu wsypałem z 1/4
    > tego co jest, reszta czeka w workach na lepsze czasy :>

    Bo nie było prawdziwego mrozu odkąd tam mieszkasz.

  • 12. Data: 2017-11-07 13:57:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 13:53:04 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Bo nie było prawdziwego mrozu odkąd tam mieszkasz.

    No jasne, -14 przez tydzień to Bahamy, zwłaszcza na wygwizdowie
    bo póki co jestem sam na polu, dookoła działki dopiero się budują.
    Smędzicie z tymi plackami i wianiem z porothermu w kółko, a w moim
    przypadku to jest akurat bzdura. Być może ktoś ma takie objawy ale nie ja.

    L.

  • 13. Data: 2017-11-07 14:00:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 13:57, Lisciasty wrote:

> [...]
    > Smędzicie z tymi plackami i wianiem z porothermu w kółko, a w moim
    > przypadku to jest akurat bzdura. Być może ktoś ma takie objawy ale nie ja.

    Ale Ty się nie tłumacz. Ceramika poryzowana bez zatarcia wciąga
    powietrze. Do tego styropian na placki....

  • 14. Data: 2017-11-07 14:07:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 14:00:30 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Ale Ty się nie tłumacz. Ceramika poryzowana bez zatarcia wciąga
    > powietrze. Do tego styropian na placki....

    Może jeszcze pogadamy o oddychaniu ścian i termosie :P
    Bo poza smęceniem o mitycznym wianiu i plackach nie usłyszałem
    nigdy nic konkretnego. A teraz w praktyce potwierdzam bzdurność
    Waszych tez, co nie przeszkadza dalej brnąć z tematem...

    L.

  • 15. Data: 2017-11-07 14:27:55
    Od: l...@g...com

    Beton komorkowy, od góry brak docieplenia jak napisałem, ale to akurat jest do
    naprawienia. W samym projekcie nie ma pokazanego, jak toto docieplić. Projektant
    narysował kreskę i napisał: izolacja.

  • 16. Data: 2017-11-07 14:31:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 13:57:12 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Smędzicie z tymi plackami i wianiem z porothermu w kółko, a w moim
    > przypadku to jest akurat bzdura. Być może ktoś ma takie objawy ale nie ja.

    Też mam porotherm i przynajmniej pierwszą warstwę styro na ramkach - później
    nie wiem sam - miał robić na ramkach ale to był jedyny gość którego nie
    pilnowałem na budowie ;-)

    I potwierdzam - nie wieje mi NIC. Kompletnie :)

    Na porotherm narzekają głównie Ci, co go widzieli tylko w katalogu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-11-07 20:56:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale Ty się nie tłumacz. Ceramika poryzowana bez zatarcia wciąga
    > powietrze. Do tego styropian na placki....

    Ja się niedługo wprowadzam. Także KIKI będę sprawdzał każdą radę :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2017-11-07 23:30:41
    Od: l...@g...com

    http://files.tinypic.pl/i/00945/g5c3901eehmt.jpg
    Przykładowe zdjęcie.

  • 19. Data: 2017-11-08 02:09:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 23:30, l...@g...com wrote:
    > http://files.tinypic.pl/i/00945/g5c3901eehmt.jpg
    > Przykładowe zdjęcie.

    Po pierwsze to brakuje płaskowników mocujących krokwie do murłaty. Dach
    odfrunie i będzie jak w telewizji po silniejszym wietrze. Po obu
    stronach każdej krokwi.

    Co do ocieplenia wymaga dużo pracy. Ja bym najpierw wypełnił tył murłaty
    pianą z wężykiem, najgłębiej jak się da.
    Później bym odciął nadmiar i okleił całą murłatę i wieniec do przodu
    styropianem.
    Ścianę kolankową też od wewnątrz i ściany szczytowe.
    Ale to musi być szczelnie żeby strumyki powietrza nie przełaziły. Na
    pianę aż zacznie wychodzić.

  • 20. Data: 2017-11-08 06:44:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 02:10:17 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Po pierwsze to brakuje płaskowników mocujących krokwie do murłaty. Dach
    > odfrunie i będzie jak w telewizji po silniejszym wietrze. Po obu
    > stronach każdej krokwi.

    Krokwia do murłaty może być przymocowana od góry gwoździem - krokwiakiem -
    takim typu 8 x 250. I to na moje ma spokojnie taką samą lub większą
    wytrzymałość jak blaszki na wkręcikach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.