  • 11. Data: 2016-11-29 21:44:57
    Temat: Re: zima a grojowica
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29.11.2016 o 10:09, Dirko pisze:
    > Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Zamarzając (przechodząc w lód) woda zwiększa objętość o ok 10%
    > więc o los beczki raczej spokojnym być nie można. Tym bardziej gdy
    > zamarza beczka pełna płynu. U mnie na działce zimuje beczka plastikowa z
    > wodą ale napełniona do 3/4 objętości.
    > Pozdrawiam fizycznie Ja...cki

    U mnie też nie jest pełna. Płyn zajmuje niespełna 1/2 naczynia.
    Przykryta z góry deskami.
    Zajrzę, przy najbliższej okazji, co poczyniły mrozy nocne 3-stopniowe.
    Mam jeszcze możliwość wylać zawartość na kompostownik.

    Krycha.

  • 12. Data: 2016-11-30 07:35:59
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    Trzy korzyści z wylania:
    1. Beczka ocaleje na 100%
    2. Kompost dostanie kroplówkę
    3. Będziesz miała nową gnojownicę
    3a. Święty spokój

  • 13. Data: 2016-11-30 10:27:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.11.2016 07:35, Crimi pisze:

    > Trzy korzyści z wylania:

    Ale pod warunkiem, że ogrodniczka miast hamletyzować na newsgrupie -
    wylać, albo nie wylać - weźmie i wyleje, gdy mróz za oknem.

  • 14. Data: 2016-11-30 10:38:56
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-30 o 10:27, collie pisze:

    > Ale pod warunkiem, że ogrodniczka miast hamletyzować na newsgrupie -
    > wylać, albo nie wylać - weźmie i wyleje, gdy mróz za oknem.

    W problematycznych sytuacjach staram się myśleć krok na przód,
    określać korzyści i straty. Jak problem jest większy to bierzemy
    kartkę i pionowa krecha po lewej minusy po prawej wpisujemy plusy.

  • 15. Data: 2016-11-30 11:23:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Crimi pisze:

    > Trzy korzyści z wylania:
    > 1. Beczka ocaleje na 100%

    Pustą beczkę łatwiej podprowadzić.
    Może być strata, gdy nie ocaleje.

    > 2. Kompost dostanie kroplówkę

    W postaci kompotu z beczki.

    > 3. Będziesz miała nową gnojownicę

    Być może też nową beczkę, jeśli trzeba
    będzie kupić (podprowadzenie sąsiadowi
    wykluczamy).

    > 3a. Święty spokój

    Oraz nowe doświadczenia.

    Jarek

    --
    Ne lejem nelejem, ne lejem nelejem
    Zabrali nam pisuar...

  • 16. Data: 2016-11-30 11:26:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Crimi pisze:

    > W problematycznych sytuacjach staram się myśleć krok na przód,
    > określać korzyści i straty. Jak problem jest większy to bierzemy
    > kartkę i pionowa krecha po lewej minusy po prawej wpisujemy plusy.

    Chodzi jednak o to, żeby plusy nie przysłoniły minusów.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2016-11-30 22:42:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 17:09:51 +0100, collie napisał(a):

    > Bo teoria teorią, a plastik plastikiem.

    Bo to u Ciebie to pewnie nie plastik, tylko polipropylen (PP), odporny na
    temperatury od -40 do +90. Dlatego wykonuje się z niego np rury wod-kan.
    Napełnione wodą naczynie może przetrwać mróz w całości, byle nie podlegało
    w trakcie mrozu uderzeniom twardymi przedmiotami.

  • 18. Data: 2016-12-08 19:25:04
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29.11.2016 o 12:38, Ikselka pisze:

    > Jak najbardziej rozerwie.

    Na wszelki wypadek wylałam dziś zawartość korzystając z odwilży.
    I odwróciłam beczkę do góry dnem.
    Mogą już przyjść srogie mrozy. :-)

    Krycha.

  • 19. Data: 2016-12-08 20:26:49
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mogą już przyjść srogie mrozy. :-)

    Hejka. Zanim nadejdą te srogie mrozy to wcześniej przydałoby się
    kilkanaście centymetrów śniegu.
    Pozdrawiam weryfikująco Ja...cki

  • 20. Data: 2016-12-08 23:34:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.12.2016 19:25, Krycha pisze:

    > Na wszelki wypadek wylałam dziś zawartość korzystając z odwilży.

    Kto nie ryzykuje ten nie ma. Grojowicy. Cokolwiek to znaczy.