  • 21. Data: 2009-02-14 09:08:52
    Temat: Re: zjazd z drogi powiatowej - czy mozna bez projektu
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >> Będzie miał szybko i bez problemów.
    >
    > I nielegalnie.

    dlaczego nielegalnie, jezeli ktos zajmuje sie projektami?
    Czy pracownik urzedu nie moze rownoczesnie prowadzic
    projektow?
    Swoja droga juz sie pytalem i nie maja nikogo.

    Pzdr
    Darek

  • 22. Data: 2009-02-14 09:15:55
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A co do całej dysputy - jest rów czy go nie ma.

    mowilem, ze nie wiem czy oficjalnie widnieje gdzies na mapach
    ten row. Fizycznie go nie ma, jest plaski teren. Ponoc kiedys byl,
    pytalem sie sasiadow. Droga jest uniesiona w stosunku do otaczajacych
    pol (przynajmniej w rejonie mojej dzialki).

    Dodam ze droga kilka lat temu byla wyremontowana z wspomozeniem
    srodkow unijnych, jest tam gustowna niebieska tabliczka z gwiazdkami :-).
    W ramach tego remontu nikt z rowem nic nie zrobil a byl to gruntowny remont
    drogi.

    Pzdr
    Darek

  • 23. Data: 2009-02-14 09:20:46
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Po pierwsze, zarządca drogi nie musi ci wydawać żadnych warunków.

    ?? jestes pewnien. W starostwie powiedzieli mi ze musze dostarczyc kwit
    z ZDP aby uzyskac pozwolenie.

    > Po drugie, projekt nie jest konieczny, jeśli rów jest tylko "w terenie", a
    > na papierze (na mapkach) go nie ma.

    jak juz mowilem wczesniej, nie wiem jeszcze co jest na mapkach.

    Pzdr
    Darek

  • 24. Data: 2009-02-14 14:01:47
    Od: "Qdłaty" <q...@p...onet.pl>

    Hej.
    Moje koszty (powiat miński):
    mapka do celów projektowych 600 zł
    projekt 1000 zł
    wykonanie przepustu: 2800 zł
    geodeta 600 zł (tyczenie + inwentaryzacja powykonawcza)

    Pozdrawiam,
    Qdłaty

  • 25. Data: 2009-02-15 16:55:19
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > ?? jestes pewnien. W starostwie powiedzieli mi ze musze dostarczyc kwit
    > z ZDP aby uzyskac pozwolenie.

    > jak juz mowilem wczesniej, nie wiem jeszcze co jest na mapkach.

    I trzaymaj się tego co Ci powiedzieli w Twoim urzędzie a nie tego co
    piszą "eksperci" w internecie. W razie czego to Ty ponosisz odpowiedzialność
    za braki lub uchybienia, a nie ci co doradzają, często zresztą bez sensu.

    Pozdrawima
    e-kran

  • 26. Data: 2009-02-15 17:31:56
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > na papierze (na mapkach) go nie ma.
    > Po trzecie, jeśli już zakładasz, że konieczny jest projekt, to znaczy, że
    > konieczne jest pozwolenie na budowę (tak, tak, na budowę przepustu drogowego
    > potrzebujesz pozwolenia na budowę - ale, powtarzam, jeśli na mapie nie ma
    > rowu, to formalnie to nie będzie przepust drogowy i wystarczy uzgodnienie
    > wjazdu na działkę z zarządcą) - no więc jeśli zakładasz, że konieczne jest
    > pozwolenie na budowę, to nie zawsze jego wydanie leży w kompetencji zarządcy
    > drogi - pozwolenia na budowę nie zawsze wydaje organ, który drogę ma w

    A to bardzo ciekawe. W moim przypadku było tak : wjazd na działkę z drogi
    lokalnej (miasto Kraków) i żadnego rowu. Warunki zostały wydane przez zarządcę
    drogi, projekt uzgodniony z tymże zarządcą, a całość zrobiona w ramach
    pozwolenia na budowę (dom + cała reszta).
    Kiedy zgłaszałem dom do odbioru MUSIAŁEM przedstawić protokół odbioru wjazdu.
    Nie wiedziałem, że jest potrzebny ale PINB zażądał tego kwitu. Musiałem
    pisemnie zgłosić zarządcy drogi wjazd do odbioru, załączając wszystkie
    dotychczasowe uzgodnienia wraz z kopią projektu. Po tygodniu przyjechał
    inspektor, obfotografował wjazd i na szczęście wypisał mi ten protokół. Gdybym
    miał zrobiony wjazd bez kwitów, bujałbym się jeszcze teraz z odbiorem domu.

    Radzisz pytającemu nie przejmować się warunkami, projektem, uzgodnieniem,
    pozwoleniami i całą resztą. No pewnie, bo w razie czego to jemu zakwestionują
    papiery za kilka lat a nie Tobie :-) Takie rady nic nie kosztują ale za to
    jakie wrażenie się robi ;-)
    I rów moim zdaniem naprawdę nie ma tu nic do rzeczy.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 27. Data: 2009-02-17 21:28:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik JKK napisał:

    > A co do całej dysputy - jest rów czy go nie ma.
    > Szanse, że by ktoś tą drogę budował na jednym poziomie z okolicznymi
    > polami są niewielkie, żeby nie powiedzieć żadne.

    To nie widziałeś dróg w okolicach Grójca - pasek asfaltu, płot sadu z
    jednej, płot sadu z drugiej - nawet nie da się stanąć żeby się odlać. O
    rowie zapomnij. Fakt - na powiatowe to te drogi nie wyglądają,
    ewidentnie gminne są.

    --
    Darek

  • 28. Data: 2009-02-17 21:38:04
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    To nie widziałeś dróg w okolicach Grójca
    ---------------
    Owszem widziałem - od Końskich np. ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 29. Data: 2009-02-18 20:54:36
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał

    > I trzaymaj się tego co Ci powiedzieli w Twoim urzędzie a nie tego co
    > piszą "eksperci" w internecie.

    Problem Twój jest taki, że Ty jesteś człowiekiem, który wybudował dom i
    uznajesz się za "eksperta". Ja natomiast wiem jak być powinno z racji mojego
    zawodu.

    A we wszystkich urzędach prawo jest takie samo.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 30. Data: 2009-02-18 21:12:02
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > A we wszystkich urzędach prawo jest takie samo.

    W skarbowych na pewno nie ;-)

    Pzdr

    JKK