  • 401. Data: 2020-08-15 16:55:32
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 08:21, budynPL wrote:

    > negatywne cechy osobnicze (skłonnosc do depresji itp) można wzmacniać durnym
    wychowaniem lub osłabiać.

    To jedno ale jak ktoś ma psychikę skrzywioną czymś innym to w parze mogą
    iść skłonności samobójcze, poważne choroby psychiczne.
    Jeżeli młodociany zostanie nakłoniony to niezdrowych praktyk przez
    otoczenie, modę, indoktrynację, to należy pamiętać, że wszystkie jego
    poczynania pozostaną na Fejsbuku na wieki i powiesi się ze wstydu po
    prostu, z własnej głupoty za to co robił i wygadywał wcześniej, bo
    otoczenie będzie się z niego po prostu nabijało.

    Np indoktrynacja religijna, której też jestem wrogiem, nie nakłania do
    samobójstw, a wręcz przeciwnie. Samobójstwa są piętnowane przez religie
    jako ciężki grzech. Kto w to wierzy ten wierzy ale na pewno nie można
    powiedzieć, że religia popycha do samobójstwa. Chyba, że Islam
    dżihadystów, chociaż nie jestem pewien czy Islam im to nakazuje, czy to
    nie są też popaprańcy od urodzenia. Chociaż wychowanie w atmosferze
    dżihadu może działać jak propaganda.

  • 402. Data: 2020-08-15 17:05:03
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 08:48, Mateusz Viste wrote:

    > Albo - być może równie skutecznie, jak nie bardziej - homofobiczną
    > presją społeczną. Przy czym mowa była o krajach nordyckich - a te, o
    > ile dobrze kojarzę jakieś badania które onegdaj czytałem, generalnie
    > należą do tych, gdzie ludzie raczej depresyjni. Brak słońca czy coś.

    Ale słowo homofobia to nowomowa. To po prostu sprzeciwianie się
    sprzecznym z naturą kontaktom seksualnym, które od zarania dziejów były
    piętnowane i niejednokrotnie karane śmiercią. Do dzisiaj wg. Wikipedii:

    "
    Współcześnie prawo przewidujące kary za kontakty homoseksualne jest
    obecne w 74 krajach i terytoriach świata. W 47 krajach i terytoriach
    karane są zarówno kontakty między kobietami, jak i mężczyznami, a w 28
    tylko kontakty seksualne między mężczyznami.
    "

  • 403. Data: 2020-08-15 17:19:54
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-15 o 16:42 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Nie wystarczy. Bo pozostanie kwestia tego, że decyzja będzie leżała
    > w rękach tych, którzy patrzą wyłącznie na własny interes i uzasadniają
    > to wniesionym wkładem finasowym.

    Obecnie jest tak, że leży w rękach tych, którzy patrzą wyłącznie na
    własny interes, niewiele wkładają a wyciągają ręce po socjal+.

    > Ja tak nie chcę. Nawet do urzędników mam większe zaufanie, niż do
    > takich.

    A ja zupełnie odwrotnie.

    > No dobrze, weźmy więc inny hipotetyczny przypadek: płotu nie ma,
    > a pan Rysio chce go mieć. Co to zminia?

    A czy pan Jarek też chce mieć płot? Jeśli tak - to wspólnie decydują, w
    proporcjach wkładu.

    Jeśli panu Jarkowi wszystko jedno, ale płacić za nic nie będzie, to pan
    Rysio stawia sobie co chce. Ew. konsultuje z panem Jarkiem, jeśli ma w
    tym jakiś dalszy interes (np. stosunki sąsiedzkie - NIE KIKI, JA NIE O
    TYM).

    Jeśli pan Jarek nie chce płotu, to pan Rysio płaci, stawia sobie co
    chce, ale na swoim terenie, coby nie naruszyć własności prywatnej pana
    Jarka (ani innych regulaminowych rzeczy, typu zasłanianie widoku, płot
    z malunkami krowich odbytów czy tym podobne).

    > Już to robię co kilka lat od wielu lat. Wybieram (staram się wybrać)
    > osoby, które będą na bieżąco decydowały w moim imieniu i w moim
    > interesie. Po skończeniu kontraktu weryfikuję ich działania.

    Jeden kontrakt ostatnio się skończył. Zadziałało?

    Mateusz

  • 404. Data: 2020-08-15 17:20:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-15 o 17:05 +0200, KIKI napisał:
    > Ale słowo homofobia to nowomowa. To po prostu sprzeciwianie się
    > sprzecznym z naturą kontaktom seksualnym, które od zarania dziejów
    > były piętnowane

    Nieśmiało zauważę, że gdyby były "sprzeczne z naturą", to po prostu nie
    istniałyby. Człowiek nie jest zresztą jedynym zwierzęciem u którego
    takie skłonności czasem występują.

    Mateusz

  • 405. Data: 2020-08-15 17:38:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 17:20, Mateusz Viste wrote:

    > Nieśmiało zauważę, że gdyby były "sprzeczne z naturą", to po prostu nie
    > istniałyby. Człowiek nie jest zresztą jedynym zwierzęciem u którego
    > takie skłonności czasem występują.

    A Pedofilia, Zoofilia, Nekrofilia czemu są karane?

  • 406. Data: 2020-08-15 17:39:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Aug 2020 14:34:08 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > A wywlokłem, bo to znamienny
    > i dobitny przykład działania demokracji ludowej

    Ludzi opatrujących słowo "demokracja" przymiotnikami powinno się
    rozstrzeliwać bez sądu :) A dlaczego, pozostawiam twojej domyślności.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 407. Data: 2020-08-15 17:41:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 08:26, budynPL wrote:

    > Wyciągnąłeś wnioski bez posiadania danych. Statystycznie
    > to często używana metoda :-)

    No tak w "TVNanch" mówią :-)

  • 408. Data: 2020-08-15 17:50:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 08:26, budynPL wrote:

    A taki offtop mi przyszedł do głowy jeszcze, bo jak wiadomo, HIV się
    rozprzestrzenia wśród "grup narażonych" częściej niż u innych.

    Przy okazji COVID-a i apki na telefony to przecież wydają teraz dowody
    biometryczne i można by tam wpisać zarażonego HIV i przed kontaktem z
    inną osobą, homo, hetero czy gender można by dotknąć się telefonami i
    sprawdzić czy nie mamy wbitego COVIDA albo HIV, HCV, HBV.
    Nie żeby publicznie wywieszać listy ale żeby potencjalni kochankowie i
    pracownicy mogli się "zautoryzować" między sobą. Czy to kochankowie czy
    pracownicy mający kontakt z dziećmi, służbą zdrowia, żywnością, nauczaniem.

  • 409. Data: 2020-08-15 17:59:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2020 08:21, budynPL wrote:

    https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/190529870-Birmingham
    -Muzulmanie-protestuja-przed-szkola-przeciwko-lekcjo
    m-o-tozsamosci-plciowej-i-LGBT.html

    Ciekawy artykuł :-) Nie wiem czy chciałbym żyć w UK :-)

  • 410. Data: 2020-08-15 18:31:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-15 o 17:39 +0200, Jacek Maciejewski napisał:

    > Ludzi opatrujących słowo "demokracja" przymiotnikami powinno się
    > rozstrzeliwać bez sądu

    No to karabin w dłoń.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja_po%C5%9Bred
    nia