  • 31. Data: 2023-02-09 15:37:49
    Temat: Re: Farba ekranowa i projektor domowy
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 February 2023 at 13:01:15 UTC+1, Ghost wrote:

    oj przygłupie, mam statyczne
    żałóż je na nos i idź na ulicę

    Wzrok człowieka i 3D widzenie jest oparte na symetrii obrazów i przesunięciem
    obiektów w przestrzen i w zależności od odległości
    i tak widzenie 3D jest realizowane przez kamery 3D i pojedynczą kamerę 3D

    ale algorytm jest zaszyty w chipie
    a mózg czlowieka nie ma opcji obstrakcyjnego widzenia, dlatego wszyscy zakladający
    okulary 3D, helmy 3D chorowali, dostawali migreny, wymiotowali i utracili zdolnośc
    prawidłowej oceny odległości podczas spaceru czy jazdy samochodem.

    To był taki sam eksperyment jak ambilight Philipsa i zakonczył się klęską i
    zaprzestano produkcji telewizorów ambilight, 3D, okularów 3D, gdyż sa szkodlie dla
    zdrowia.

    Obejrzenie 1 filmiku 3D w kinie to nie to samo co codzienne oglądanie 3D

    Z tego też powodu zaprzestano produkcji filmów 3D
    a Samsung wprowadził algorytm przeksztalcania filmów 2D na 3D live, w telewizorze,
    aby sprzedać, stare modele 3D

    Ale jeżeli ktoś bardzo chce zepsuć sobie wzrok to siedzi z nosem przy ekranie
    komputera miesiącami
    albo ogląda telewizję 3D

    3D to złom do utylizacji.

  • 32. Data: 2023-02-09 19:36:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Feb 2023 00:11:48 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > To jest coś dziwnego, bo tam nie ma głębi ostrości, w sensie, że
    > oko
    > musi się dostosowywać. Cała ostrość jest na jednej płaszczyźnie -

    ?? Np. scena w której ostrość kamery jest ustawiona na bohaterów na
    pierwszym planie a całe tło jest nieostre. Czyli kadr kręcony z
    płytką głębia ostrości. Jest 3D bo to zapewnia stereoskopia ale co z
    tego skoro tło jest nie ostre. Przecież 3D to nie czary ale obraz
    otrzymany przez normalne obiektywy na normalnej taśmie (lub
    sensorze). Oczywiście gdy scena jest kręcona z dużą głębia ostrości
    tego problemu nie ma, ale często jednak jest.
    Z tego co czytałem wersję 3D filmu (jeśli nie był natywnie kręcony
    sprzętem stereoskopowym typu IMAX) robi się wirtualnie czyli poprzez
    soft.

    W przypadku 2D nieostre tło mi nie przeszkadza bo wiem, że to "film".
    A 3D to już więcej i to próbuje przełączać mi mózg na natywne
    postrzeganie ale jest zonk bo nie da się ostrzyć na głębi w tle.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2023-02-10 08:00:32
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 09.02.2023 o 19:36, Marek pisze:

> [...]
    > 3D to już więcej i to próbuje przełączać mi mózg na natywne postrzeganie
    > ale jest zonk bo nie da się ostrzyć na głębi w tle.

    ale obojetnie czy 3d jest softwarowe czey hardwarowe, bedziesz mial ten
    sam "problem" z ostroscia

  • 34. Data: 2023-02-10 08:01:49
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 09.02.2023 o 15:37, a a pisze:
    > On Thursday, 9 February 2023 at 13:01:15 UTC+1, Ghost wrote:
    >
    > oj przygłupie, mam statyczne
    > żałóż je na nos i idź na ulicę

    w jakim celu expierdzie mialbym?

> [...]
    prawidłowej oceny odległości podczas spaceru czy jazdy samochodem.

    czyli nie byles nawet w kinie 3d

  • 35. Data: 2023-02-10 08:23:20
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-02-09 o 15:37, a a pisze:

    > Wzrok człowieka i 3D widzenie jest oparte na symetrii obrazów i przesunięciem
    obiektów w przestrzen i w zależności od odległości
    > i tak widzenie 3D jest realizowane przez kamery 3D i pojedynczą kamerę 3D

    Niestety, oprócz analizy wzajemnych przesunięć (paralaks) w obrazie lewego i prawego
    oka jest jeszcze jeden mechanizm ustalania odległości - akomodacja czyli ruszanie
    ogniskową soczewek oczu. Te dwa mechanizmy dobrze działają w lesie czy na ulicy, bo
    to co daleko ma duże paralaksy i ma skorelowaną z tym akomodację.

    W kinie jest inaczej - paralaksy są OK dzięki różnym okularom, ale akomodacje muszą
    celować ZAWSZE w płaszczyznę ekranu. Jeden mechanizm postrzegania mówi, że drzewo
    jest daleko, drugi że jednak jest tutaj czyli na ekranie. Głowa boli.

    Trzeba wyłączyć akomodacje, pewnie jakimiś kropelkami do oczu dołączanymi do TV 3d.
    Pamiętajcie kto to pierwszy wymyślił.
    --
    A S

  • 36. Data: 2023-02-11 11:28:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.02.2023 08:23, A S wrote:
> [...]
    >
    > Trzeba wyłączyć akomodacje, pewnie jakimiś kropelkami do oczu
    > dołączanymi do TV 3d. Pamiętajcie kto to pierwszy wymyślił.

    Ale że głowa Cię boli od 3D czy tylko od tego w TV, a w kinie nie? Bo
    nie zrozumiałem. Ja do 3D nic nie mam, poza tym że z 3D to efekt WOW
    zrobiły na mnie tylko filmy które obejrzałem w IMAX. Te 3D w "normalnych
    salach" czy w TV to już dawno nie chodzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2023-02-11 15:01:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 February 2023 at 11:28:32 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > zrobiły na mnie tylko filmy które obejrzałem w IMAX. Te 3D w "normalnych
    > salach" czy w TV to już dawno nie chodzę.

    Nie chodzi o to od czego ktoś dostaje migreny i czy to jest pseudo 3D.
    Chodzi o to, że sektor militarny dostał nielimitowane finansowanie na zbudowanie
    przewagi technologicznej i zatrudniono
    milion przygłupów z sektora IT i oni przeżarli dziesiątki miliardów $$$ na gluptowate
    projekty typu:
    okulary holograficzne - tak tak tak
    okulary z zbudowanym projektorem laserowym - tak tak tak
    okulary do augmented reality - tak tak tak ( czyli wbudowanie w widzenie oczene 3D
    obiektów generowanych komputerowo

    i czym był glupszy projekt, tym dostawął więcej kasy
    i nikogo nie interesowało czy to oślepia, czy wywołuje schizy, czy migreny

    na testerów wybrano graczy komputerowych od wszelkiego typu strzelanek 3D, 4D

    i mieli przetestować nowy teatr wojny 22 wieku

    i to weszło do zdalnej obsługi dronów za pośrednictwem okularów 3D i na odległośc
    tysięcy kilometrów

    i nikt się nie interesował skutkami, bo przyglupy skoczyły na kasę, jaka się im nigdy
    nie snila.

    I telewizory 3D, okulary 3D wszyscy mają w doopie

    Problem powstaje wtedy, gdy Zenek siedzi cale dnie na pierzynie i ogląda da filmy 3D

    a potem wyjeżdża samochodem i rozjeżdża 5 pieszych, bo zapomniał właczyć moduł
    fizycznego widzenia realnego świata
    i nie rożróżnia odległości

    Nikogo nie obchodziło czy miliony uczniaków, studenciaków sobie spiepszą wzrok w
    szczelankach 3D, wirtualnych światach, bo oni jeszcze nie mieli wlasnych samochodów.

    Ale vipy zrozumiały, że wprowadzenie milionów zombie od gier, telewizji 3D, second
    lajfów na drogi, im samym zagraża i to życiem i dlatego vipy pozamykały projekty,
    wyrzuciły milion pracownik sektora IT od glupkowatych projektów
    i ci strajkują i padają systemy bankowe, drogowe, nawigacyjne, informacyjne,
    komorkowe,
    bo była kasa za nic i bylo milion rocznie za ględzenie i doopotrucie
    ale się skończyło,
    bo w pandemii mialy już zniknąc markety,
    a zakupy mialy być realizowane naocznie, przez okulary 3D i wirtualne spacery po
    marketach, półkach.

    Twórca second lajfa żyje na Tliterze i on zdrowy nie jest, żyje w zaświatach od 20
    lat i mysli, że to świata realny, a młody już nie jest.

    Gdyby nie wyrzucono miliona zombi z sektora IT od światów wirtualnych, 3D
    to niedługo każdy normalny, wychodzący na ulice bez okularów 3D, czy jadący
    samochodem bez okularów 3D, bylby karany mandatem, tak jak za niezapięcie pasów

    Ze schizami tak jest, że latwo wejść w wirtualne światy, a wyjście jest prawie
    niemożliwe.

    I Brókselka promuje te goowniane projekty wirtualne, z okularami 3D, dla lekarzy,
    aby zamienić ich w zombie,
    bo jest kasa do wyrwania
    a za konsekwencje jak zwykle nikt nie odpowiada.

    I nikogo telewizja 3D nie obchodzi, bo to rynek niszowy
    ale jak Zenki spędzily 3 lata na kanapie oglądając filmy 3D
    to przez rok powinny mieć zakaz jazdy rowerem, skuterem, hulajnogą, samochodem po
    drogach publicznych, pilotowania awionetki, bo utraciły zdolność fizycznego widzenia
    3D i postrzegania odleglości, wykrywania przeszkód na drodze

    I stąd te tysiące wypadkow samochodow osobowych, autobusów, awionetek,
    bo zombie jeżdżą, latają, nadal żyjąc w swoich wirtualnych swiatach,

    a tam każda przeszkoda jest i była wirtualna, każde zderzenie w grze jest wirtualne i
    gracz nie dostaje kijem po krzyżu,
    czyli uczy się, nauczyl się, przywyknął do lekceważenia zagrożenia, zagrożeń świata
    realnego
    i miliony uczestniczą w drogowych kolizjach, bo podświadomie traktują je jako
    kontynuację gry w domu./

  • 38. Data: 2023-02-11 18:33:39
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 11.02.2023 o 15:01, a a pisze:

> [...]
    > okulary z zbudowanym projektorem laserowym - tak tak tak
    > okulary do augmented reality - tak tak tak ( czyli wbudowanie w widzenie oczene 3D

    [ciaaaach]

    ojeeezu, expierd, jaki ty jestes pierdolniety, mieli cie nie wypuszczac
    z tego wariatkowa

  • 39. Data: 2023-02-11 20:24:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 lutego 2023 o 18:33:42 UTC+1 Ghost napisał(a):

> [...]
    3D obiektów generowanych komputerowo
    > [ciaaaach]
    >
    > ojeeezu, expierd, jaki ty jestes pierdolniety, mieli cie nie wypuszczac
    To że mieli nie wypuszczać to nic takiego. Co o tobie można powiedzieć że nie rodzina
    i go odwiedzasz.

  • 40. Data: 2023-02-11 21:19:30
    Od: Ghost <G...@h...net>

    przewagi technologicznej i zatrudniono
    3D obiektów generowanych komputerowo

    > To że mieli nie wypuszczać to nic takiego. Co o tobie można powiedzieć że nie
    rodzina i go odwiedzasz.

    kogutek, w piździeszewie małym komórki na węgiel potaniały o 3%, dajesz
    anal-ize! raz, raz!