  • 101. Data: 2019-12-26 18:41:12
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-26 o 12:08, Adam Sz. pisze:

    > Od '99 do '15 czyli w około 15 lat prąd zdrożał o 137%.

    W 1999 przeciętne wynagrodzenie w/g ZUZ-u wynosiło 1706,74 a w 2015 było
    to 3899,78. Dziwne żeby prąd nie drożał.

  • 102. Data: 2019-12-26 18:51:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-26 o 16:57, Adam Sz. pisze:

    > Ja samego VATu do budżetu rocznie płacę więcej niż łącznie średnio
    > zarabiający podatnik w ciągu kilku lat.

    Płacisz czy odprowadzasz i otrzymujesz, przynajmniej częściowy, zwrot?

  • 103. Data: 2019-12-26 19:00:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Płacę od 20tu lat miesiąc w miesiąc.

  • 104. Data: 2019-12-26 19:37:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Płacę od 20tu lat miesiąc w miesiąc.

    Ja rownież. Od początku istnienia vat Kasjerka z biedronki rownież.

  • 105. Data: 2019-12-26 19:43:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-26 o 19:00, Adam Sz. pisze:
    > Płacę od 20tu lat miesiąc w miesiąc.

    A to nie jest tak, że odprowadzasz VAT, który płacą Twoi klienci?

  • 106. Data: 2019-12-26 19:45:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    >To małe i średnie firmy >utrzymują to
    >państwo - produkujemy prawie >70% PKB.

    Korwinowska propaganda?
    Delikatnie napuszę:
    UJMIJ
    bo masz z czego?

  • 107. Data: 2019-12-26 19:48:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Płacę od 20tu lat miesiąc w miesiąc.

    Pośredniczysz w płaceniu jeśli już.

  • 109. Data: 2019-12-26 20:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nielegalny import paliw podobno kosztowal nas 250 miliardow zlotych.

    Taa. Podobno... Przez ile lat? 10?

    > To sporo wiecej niz 9 miliardow i nic się nie zawaliło a ludzie zupy
    > z kory i trawy nie jedli.

    Ponoc sie zawaliło... Musielismy wstawac z kolan.
    Ale to do naszej dyskusji nic nie wnosi.
    Bo to argumenty ze mozna spierdolic jedno wiec mozna i drugie nic do
    dyskusji nie wnosza.
    No chyba ze uwazasz, ze 9mld nie maja znaczenia. To badz konsekwentny i
    tak jak pisałem - proponuj prad za darmo!

    > Jak bys sie pytal to skarb państwa tak
    > działa ze raz troche zabiera zeby innym razem dac.

    Kandysdujesz na truizm roku?

    > Podwyżek pradu
    > raczej nie było przez wiele lat.

    Mogłbys dokładniej?
    Ktos tu pisał ze o ponad 100 procent przez x lat zdrozało.

    > Bo nie było takiej potrzeby zeby
    > prad drozal. Wegiel mamy wlasny i kosztuje nas tyle co wydobycie.

    Perpetuum mobile po prostu

    > Zawsze był tanszy niz importowany. Jak doszła bandycka chujnijna
    > opłata za co2 to prad musiał zdrozec.

    to nie moja wina ani chujni ze nadmiar co2 nas zabija.
    Nie moja tez wina ze probujesz wszelkimi sposobami odrzucic te mysl od
    siebie budujac jakies proste i wielokrotnie podwazane schematy włacznie z
    tym ze bez wysokiej emisji co2 nie było co jeść...

    > Ale zdrozal niewiele i
    > podwyżkę dla ludzi wzielo na siebie panstwo.

    Czyli my...

    > Taki stan nie może
    > trwać do końca świata to i podwyżki ceny pradu będą.

    no co ty...

    > Ale jak
    > rzadzacy będą madrzy i beda jeszcze chcieli sobie porzadzić to
    > podwyzka musi być wprowadzona łagodnie. I będzie łagodna rozłożona
    > na wiele lat.

    A kase na wyrównanie wezmie sie np stad zeby oszczedzac na opiece
    medycznej. gratulacje!

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 108. Data: 2019-12-26 20:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > No i?
    > Jaki wniosek z tego wyciągasz?
    > Cena z ubiegłego roku też pewnie miała niewiele wspólnego z
    > faktycznym kosztem wytworzenia kWh. Mnie kWh w tym roku kosztowała
    > tyle samo co w 2018 A że 9mld?

    Wczesniej dopłaty nie były potrzebne.

    > Dwie stówy na obywatela wychodzi
    > U mnie 3 osoby, nie zauważyłem żeby mi 6stów rocznie zniknęło z
    > budżetu. U Ciebie zniknęło 200zł x liczba osób w rodzinie?

    Powiedzialbym ze znacznie wiecej. Wyzsze ceny, wyzsze podatki...

    > Coś tam zdrożało, coś potaniało, zarobki wzrosły, ogólnie żyje się
    > lepiej z roku na rok jak tak patrzę od 2000roku

    Badz konsekwentny.
    skoro 9mld z budzetu jest bez znaczenia to proponuj prad za darmo w
    całosci finansowane z budzetu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 110. Data: 2019-12-26 21:10:50
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Wegiel mamy wlasny i kosztuje nas tyle co wydobycie. Zawsze był tanszy niz
    importowany.

    ------
    Pewnie dlatego rok w rok coraz więcej z Rosji importujemy, logika komucha