    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak wiązać pomidory?
    Date: Sat, 29 Aug 2020 12:41:03 +0200

    Pani Ewa napisała:

    > Byłoby ciężko. Do chmurki musiałabym przywiązać.

    Tu bym na wsparcie niebios nie liczył. Trzeba samemu tęgiego kija
    sposobić, jeśli tych pomidorów faktycznie tak dużo. Rozważyć przy
    tym podwiązywanie (z góry, do stałego punktu) kontra przywiązanie
    (do palika obok, żeby łodyga się nie przerwóciła). Tych krzaczków
    zapewne niewiele, więc nie ma co tutaj optymalizować nakładu pracy,
    trzeba wiązać tak, by nie miało szans się połamać ani urwać.

    > To właśnie tę zdolność cienkasienia pończoszki przy równoczesnym
    > zachowaniu mocy się w ten sposób wykorzystywało, jak sądzę.

    Wykorzystywało się własność dzianiny nylonowej, elastycznej do
    pewnego momentu, a potem już wydłużającej się mało, za to bardzo
    mocnej.

    > PS: też mi coś takiego na kursie prawa jazdy mówili, ale gdzie
    > te czasy...

    Teraz to by się pewnie w ogóle tak nie dało.

    Jarek

    --
    jsem starý vysloužilý partyzán
    puding co byl už z misky vylízán