  • Data: 2013-02-27 21:35:34
    Temat: Re: Modernizacja starego układu co.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kgkv8u$blk$1@node2.news.atman.pl...

    > Dlaczego singiel? Mam 5 osobową rodzinę, na narty wprawdzie na tydzień
    > ostatnimi laty nie jeżdżę, ale i tak rzadko spędzamy weekend w domu.
    > Zwykle albo nas nie ma od piątku do niedzieli, albo chociaż na samą
    > niedzielę gdzieś wybywamy. Liczyłem kiedyś oszczędność. Przy takiej
    > pogodzie jak teraz wyłączenie ogrzewania na jeden dzień daje kilka zł.
    > Niby niewiele, ale zawsze to litr paliwa więcej na kolejny wyjazd,
    > albo można dzieciom lizaki kupić.

    Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury.
    Nie rozumiem po co pogarszać parametry instalacji, tylko po to, żeby
    skrócić rozgrzewanie z 30 czy 40 do 20 minut?
    Większa ilość wody w obiegu to lepsza stabilizacja temperatury, mniejsze
    wahania temperatury w domu, mniejsza ilość załączeń i wyłączeń kotła w
    ciągu doby, która przekłada się na oszczędności, ponieważ podczas
    rozruchu i zatrzymania pracy kotła gazowego następują bezproduktywne
    cykle przedmuchów wyrzucające energię cieplną w komin.
    W przypadku instalacji o małej ilości wody w obiegu, kocioł będzie
    częściej załączany i wyłączany, a przed każdym odpaleniem palnika oraz
    zaraz po jego wygaszeniu następują cykle przedmuchu komory kotła zimnym
    powietrzem.
    Im więcej takich przedmuchów w ciągu doby tym większe straty ciepła.
    Jak nie wierzycie to przypatrzcie się dokładnie pracy kotła.

    Ponadto dzięki dużej pojemności instalacji mamy wyższy komfort cieplny,
    gdyż grzejniki są stale ciepłe. Gazowe kotły kondensacyjne także lepiej
    pracują przy dużej pojemności, ponieważ kocioł oddaje do obiegu dużą
    ilość energii, nie powodując zbyt dużego wzrostu temperatury wody.

    Prawda jest taka, że instalacje o małej pojemności robi się tylko i
    wyłącznie dlatego, że jest taniej. Spawana instalacja z rur stalowych
    obecnie to "majątek" i nie każdego jest stać. Rurę plastikową AluPex
    można już kupić w cenie 2zł/m, a instalację z tych rur położy nawet
    małpa. Rury stalowe 1/2 cala to koszt minimum 4-5zł/m, a rury 2 cale to
    już wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych za metr. Do pospawania trzeba
    jeszcze fachowca z butlami i palnikami.
    Oczywiście można jeszcze zastosować rury stalowe zaprasowywane, ale to
    jeszcze wyższy koszt.
    Poza tym rura stalowa raz zalana dobrze odgazowaną wodą, nie koroduje i
    ma dużą żywotność. Zwłaszcza w instalacjach zamkniętych. Nie jest prawdą
    więc, że rury te mają jakikolwiek wpływ na kotły czy grzejniki.
    Oczywiście jeżeli jest to instalacja otwarta ze starymi grzejnikami
    żeberkowymi to przed podłączeniemi nowego, kondensacyjnego kotła
    gazowego należy tę instalację dobrze wypłukać.

    Jeżeli chodzi o wyłączanie ogrzewania na jeden dzień to także nie ma
    znaczenia czy instalacja posiada dużą ilość wody w obiegu czy też małą,
    ponieważ w przypadku inmstalacji o dużej ilości wody, wystarczy tylko
    odpowiednio wcześniej ją wyłączyć oraz odpowiednio wcześniej załączyć.
    Chodzi o to, że wolniej stygnie i wolniej się nagrzewa.
    W dobie obecnie królującej elektroniki nie stanowi to żadnego problemu.

    Panowie, musicie lekko zrewolucjonizować swoje myślenie, bo macie je
    wypaczone mitami, które powstały na skutek błędnie wyciągniętych
    wniosków.