  • Data: 2021-01-18 18:52:38
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: KIKI <y...@p...uu> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.01.2021 11:47, budynPL wrote:

    > Zgoda (tak ogólnie bo nie mam wiedzy czy te liczby są "ogromne") - co nie zmienia
    pojęcia początku życia.

    Badania nad szczepionkami mRNA prowadzą do kolejnych etapów. Za ileś lat
    będą robić leki naprawiające DNA pacjentów np. cierpiących na białaczkę.
    Jak wiemy w białaczce szpikowej/dysplazji szpiku brakuje zwykle kawałka
    chromosomu. Będzie można naprawiać to DNA w szpiku.

    Następnym krokiem będzie jeszcze większa synteza białek i modyfikacja
    zapłodnionych komórek aby kiedyś wydrukować dobie genom swojego potomka
    na podstawie własnych genów ale z odpowiednimi poprawkami.

    To tylko fizyka i chemia. Gdybym był naukowcem w tej dziedzinie nie miał
    bym żadnych moralnych rozterek. Na koniec i tak Polacy pojadą do Niemiec
    na modyfikowane invitro :-)