eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-22 20:11:53
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 22 lutego 2021 o 01:56:04 UTC-6 ToMasz napisał(a):
    > witam
    >

    > w nawiązaniu :
    >
    > https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/usa-teksas-po-atak
    u-zimy-duze-podwyzki-cen-pradu-5026043

    > i informacje o cenach prądu:
    > https://pl.globalpetrolprices.com/USA/electricity_pr
    ices/

    > zastanawiam się jak można zużyć prądu za 16 tyś. Ja wiele lat temu
    > ogrzewałem stróżówkę, typu kontener, kiosk (wielki) jednym farelkiem.
    > Podobnie garaż! z minus 12 na dworze można było 1kw zrobić plus 12 w
    > środku.
    >
    > Tak tylko pytam, bo sądzę że redaktor, albo cytowana osoba czegoś nie
    > dopowiedziały, albo wzięły większy okres czasu do zapłaty (np. rok),
    > albo tam jakieś inne prawa panują

    Chopaki czemu nawet wy lykacie takie pol prawdy i fejki?
    Przeciez powinniscie byc wycwiczeni na pierdoleniu egzekutywy partii i trybunie ludu.
    Nie wspominajac o aktualnym tvp czy innym tvn albo gazwybie.

    Te niusy o paleniu sztachetami, zabawkami dzieci i rachunkach na 200kusd to albo fake
    newsy albo jakies wypadki przy pracy:

    https://www.politifact.com/factchecks/2021/feb/19/vi
    ral-image/texas-energy-company-accidentally-billed-c
    ustomers/

    Reszta niusow jest podobnie alarmistyczna i czesto wyciagaja dane z dupy.

    Zeby nabic 1000 dolcow rachunku nawet jak 1kWh jest za 9usd to trzeba 110kWh. Jak tam
    bylo zimno przez dajmy na to tydzien i ktos sobie puscil 2-3-4 1000W grzejniki to
    nabil 4*24*7 max 6kUSD.
    I to musial by non stop grzac, non stop miec prad i non stop miec te 9usd rate.
    A primo: tam nie bylo tydzien takich mrozow, secundo: przez polowe czasu nie bylo
    pradu.

    A tam nie maja najczesciej licznikow online wiec dostawca nie moze od nich zadac
    (znaczy sie moze ale o tym za chwile) ceny wstecznie. To sie w sadzie nie utrzyma.

    I teraz o co chodzi z tymi rachunkami. Dostawcy w usa moga ci przyslac rachunek jaki
    tylko chca. A jak sie klientowi nie podoba to po pierwsze sie musi pokapowac (to
    akurat zrobione) ale moze reklamowac a potem moze isc do sadu.

    Tak ze fake news fake newsem pogania bo amerykanie (znaczy sie ichnie media)
    uwielbiaja dezinformowac ludzi i napuszczac ich na siebie zeby polaryzowac scene
    polityczna.

    Za pare dni wyjdzie ze to jak z tymi mercedesami rozdawanymi na placu czerwonym...