eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne auta › Re: ntg elektryczne auta
  • X-Received: by 2002:a25:8186:0:b0:dbd:5d37:e049 with SMTP id
    p6-20020a258186000000b00dbd5d37e049mr228076ybk.7.1703001081930; Tue, 19
    Dec 2023 07:51:21 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:8186:0:b0:dbd:5d37:e049 with SMTP id
    p6-20020a258186000000b00dbd5d37e049mr228076ybk.7.1703001081930; Tue, 19
    Dec 2023 07:51:21 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 19 Dec 2023 07:51:21 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.180.253;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.180.253
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 19 Dec 2023 15:51:22 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594021
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday 19 December 2023 at 15:47:17 UTC+1, Myjk wrote:
    > Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete
    > > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    > >> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
    > >>
    > >>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    > >>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    > >>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    > >>
    > >> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    > >> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    > >
    > > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
    > A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
    > godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
    > Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.
    > >>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    > >>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    > >>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    > >>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    > >>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    > >>> mogą go zmniejszyć."
    > >>
    > >> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    > >> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > > Tak jak w elektryku.
    > Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
    > o jeździe nie wspominając.
    > > że w zimie jak ogrzewasz
    > >> kabinę to spalanie wzrasta
    > > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
    > I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    > A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    > COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
    > > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
    > Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
    > > akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
    > Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    > czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    > kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    > autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    > dogrzać silnik, bo stygł.
    >
    > Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
    > jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
    > ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
    > jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
    > elektrycznych?
    > >>, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    > >> wzrasta?
    > >
    > > o 5%. A o ile w elektryku?
    > Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
    > można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
    > faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
    >
    > BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
    > https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    >
    > Konkretnie to wynik masz tutaj:
    > https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
    23
    > > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
    > Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
    > elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
    > bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
    > > P.S.
    > > Ww. to były pytania retoryczne :P
    > Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk


    "
    "I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    "A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    "COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.


    Podczas mrozów sprawnośc pompy ciepła to mniej niz COP 1
    bo to ściema i fake marketingowy, aby sprzedać niekumatym Zenkom klimę z odwróconym
    obiegiem
    i nazywac pompą ciepla


    "Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    "czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    "kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    "autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    "dogrzać silnik, bo stygł.

    ściemniasz

    webasto to ogrzewanie wnętrza i nie ma nic wspólnego z grzaniem silnika

    Moc webasto to 5-10 kW

    A silnik ma moc 10 x większą

    Silnik diesla ma 2.-gi obieg i odzyskuje ciepło ze spalin, ale w obiegu płynu
    chłodzącego.\


    Nic nie dogrzewa silnika na biegu jałowym, bo nie ma takiej potrzeby

    Jak nie wiesz co to webasto pytaj producenta

    Tam jest wymiennik separujący gorące spaliny od ciepła nadmuchiwanego do kabiny
    samochodu,
    ale moc grzejnika 10 razy mniejsza od mocy silnika

    A jak silnik stygnie na biegu jałowym to znaczy, że samochód złom
    i daje się blendę na grilla

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1