  • 501. Data: 2021-05-05 17:01:14
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 23:29, ToMasz pisze:
    >>> były. ariston beretta itd. ogólnie za 3k, da sie kupić kocioł

    > https://allegro.pl/oferta/kociol-gazowy-kondensacyjn
    y-2f-ciao-at-25-beretta-8781001302

    Nie jest kotłem kondensacyjnym, lecz kondensującym, czyli kocioł
    tradycyjny z dołożoną przystawką kondensującą. Kocioł o dużo niższej
    sprawności od typowych kotłów kondensacyjnych.

    > https://allegro.pl/oferta/sylber-style-basic-25s-koc
    iol-kondensacyjny-2f-9687251327

    Niżej wymieniony kocioł Beretta w innej skórze.

    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/kociol-gazowy-bere
    tta-ciao-green-25-c-s-i

    Aukcja nie dotyczy kotła nowego ze sklepu, ale kotła z tzw. "drugiej
    ręki" . Ktoś go kupił, ale z jakiegoś powodu chce się go pozbyć i
    sprzedaje taniej.

    > niestety inflacja robi swoje. wiec trzeba by przekroczyć 3 tyś
    > troszeczkę, to by się parę więcej pojawiło.
    > Tylko dla czego Ty o to pytasz?

    Wymień zalety tych kotłów.

    Jak rozumiem znasz te kotły? Wiesz, że są wyjątkowo trwałe? Wiesz, że są
    bezawaryjne? Wiesz, że mają dobry serwis? Tanie części? Wyjątkowe
    funkcje, które trudno znaleźć w kotłach innych firm?

    Znajomemu w drugim sezonie grzewczym padł kocioł Beretta Ciao Green i go
    naprawiał. Niestety już po gwarancji, bo kocioł miał kupiony wcześniej,
    leżał i czekał na ukończenie remontu. Musiał naprawić na własny koszt.
    Chciał wcześniej, abym mu zamontował ten kocioł, ale wytłumaczyłem mu,
    żeby powierzył montaż kotła hydraulikowi, który mu robił instalację CO,
    dzięki czemu uniknie rozmycia odpowiedzialności. Choć tak naprawdę to mu
    odmówiłem, bo hydraulik spierdzielił podejścia w ścianie do kotła.
    Okazało się, że zakorkował rury PP kapami, które pozostały pod płytą GK
    i płytkami.

    Ja natomiast pomagałem mu ogarnąć instalację elektryczną.

    > nie. mam inny sposób, ale skoro za mnie odpowiedziałeś, wykpiłeś
    > odpowiedzi, to "nie mam obowiązku" (cytat z Użytkownika) wyjaśniać

    > nie. mam inny sposób, ale skoro za mnie odpowiedziałeś, wykpiłeś
    > odpowiedzi, "nie mam obowiązku" informować Cię o rozwiązaniach które
    > mi przyszły go głowy.

    To nie dyskutuj. Widać, że brak Ci argumentów to próbujesz wywołać we
    mnie poczucie winy.

    > no i? O takich nie dyskutujemy

    A pierwszy z kotłów który wskazałeś to co?

> [...]
    > instalatorów których spotkałem, a okazali się oszustami. mimo to
    > przeprosiłem Cię za to co sobie pomyślałeś, nie
    > usłyszałeś/przeczytałeś ode mnie. Sęk w tym, że fakt że sie jest w
    > branży, wymusza posiadanie wiedzy, nie wymusza posługiwanie się nią. a
    > więc nie gwarantuje NICZEGO. więc jeśli bycie w branży JEST
    > argumentem, go gdzie są inne? Po co wogóle tego typu argumenty są
    > podnoszone? Masz swoje zdanie - ok, ja mam swoje - nie może być ok?
    > napsałeś - nacz się dyskutować. co to za dyskusja, gdzie sam zadajesz
    > pytania, sam stawiasz odpowiedzi, następnie je wyśmiewasz.

    Mieć swoje zdanie, a mieć wiedzę to wielka różnica.

    Ty masz swoje zdanie polecając przypadkowe kotły o których nie masz pojęcia.

    Ja natomiast to co polecam umiem umotywować, bo znam i nie polecam tego
    czego nie znam.

    Co do Beretty Ciao Green to jest to kocioł z wymiennikiem alumiuniowym
    podobnie jak polecany przeze mnie ACV. Z tą różnicą, że konstrukcja ACV
    jest o wiele prostsza i pozbyto się w niej wad, które posiada Beretta
    czyli: wymiennika płytowego do CWU, zaworu przełączającego, wielu
    połączeń, które mogą się rozszczelnić oraz narażania elektroniki na
    wysoką temperaturę oraz wilgotność. Poza tym aby wyczyścić wymiennik w
    ACV, nie trzeba go wyciągać i rozbierać pół kotła.

    > 1. skąd wiesz?
    > jak zwykle, zadajesz pytania, udzielasz odpowiedzi ZA ROZMÓWCĘ i sam
    > je krytykujesz
    > 2. jeśli tak to co Ciebie to obchodzi. Tak samo czy Zenek się zaszczepił.
    > 3. jeśli się mylisz, (a mylisz się) to jest dość poważny zarzut.
    > poważne bezpodstawne oskarżenie.

    Od kiedy pytania są oskarżeniami?

    Poza tym żeby były spełnione warunki czynu zabronionego to muszą być one
    skierowane w stosunku do kogoś, a kim niby jest bezimienny ToMaszek

    > (...)
    > Chyba że jednak mam wszystkie papiery (o czym pisałem wcześniej, ale
    > nie czytałeś), ale lepiej "z góry" komuś dopierdzielić, nazwać go
    > ToMaszkiem, a potem zarzucić że nie umie dyskutować.
    >
    > może masz wiedzę zajebistą. ale jeśli na pytanie dla czego nie
    > potrafisz inaczej odpowiedzieć niż podpunktem z instrukcji,

    Człowieku, mnie obligują przepisy i prawo narzucone przez prawodawcę.
    Nie żądaj ode mnie abym je łamał i nie obrażaj za to, że nie chcę go
    łamać, bo tak się to Tobie widzi.

    > to zostań adminem na elektrodzie, nie udzielaj się na grupach
    > dyskusyjnych.

    Pełnisz tu funkcję administratora?

  • 502. Data: 2021-05-05 19:05:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 05.05.2021 15:59 you wrote:

    > Budzik nic takiego napisał. To Ty czegoś nie zrozumiałeś.

    Oczywiście że napisał.

    > Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, z którą można normalnie żyć.
    > Natomiast powoduje, że gorzej przechodzi się np. covid do tego
    > stopnia, że można nawet umrzeć. Bezpośrednią przyczyną śmierci w
    > takiej sytuacji jest covid, a nie cukrzyca. Gdyby nie przytrafił się
    > covid, człowiek żyłby dalej.
    Nope.
    Gdyby nie przytrafiła się cukrzyca, człowiek żyłby dalej.
    Ergo przyczyna śmierci jest cukrzyca. Czyli choroba współistniejąca.
    Nie bez przyczyny, MZ wprowadziło oddzielną kategorię.

    --
    Pete

  • 503. Data: 2021-05-05 19:07:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 05.05.2021 16:01 you wrote:

    > No nie dałeś, bo nie podałeś źródła tych rewelacji.

    Ja ci daje wędkę.

    > To tak nie działa. Jeśli Ty coś twierdzisz, to Ty musisz poprzeć to
    > odpowiednim źródłem.

    Ja podałem źródło. Strona rządowa.

    --
    Pete

  • 504. Data: 2021-05-05 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Jest też chorobą która powoduje zgony.

    W liczbie x.
    Jak nagle robi sie z tego liczba 2x to to nie jest normalne...

    > No i czego to dowodzi?
    > Chcesz powiedzieć, że wszystkie przypadki "miał choroby
    > współistniejące" to zasłona dymna?
    > I tak naprawdę wszystkie te zgony są spowodowane wyłącznie przez
    > Covid? Odważna teza.

    Moja teza jest jasna: do konca wrzesnia mielismy w Polsce niewielki
    wzrost liczby zgonów.
    We wrzesniu przestalismy sie przejmowac pandemia, w pazdzierniku
    zaczeli umierac ludzie.
    Chcesz mi powiedziec ze dokładnie w pazdzierniku wszyscy razem odczuli
    nagle efekt słabego dostepu do słuzby zdrowia? Odwazna teza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 505. Data: 2021-05-05 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Przekonuj innych do szczepienia na Covid19, może Ci się uda.
    > Ja na razie poczekam, zwłaszcza, że prace nad szczepionkami ciągle
    > trwają oraz z uwagi na fakt, że koronawirusy szybko mutują i jak
    > pokazuje choćby przykład Chile, szczepienia niewiele zmieniają.

    No trudno.
    Pytałes to odpowiedziałem.
    Przypadku chole nie znam - mozesz powiedziec konkretnie co masz na
    mysli?

    > Dbanie o samego siebie to jedyne co możesz zrobić i na co masz wpływ.

    W przypadku covid - na razie dokladnie tak jest.
    Ale jak pokazuje przykład szczepien na odre - To nie jest prawda
    absolutna.

    > Taki jest świat - nieidealny.
    > Deal with it.

    Ja za idealnoscia nie tesknie.
    Za to za racjonalnoscia czesto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 506. Data: 2021-05-05 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Bo od takiej tezy wyszedł budzik.

    uprzejma prosba - nie kłam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 507. Data: 2021-05-05 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Na jakiej podstawie?

    Pisałem o tym wielokrotnie. Głownie na podstawie zbyt idealnej
    korelacji czasowej miedzy wysoką liczbą chorych na covid a wysoką
    liczba zgonów w tym okresie.
    Gdyby to był w całosci efekt odłozonego leczenia, zakmnietej słuzby
    zdrowia etc to zbieznosc czasowa nie byłaby tak idealna.

    > Zapewne jesteś z tych co regularnie grają w lotto licząc że
    > trafisz 6kę. Natomiast nie przyjmujesz do wiadomości, że większe
    > prawdopodobieństwo masz że zejdziesz po szczepionce albo jako NOP
    > albo w wyniku powikłań po zarażeniu Covid. Jako zupełnie zdrowy
    > osobnik.

    Nie, nie gram w lotto.
    Czy to wystarczy aby obalic twoja teze?
    Czymusze ci to pokazac na liczbach ze pierdolisz głupoty?

    > To co już pisałem wcześniej. Że szczepienia wprowadzają fałszywe
    > poczucie bezpieczeństwa i spowodują zupełne porzucenie ostrożności
    > w kontaktach międzyludzkich.

    A to jest akurat mozliwe. Tylko czyja to wina?
    Kto obiecał debilom ze po przyjeciu pierwszej dawki moga juz robic co
    chca i niczym sie nie przejmowac?

    > I możemy mieć nawet na jesień kolejną dużą falę.

    Mozemy.

    > No ale winnych tej fali już dzisiaj znamy.

    CZyli kto?

  • 508. Data: 2021-05-05 20:37:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.05.2021 o 15:28, FEniks pisze:

    > Ja czytam i rozumiem to, co jest napisane. Nie przekręcam i nie wyciągam
    > idiotycznych, kompletnie nieadekwatnych pseudowniosków.

    czytałeś link który wyciąłeś?
    Ja czytałem gdzieś, że do testowania w UK używano 45 cykli (przynajmniej
    do końca stycznia), podczas gdy powyżej 35 cykli wyniki są fałszywie
    pozytywne.

    > Twoje "kwestionowanie" i "sprawdzam" jest niestety niewiele warte, o
    > czym się przekonałam. I już mi wystarczy na jakiś czas. Jeśli taki
    > poziom miała grupa na FB, o której piszesz, to w sumie nie dziwię się,
    > że ją zamknęli.

    ja też się nie dziwię, w końcu po co pokazać, że ktoś nie ma racji,
    skoro można go usunąć. Wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości.

    Lukasz

  • 509. Data: 2021-05-05 20:38:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 05.05.2021 19:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > W liczbie x. Jak nagle robi sie z tego liczba 2x to to nie jest
    > normalne...

    Jak się leczy przez telefon...

> [...]
    > powiedziec ze dokładnie w pazdzierniku wszyscy razem odczuli nagle
    > efekt słabego dostepu do słuzby zdrowia? Odwazna teza...

    A ten gigantyczny wzrost zgonów w porównaniu do lat poprzednich minus
    liczba zgonów Covid, to o czym świadczy?

    --
    Pete

  • 510. Data: 2021-05-05 20:56:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 05.05.2021 19:59 you wrote:

> [...]
    > liczba zgonów w tym okresie. Gdyby to był w całosci efekt odłozonego
    > leczenia, zakmnietej słuzby zdrowia etc to zbieznosc czasowa nie

    Podaj zatem ilość zgonów ogólnie, ilość zgonów Covid i ilość zgonów z
    lat poprzednich w ujęciu miesięcznym.
    Porównamy wtedy i wyciągniemy odpowiednie wnioski.

    > Nie, nie gram w lotto. Czy to wystarczy aby obalic twoja teze?
    > Czymusze ci to pokazac na liczbach ze pierdolisz głupoty?

    Nie napinaj się tak, bo ci żyłka pęknie.
    Pokazałem ci że można inaczej patrzeć na skutki szczepionki. Za to sam
    sobie zrobisz jak zechcesz.

    Natomiast cyt "pierdolisz głupoty" świadczy że nic z tego nie
    zrozumiałeś.

    > A to jest akurat mozliwe. Tylko czyja to wina? Kto obiecał debilom
    > ze po przyjeciu pierwszej dawki moga juz robic co chca i niczym sie
> [...]

    Elementarne. "Antyszczepionkowcy". Czyli wszyscy, którzy się nie
    zaszczepią.

    --
    Pete