  • 11. Data: 2020-07-30 23:32:11
    Temat: Re: czajnik 1000W
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef napisał:

    > Mam 900W - 0,8litra - marki Eldom
    > kupiony chyba w ubiegłym tysiącleciu,
    > gdzieś w czasie wakacji nad Bałtykiem.
    > Zabieram go zawsze na jakieś wyjazdy i jest używany
    > gdy wieczorem mamy ochotę napić się herbaty
    > a w pokoju nie ma czajnika a nawet jest zakaz używania urządzeń
    > elektrycznych.
    > Nie gotuję w nim wody na wyścigi ani codziennie,
    > więc jest do zaakceptowania.

    Teraz mi się przypomniało -- są czajniki z termosem i termostatem,
    które cały czas utrzymują temperaturę bliską stu stopni. Wiele mocy
    do tego nie potrzeba, nerwicy u obsługi nie powodują, bo zawsze
    jest w nich gorąca woda. Po raz pierwszy spotkałem się z czymą takim
    w japońskim hotelu i bardzo mi się spodobało. Potem pytałem o to
    w Usenecie -- ktoś wskazał link, z którego wynika, że i u nas można
    kupić.

    Jarek

    --
    -- Baco macie wrzątek?
    -- Mam, ino że już zimny.

  • 12. Data: 2020-07-31 00:53:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f233922$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Nie gotuję w nim wody na wyścigi ani codziennie,
    > więc jest do zaakceptowania.

    acha dzięki

    --
    Piter

    maly oszust sprzedaje garnki staruszkom
    wielki oszust wizje bogatego kraju

  • 13. Data: 2020-07-31 10:25:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-30 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > PiteR pyta o czajnik o obnizonej mocy a ty mu mowisz ze masz taki o
    > standardowej mocy około 2kW? Gratuluje!

    Może miał na myśli połączenie szeregowe dwóch czajników? :-)

    Robert

  • 14. Data: 2020-07-31 11:52:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.07.2020 o 20:37, PiteR pisze:
> [...]
    > Czajnik taki z myślą o zaoszczędzeniu instalacji.
    >
    > Amelinium to już chyba nie ma tam bo rok budowy 1989r

    Ja mam czajnik 800W, 0,8 litra który wożę na różnego rodzaju wyjazdy.
    Wymieniłem w nim kabel na cieńszy, żeby zajmował mniej miejsca w bagażu.
    Spisuje się znakomicie. Przy gotowaniu wody to chyba nie trzeba stać nad
    czajnikiem i wpatrywać się, jak się gotuje. Można nastawić i zająć się
    czymś innym. Wtedy żadna nerwica nie grozi.
    Przypomnę jeszcze, że 50 lat temu kuchenka elektryczna miała 800 W, a
    grzałka nurkowa max 300 i nikomu nie przychodziło do głowy, ze to za mało.
    Jacek

  • 15. Data: 2020-07-31 14:33:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-07-29 o 16:41, PiteR pisze:

    > Czujesz parcie żeby napisać nie na temat wątku?
    > Rozumiem wielu tak ma. Z tego się wyrasta.

    Podobno też da się wyrosnąć z pisania postów niezwiązanych z tematyką grupy.
    Ale to chyba bajki jakieś...

    --
    - Akarm

  • 16. Data: 2020-08-03 08:07:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.07.2020 o 19:37, PiteR pisze:
> [...]
    > Czajnik taki z myślą o zaoszczędzeniu instalacji.
    >
    > Amelinium to już chyba nie ma tam bo rok budowy 1989r

    to ja się odniosę do drugiej części: po domu z '89 spodziewałbym się, że
    instalacja wytrzyma, rodzice mają klocka z lat '80 i problemów z
    instalacją nie było (zgaduję że może być 1.5mm2 do gniazdek, ale to
    chyba i tak nie problem dla 2kW - a- mimo braku materiałów do budowy -
    to o cieńsze przewody było trudniej, a takie były "ogólnodostępne")

    Lukasz

  • 17. Data: 2020-08-03 20:53:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przydaje się taki czajnik jak domownicy mają w zwyczaju nalewać wody do pełna jak
    potrzebuja zrobić szklankę herbaty. Jeszcze lepszy w takiej sytuacji jest czajnik
    750W lub 500W o pojemności 0,7 i 0,5 litra.

  • 18. Data: 2020-08-04 09:40:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Przydaje się taki czajnik jak domownicy mają w zwyczaju nalewać wody do pełna jak
    potrzebuja zrobić szklankę herbaty. Jeszcze lepszy w takiej sytuacji jest czajnik
    750W lub 500W o pojemności 0,7 i 0,5 litra.

    Wystarczy wziąć zwykły czajnik 2kW i wywiercić dziurkę na poziomie
    drugiej szklanki, nie przepełnisz, a dzięki mocnej grzałce woda w mig ;)

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2020-08-04 10:14:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > Wystarczy wziąć zwykły czajnik 2kW i wywiercić dziurkę na poziomie
    > drugiej szklanki, nie przepełnisz, a dzięki mocnej grzałce woda w mig ;)

    Nie wystarczy. Czajnik z dziurką się nie wyłączy.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2020-08-04 10:17:05
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Nie wystarczy. Czajnik z dziurką się nie wyłączy.

    Przy 2kW grzałce i szklance wody, to nie zdążysz wyjść z kuchni i
    będziesz mieć wrzątek :D

    --
    viktorius