  • 11. Data: 2021-02-22 19:36:44
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2021 19:25, ToMasz wrote:
    > nie masz racji. Jeśli ktoś dostaje niekorzystną umowę

    Ona była *bardzo* korzystna. Jak nie pada, nie wieje, nie mrozi. Ale
    poza tym, bardzo. Tym bardziej że tam statystycznie nie pada, nie wieje
    i nie mrozi.

    > No przecież taka klauzula musi być w umowie.

    No i?

    Ktoś sprzedaje Ci samochód na wodę. Kupujesz i nie jeździ bo się nie da.
    Na tym polega wolny rynek. Możesz kupić co chcesz. Kupiłeś? Czyli nie ma
    problemu, jest popyt na samochody na wodę do stania w miejscu.

    Ktoś kupił polisę na życie która zarabia na bitcoinach? Nie ma problemu,
    to wolny rynek, możesz stracić oszczędnosci życia w jeden dzień.
    Przeciez widziałeś co podpisujesz. Oni też widzieli co podpisują.

    > Umowa nie może być loterią

    Może, to wolny rynek. Korwiniści o tym marzą właśnie. Możesz sprzedać
    cokolwiek, komukolwiek. A tu, rozmiesz, zła UE grozi paluszkiem że nie
    można sprzedawać samochodów na wode. Straszne. Biedacy są stłamszeni, a
    oni tak strasznie chcieli by zapłacić za prąd równowartośc domu, bo to
    wolny rynek i taka umowa, wolnośc gospodarcza, niskie podatki i w ogóle.

    Sytuacja w Texasie znakomicie pokazuje co się dzieje kiedy pozwolisz
    rynkowi, bez żadnych ograniczeń, stanac na głowie z powodu wyjątkowej
    sytuacji. Po to robimy prawo z ograniczeniami aby nie było możliwe
    oskubanie ludzi w ten sposób. Nawet jeśli ci ludzie to debile.

    > biednych teksańczyków, niż głupich teksańczyków. Wystarczyło kupić sobie
    > za 100usd agregat prądotwórczy i byłoby po sprawie.

    Agregat za 100usd wyciągnie z 1.5kW. Interesująca koncepcja, aby z tego
    grzać dom bez c.o. Szyba że do suszarki.

  • 12. Data: 2021-02-22 20:11:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 22 lutego 2021 o 01:56:04 UTC-6 ToMasz napisał(a):
    > witam
    >

    > w nawiązaniu :
    >
    > https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/usa-teksas-po-atak
    u-zimy-duze-podwyzki-cen-pradu-5026043

    > i informacje o cenach prądu:
    > https://pl.globalpetrolprices.com/USA/electricity_pr
    ices/

    > zastanawiam się jak można zużyć prądu za 16 tyś. Ja wiele lat temu
    > ogrzewałem stróżówkę, typu kontener, kiosk (wielki) jednym farelkiem.
    > Podobnie garaż! z minus 12 na dworze można było 1kw zrobić plus 12 w
    > środku.
    >
    > Tak tylko pytam, bo sądzę że redaktor, albo cytowana osoba czegoś nie
    > dopowiedziały, albo wzięły większy okres czasu do zapłaty (np. rok),
    > albo tam jakieś inne prawa panują

    Chopaki czemu nawet wy lykacie takie pol prawdy i fejki?
    Przeciez powinniscie byc wycwiczeni na pierdoleniu egzekutywy partii i trybunie ludu.
    Nie wspominajac o aktualnym tvp czy innym tvn albo gazwybie.

    Te niusy o paleniu sztachetami, zabawkami dzieci i rachunkach na 200kusd to albo fake
    newsy albo jakies wypadki przy pracy:

    https://www.politifact.com/factchecks/2021/feb/19/vi
    ral-image/texas-energy-company-accidentally-billed-c
    ustomers/

    Reszta niusow jest podobnie alarmistyczna i czesto wyciagaja dane z dupy.

    Zeby nabic 1000 dolcow rachunku nawet jak 1kWh jest za 9usd to trzeba 110kWh. Jak tam
    bylo zimno przez dajmy na to tydzien i ktos sobie puscil 2-3-4 1000W grzejniki to
    nabil 4*24*7 max 6kUSD.
    I to musial by non stop grzac, non stop miec prad i non stop miec te 9usd rate.
    A primo: tam nie bylo tydzien takich mrozow, secundo: przez polowe czasu nie bylo
    pradu.

    A tam nie maja najczesciej licznikow online wiec dostawca nie moze od nich zadac
    (znaczy sie moze ale o tym za chwile) ceny wstecznie. To sie w sadzie nie utrzyma.

    I teraz o co chodzi z tymi rachunkami. Dostawcy w usa moga ci przyslac rachunek jaki
    tylko chca. A jak sie klientowi nie podoba to po pierwsze sie musi pokapowac (to
    akurat zrobione) ale moze reklamowac a potem moze isc do sadu.

    Tak ze fake news fake newsem pogania bo amerykanie (znaczy sie ichnie media)
    uwielbiaja dezinformowac ludzi i napuszczac ich na siebie zeby polaryzowac scene
    polityczna.

    Za pare dni wyjdzie ze to jak z tymi mercedesami rozdawanymi na placu czerwonym...

  • 13. Data: 2021-02-22 20:15:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 22 lutego 2021 o 12:24:01 UTC-6 heby napisał(a):
    > Są. Teraz ludzie doczytali na czym polega ich najtańszy dostawca
    > wolorynkowy. Przy świeczkach doczytali, niektórzy właśnie tracą
    > "oszczędności życia" dzięki niewidzialnej ręce rynku która przywaliła
    > ich prosto w głupi łeb.
    >
    > Tak, są takie oferty. "Trzeba było się ubezpieczyć od powodzi na
    > Saharze" a przecież nikt tego nie robi, bo po co, a ponadto lokalny
    > dostawca prądu, w sąsiednim garażu, był tańszy o pół centa.
    >
    > https://www.washingtonpost.com/nation/2021/02/21/tex
    as-high-electric-bills/

    > The state's unregulated market allows customers to pick their utility
    > providers, with some offering plans that allow users to pay wholesale
    > prices for power. Variable plans can be attractive to customers in
    > better weather, when the bill may be lower than fixed-rate ones.
    > Customers can shift their usage to the cheapest periods, such as nights.
    > But when the wholesale price increases, the variable plan becomes the
    > worst option.
    >
    > Ciekawe kto będzie temu winny. Szczególnie jestem ciekaw opinii rednecków.

    W praktyce nikt. I nikt nie bedzie mial pretensji. Czemu?

    Bo ten co nie uzywal pradu to mu rury popekaly i zalal haupe i ma teraz wszystkie
    rygipsy do wymiany (zajrzyj na 8bit guy-a ja jutubie, posmiejesz sie z niby madrych
    jednostek) i ma koszty ktorych ubezpieczyciel moze nie pokryc (zaniedbanie bo nie
    zakrecil wody - zalezy gdzie mu rurka pekla. Ale nie sadze aby w przylaczu bo jednak
    ono w ziemi jest a ta nie przemarznie w 3 dni) a ten co zabulil 6kusd za grzanie to
    uratowal rury.

    Tak ze wiesz, media mediami ale trza wiedziec kto i po co manipuluje aby nie dawac
    sie w maliny wpuszczac...

  • 14. Data: 2021-02-22 20:27:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 22 lutego 2021 o 19:36:47 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > Agregat za 100usd wyciągnie z 1.5kW. Interesująca koncepcja, aby z tego
    > grzać dom bez c.o. Szyba że do suszarki.
    Fantazji ci brakuje. Litr benzyny to cirka jebalt 10kW. Z tego 1/5 przerabiana na
    prąd a 4/5 na ciepło. Jeśli jest taki kryzysz jak w kraju o którym Trump mówił że
    jest najlepszy na świecie, to puszcza się taki generator najbardziej oszczędnie jak
    się da. Stosunek ilości prądu do ilości ciepła jest mniej więcej stały przy zmianach
    obciążenia. Agregat odpala się w domu a spaliny wyprowadza na zewnątrz. Trochę warczy
    ale spać się przy nim da. Że spaniem jest tak że czy się da spać czy nie da zależy
    ile sie wcześniej nie spało. Prawidłowo wyprowadzone spaliny na zewnątrz nie stanowią
    najmniejszego zagrożenia. Jeśli miec w szczycie 1,5kW to znaczy że ma się wodę ze
    śniegu. Można ugotować zupę. Można zupę wymienić na benzynę. Można innym ładować
    telefony w zamian za ziemniaki. Tam problem był w innym miejscu. Jak spadła
    temperatura to nie dało się jechać do sklepu po agregat.

  • 15. Data: 2021-02-22 20:38:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2021 20:15, ptoki wrote:
    > Bo ten co nie uzywal pradu to mu rury popekaly i zalal haupe i ma teraz wszystkie
    rygipsy do wymiany (zajrzyj na 8bit guy-a ja jutubie, posmiejesz sie z niby madrych
    jednostek)

    8-bit guy paraduje po sklepach z nabitą flintą, i wciska spinacze
    biurowe w gniazdka 230V, nie wiem do jakiej grupy bym go zaliczył.
    Rachunku jeszcze nie dostał, nie chwalił się jeszcze.

    > i ma koszty ktorych ubezpieczyciel moze nie pokryc

    Zalanie to problem ubezpiecznyciela. Myąlisz że w USA mają ubezpieczenia
    przed wysokimi rachunkami? Idę o zakład o honor (bo nie żal), że nie
    mają w większości nawet od zalania.

    > Tak ze wiesz, media mediami ale trza wiedziec kto i po co manipuluje aby nie dawac
    sie w maliny wpuszczac...

    A tu płacz i zgrzytanie zębów bo "trzeba było przeczytać i przewidzieć".
    Nikt nie czytał i nie przewidział. Wolny rynek, hura!!! Teraz płacić w
    imię kapitalizmu.

  • 16. Data: 2021-02-22 20:40:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2021 20:27, Zenek Kapelinder wrote:
    > Fantazji ci brakuje.

    Mi? Wczoraj czytałem o jednym rednecku co wjechał samochodem do salonu,
    odpalił i grzał się. Odratowali ponoć.

  • 17. Data: 2021-02-22 20:45:28
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-02-22 o 20:27, bękart Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    telefony w zamian za ziemniaki. Tam problem był w innym miejscu. Jak spadła
    temperatura to nie dało się jechać do sklepu po agregat.

    Buuhahhahahhahahahhahah! buuuhahahhahahhahhaaa!
    no zenusiu, nie doceniłem ciebie! ;-))))))))))

    napisz coś o hulajnodze ;-))))

    --
    Runt

  • 18. Data: 2021-02-22 20:57:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 19:45, Runt pisze:

    > Buuhahhahahhahahahhahah! buuuhahahhahahhahhaaa!
    > no zenusiu, nie doceniłem ciebie! ;-))))))))))

    akurat tutaj ma rację, nawet jakby nie wykorzystywali ciepła z agregatu
    to pewnie kWh byłaby tańsza niż 9USD, wystarczyło się zastanowić przy
    podpisywaniu umowy...
    Ja w UK mam do wyboru zmienne taryfy i stałe - przy czym te zmienne
    informują o zmianie miesiąc wcześniej. Celowo wybieram zmienną i śledzę
    każdą zmianę taryfy, a jak tylko jest drożej niż u konkurencji zmieniam
    dostawcę- ale mógłbym mieć wywalone i lamentować jak dużo płacę, bo nie
    wziąłem jakiegoś fix'a na 2 lata, a nie chce mi się sprawdzać cen...

    Lukasz

  • 19. Data: 2021-02-22 22:09:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Agregat zaciąga powietrze z tlenem do spalania: ile to wyjdzie na godzinę pracy?
    Nawet, jeśli ten tlen wejdzie przez szpary, to wejdzie zimny z zimnym azotem w
    komplecie.
    Czyli dobrze byłoby nie tylko spaliny rurą, ale i powietrze rurą, ale takie rzeczy to
    już prepersi.

  • 20. Data: 2021-02-22 22:39:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A tu płacz i zgrzytanie zębów bo "trzeba było przeczytać i przewidzieć".
    > Nikt nie czytał i nie przewidział.
    ale to nie jest tak. przeczytać - 100% racja. Ale jeśli Ci ktoś pisze
    tak (przynajmniej ja to tak rozumiem): Jesteś mały szarak, ale możemy Ci
    dać ceny hurtowe. skoro jesteś szarak, to nie masz wpływu jakie te ceny
    będą. nawet Cię nie poinformujemy jeśli wzrosną.
    - Kiedy moga wzrosnąć? JAk będize huragan, wojna, atak terrorystyczny,
    jak wymyślimy inne źródło energii - a tak na 100% się stanie, pytanie
    czy za Twojego życia.. no i jak spadnie metr śniegu.
    - metr śniegu? No to ja podpisze taką umowę.

    tu niema nic do przewidywania. Ta podwyżka prądu to jak wysoka wygrana w
    loterii, w której nikt nie musiał brać udziału

    (chyba że źle rozumiem ten mechanizm)

    > Wolny rynek, hura!!! Teraz płacić w
    > imię kapitalizmu.

    tam jest i będzie wolny rynek. a że w przyszłości słowo wolny gdzieś
    będzie ograniczone - dalej będzie wolny. jednak każde ograniczenie
    podniesie cene prądu dla całego narodu

    ToMasz