eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Date: Mon, 22 Feb 2021 22:39:38 +0100

    > A tu płacz i zgrzytanie zębów bo "trzeba było przeczytać i przewidzieć".
    > Nikt nie czytał i nie przewidział.
    ale to nie jest tak. przeczytać - 100% racja. Ale jeśli Ci ktoś pisze
    tak (przynajmniej ja to tak rozumiem): Jesteś mały szarak, ale możemy Ci
    dać ceny hurtowe. skoro jesteś szarak, to nie masz wpływu jakie te ceny
    będą. nawet Cię nie poinformujemy jeśli wzrosną.
    - Kiedy moga wzrosnąć? JAk będize huragan, wojna, atak terrorystyczny,
    jak wymyślimy inne źródło energii - a tak na 100% się stanie, pytanie
    czy za Twojego życia.. no i jak spadnie metr śniegu.
    - metr śniegu? No to ja podpisze taką umowę.

    tu niema nic do przewidywania. Ta podwyżka prądu to jak wysoka wygrana w
    loterii, w której nikt nie musiał brać udziału

    (chyba że źle rozumiem ten mechanizm)

    > Wolny rynek, hura!!! Teraz płacić w
    > imię kapitalizmu.

    tam jest i będzie wolny rynek. a że w przyszłości słowo wolny gdzieś
    będzie ograniczone - dalej będzie wolny. jednak każde ograniczenie
    podniesie cene prądu dla całego narodu

    ToMasz