  • 31. Data: 2021-06-06 18:16:41
    Temat: Re: koncepcja 70m2
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 12:11:15 UTC+2 nadir napisał(a):

    > Może dlatego, że winda podpada pod przeglądy oraz UDT i trzeba co rok
    > dostać glejt na jej użytkowanie, a to wszystko za darmo nie jest.
    Ale tylko u pierdolnietych podpada. Zapewne masz samochód. Jest całkiem prawdopodobne
    że nim jeździsz. Daje sobie kutasa w talarki pociąć że tak jak cała reszta kierowców
    przekraczasz cały czas dopuszczalne limity prędkości, na późnym żółtym też ci się
    udaje przejechać Nie zebys od razu o 150%. Ale tak o 5 w innym miejscu o 9 a jeszcze
    innym o 3. I tam cię kurwa nie boli że robisz cos niezgodnego z prawem a winda we
    wlasnym domu musi mieć chuj wie jakie papiery i dopuszczenia.

  • 32. Data: 2021-06-06 19:18:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Założenie było takie, że *ewentualnie* w przyszłości w tym szybie
    > kursować będzie winda. Bo zamiary zamiarami, a nie wiadomo co kogo
    > czeka. Konkretnie to miałby być "podnośnik", który w odróżnieniu od
    > "dźwigu" nie podpada pod UDT.

    Podnośnik oraz "podnośnik" też podlegają pod UDT, podobnie jak schody
    ruchome czy nawet siedzisko/platforma dla niepełnosprawnych.
    I nie ma tu wykluczeń dla domów prywatnych. Oczywiście można niczego nie
    zgłaszać i użytkować jakąś samoróbkę.

    > Oraz żeby robić to na etapie projektu,
    > wtedy nic nie trzeba dopłacać, nie ma też żadnych strat, bo dobrze
    > zaprojektowany szyb bez windy może być rozsądnie zagospodarowany.
    > Wbrew temu co tutaj się wypisuje, projekty domów z miejscem na windę
    > nie są niczym niezwykłym.

    Projekty domów to jedno a wykonanie to drugie.
    Masz taki szyb? Ja nie mam, w wielu domach byłem, też nie mają.
    Owszem widuję gdzieniegdzie szyb czy otwór w stropie, w którym jest
    konstrukcja drewnianych schodów. Można to w przyszłości przerobić na
    dźwig, ale jako jedyny sposób na poruszanie się między piętrami, to
    słaby pomysł.

  • 33. Data: 2021-06-06 19:21:06
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > a jeszcze innym o 3. I tam cię kurwa nie boli że robisz cos
    > niezgodnego z prawem a winda we wlasnym domu musi mieć chuj wie jakie

    Jak już sobie ulżyłeś, to wyjaśnij w takim razie dlaczego te windy nie
    są takie popularnie w domach piętrowych. Przecież to takie proste.

  • 34. Data: 2021-06-06 20:32:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > I nie ma tu wykluczeń dla domów prywatnych. Oczywiście można niczego
    > nie zgłaszać i użytkować jakąś samoróbkę.

    OK, nie będę się spierał -- nie miałem nigdy potrzeby kontaktu z UDT.
    Ale tłumaczono mi kiedyś, że między windą na sznurku, a windą na trybiku
    jest ogromna różnica papierologiczna. Może zgłosić trzeba, ale nie jest
    to tak drogie i upierdliwe na starcie i w trakcie eksploatacji.

    > Projekty domów to jedno a wykonanie to drugie.

    Dokładnie o to chodziło. Na etapie projektu jest darmo, a *ewentualna*
    realizacja wielokrotnie tańsza, niż przy wcześniejszym olaniu sprawy.

    > Masz taki szyb? Ja nie mam, w wielu domach byłem, też nie mają.

    Nie mam, ale mój dom ma blisko sto lat. I nawet nie był pierwotnie
    projektowany jako całoroczny.

> [...]
    > konstrukcja drewnianych schodów. Można to w przyszłości przerobić na
    > dźwig, ale jako jedyny sposób na poruszanie się między piętrami, to

    No więc właśnie tak to często w starych domach wygląda: niedasie.
    Natomiast widywałem wiele projektów (na papierze), gdzie architekt
    wprost wrysował i opisał miejsce na windę. Zrealizowane też widziałem.
    Dlatego nie uważam tego ani za rzadkość, ani za ekstrawagancję, jak
    to tutaj usiłowano przedstawić.

    Projektowanie i budowanie bez głowy dalej jest w modzie. Ludzie nie
    potrafią myśleć wariantowo o przyszłości. Tu i teraz tylko się liczy.
    Najwyżej myślenie życzeniowe -- zrobię piętrówkę, ale wykończę tylko
    parter, piętro zrobi córka, jak wyjdzie za mąż. Akurat! Córki mają
    przeważnie inne plany.

    Dziwi mnie niezmiernie, że tylko jeden na dziesięć domów ma urządzone
    przy płocie miejsce do odbioru śmieci. A mam na myśli również domy,
    które powstały niedawno. Często bogate, z ogrodzenim, którego by
    się nie powsydził pałac Lubomirskich czy innych Paców. Nie dało się
    przewidzieć, że w Polsce obrót śmieciami będzie zmierzał ku normalności?
    Teraz jaśniepaństwo targają kubły dziwnymi ścieżkami przez ogród, by
    na rano w wyznaczonym dniu były do odbioru przez fajansiarkę. Jeszcze
    starsze domy nie mają nawet normalnego wjazdu na posesję -- bo kto by
    przypuszczał, że kiedyś będziemy mieli samochód! Tak że z tym szybem
    na windę, to tylko jeden z przykładów na to samo zjawisko.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2021-06-06 22:32:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 19:21:08 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Jak już sobie ulżyłeś, to wyjaśnij w takim razie dlaczego te windy nie
    > są takie popularnie w domach piętrowych. Przecież to takie proste.
    Co sobie miałem ulżyć. Opisałem tylko Twoje dwie moralności. Pierwsza to pojechać
    szybciej, jak u wszystkich zajebać coś jak nikt nie widzi, wyrzucić śmiecia w lesie.
    I druga mająca dla publiki przykryć tą pierwszą przepisy trzeba przestrzegać kto
    bzdety. Kasiarz Kwinto zapytany dlaczego z jego talentem nie pójdzie do polityki
    odpowiedział że woli być złodziejem bo par excellence jest to uczciwsze.

  • 36. Data: 2021-06-06 23:43:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Co sobie miałem ulżyć. Opisałem tylko Twoje dwie moralności.

    I co ma niby moja moralność do tego, że winda/podnośnik podpada pod UDT?
    Fakt, że tak jest, czy może przypierdoliłeś się do mnie, że akurat ja na
    ten fakt zwróciłem uwagą?

    Zapewne masz samochód, samochody wymagają corocznych przeglądów oraz
    polisy OC. Przyznaj się, masz ubezpieczony samochód i robisz obowiązkowe
    przeglądy? Jak nie, to OK. Szacun!
    Jeżeli jednak masz OC i przegląd, to się ode mnie odpierdol.

  • 37. Data: 2021-06-07 01:26:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 23:43:31 UTC+2 nadir napisał(a):
> [...]
    > przeglądy? Jak nie, to OK. Szacun!
    > Jeżeli jednak masz OC i przegląd, to się ode mnie odpierdol.
    Ze w,błędu na inne względy przez jakieś dwadzieścia lat nie robiłem przeglądów.
    Ubezpieczenie to dupochron i zawsze miałem. Jak był podatek drogowy to go nie
    płaciłem.

  • 38. Data: 2021-06-07 01:34:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > przeglądy? Jak nie, to OK. Szacun!
    > Jeżeli jednak masz OC i przegląd, to się ode mnie odpierdol.
    Masz racje, nic mi do Ciebie. Ale nie znoszę pierdolenia w stylu przepisów trzeba
    przestrzegać. Wodę trzeba oszczedzacz zwłaszcza w wykonaniu aktorów i tzw celebrytów
    co się chwała sześcioma łazienkami w domu o powierzchni 700m. Nie wolno śmiecić w
    lesie. A najlepsze jest wymyślone przez bandziorow ze leżącego się nie kopie. A to
    jak przeciwnik leży to trzeba go wykończyć kopami po ryju, nerach i wątrobie bo bez
    tego się ogarnie i może dojebac i nie będzie miał skrupułów kopać leżącego.

  • 39. Data: 2021-06-07 02:39:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 01:15:31 UTC-5 budynPL napisał(a):

    > w domu który będzie budowany wg "ciepłych" standardów nie ma zimnych stron.
    > Ciepłe standardy to rozumiem takie jak już 10 lat temu użyłem: ściany izolacja
    35cm, podłoga 20, dach - też dużo
    > czyli nie poradzę sobie po schodach na piętro, ale schody strychowe będą użyteczne?
    Nie
    > przekonałeś mnie :)

    Widze ze wyobraznia plytka u ciebie.
    Na strych wnuka albo siostrzenca sasiada wyslesz zeby ci cos przyniosl/wyniosl.
    Gosciu ma sporo racji choc z drugiej strony u nas nie trzeba duzo schodow zeby ktos
    mial problem z poruszaniem sie. Po prostu kraj nie jest plaski i nie jest latwo
    zrobic domu tak aby wszedzie byl jeden poziom i ani jednego schodka i bylo gdzie
    sobie betonik ze spadkiem wylac.

  • 40. Data: 2021-06-07 08:26:21
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 02:39:57 UTC+2 ptoki napisał(a):

    35cm, podłoga 20, dach - też dużo

    > Widze ze wyobraznia plytka u ciebie.
    > Na strych wnuka albo siostrzenca sasiada wyslesz zeby ci cos przyniosl/wyniosl.

    wyobraźnia mi mówi, że starzejemy się różnorako: jeden nie będzie mógł chodzić (i
    jesli umie to przewidzieć
    bo i dziadek nie mógł, i ojciec nie mógł, więc pewnie i on nie będzie mógł - niech
    buduje parterówką bądz szyb windy)
    ale inny będzie potrzebował dializ, inny jedna z miliona przypadłosci.
    I nie ma najmniejszych szans przygotować budynek na wszystko. A szyb windowy
    potrzebny jest tylko
    w jednym typie choroby.

    b.