  • 21. Data: 2021-06-06 11:07:56
    Temat: Re: koncepcja 70m2
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 09:26:14 UTC+2 budynPL napisał(a):

    > bo gdybyś na etapie wyboru projektu przewidywał, że będziesz miał kłopoty z
    wchodzeniem
    > na schody to byś wybrał parterówkę.

    Dokładnie.
    Każdy kiedyś do tego dorośnie.
    Podagra.
    Bolący palec u stopy.
    Nie wierzyłem do tej pory że coś takiego może uziemić czleka

  • 22. Data: 2021-06-06 11:12:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 09:36:11 UTC+2 Marcin N napisał(a):
    > W dniu 06.06.2021 o 09:26, budynPL pisze:
    > Schody to też zdrowie. Regularnie chodząc po schodach - dłużej na
    > starość jesteś sprawny.
    "/Ogólnie sport to.ponoc zdrowie.
    "Lepszy w pysku niż na boisku"
    Starsi zrozumieją:)
    Też kiedyś dorośniesz do tego że piętro w domu to zło;)

  • 23. Data: 2021-06-06 11:17:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.06.2021 o 11:12, Kris pisze:

    > "/Ogólnie sport to.ponoc zdrowie.
    > "Lepszy w pysku niż na boisku"
    > Starsi zrozumieją:)
    > Też kiedyś dorośniesz do tego że piętro w domu to zło;)

    Marne te "dowcipy". Bliżej im do prostackich pyskówek. Nie pozdrawiam.

    --
    MN

  • 24. Data: 2021-06-06 11:50:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-06 o 11:07, Kris pisze:

    > Dokładnie.
    > Każdy kiedyś do tego dorośnie.
    > Podagra.
    > Bolący palec u stopy.
    > Nie wierzyłem do tej pory że coś takiego może uziemić czleka

    Ale to przecież żaden problem na etapie projektu domu, ja mam piętrowy
    ale na parterze mam gabinet, a w nim instalacje zrobione tak że mam
    gniazdka na dole i mogę wywalić biurka a wstawić łóżko i mam sypialnię
    na dole :)
    Schody na piętro mają ściankę więc na korytarzu na dole zakładam drzwi i
    mam piętro zamknięte.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2021-06-06 12:11:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.06.2021 o 09:22, Marcin N pisze:

    > Dla bogatszych - mała winda, ale ona wymaga szybu już na etapie budowy
    > domu. Znowu - wydatek powrównywalny "wypasioną" dachówką więc nie zabija.
    >
    > Ile projektów obecnych domów ma taki szyb windy? Nie widziałem żadnego.
    > Nie mam pojęcia, dlaczego.

    Może dlatego, że winda podpada pod przeglądy oraz UDT i trzeba co rok
    dostać glejt na jej użytkowanie, a to wszystko za darmo nie jest.

  • 26. Data: 2021-06-06 12:27:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Może dlatego, że winda podpada pod przeglądy oraz UDT i trzeba co rok
    > dostać glejt na jej użytkowanie, a to wszystko za darmo nie jest.

    Szyb nie podpada.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2021-06-06 13:23:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z czego ściany?

    -----

  • 28. Data: 2021-06-06 13:25:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Byłem w takim domu.
    Na razie (młodsi ode mnie) zrobili w szybie ścianę wspinaczkową (no i mają dzieci).

    -----

  • 29. Data: 2021-06-06 16:43:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Szyb nie podpada.

    Tylko po co dopłacać do szybu gdy nie ma się zamiaru, nawet w
    przyszłości, robić windy?

  • 30. Data: 2021-06-06 17:08:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Tylko po co dopłacać do szybu gdy nie ma się zamiaru, nawet w
    > przyszłości, robić windy?

    Założenie było takie, że *ewentualnie* w przyszłości w tym szybie
    kursować będzie winda. Bo zamiary zamiarami, a nie wiadomo co kogo
    czeka. Konkretnie to miałby być "podnośnik", który w odróżnieniu od
    "dźwigu" nie podpada pod UDT. Oraz żeby robić to na etapie projektu,
    wtedy nic nie trzeba dopłacać, nie ma też żadnych strat, bo dobrze
    zaprojektowany szyb bez windy może być rozsądnie zagospodarowany.
    Wbrew temu co tutaj się wypisuje, projekty domów z miejscem na windę
    nie są niczym niezwykłym.

    Jarek

    --
    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały
    tędy przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc