  • 21. Data: 2019-04-24 18:57:31
    Temat: Re: 600MW fotowoltaiki w Polsce pod koniec marca
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 16:10:00 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > 4 brutto za wata na germańskich panelach i austriackim falowniku
    > (9kW, dach skośny kryty dachówką bitumiczną). Z czego
    > odchodzi jeszcze 18% bo można odliczyć od PITa. Co daje 3,3 zeta za wata.
    > Jak się przyjanuszuje i zamontuje chińszczyznę to wyjdzie poniżej 3 zeta.
    > Wszystko oczywiście nowe i na fakturę.
    > Masz mocno przestarzałe informacje :>

    co nie oznacza ze nie ma racji - czekać na razie trzeba

    b.

  • 22. Data: 2019-04-24 19:25:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 18:57:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > co nie oznacza ze nie ma racji - czekać na razie trzeba

    Tylko co znaczy "na razie" i "trzeba"? :>
    A racji nie ma bo swoje teorie tworzy na nieprawdziwych danych,
    więc nie wiem gdzie ta racja.

    L.

  • 23. Data: 2019-04-24 19:45:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 19:25:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tylko co znaczy "na razie" i "trzeba"? :>
    > A racji nie ma bo swoje teorie tworzy na nieprawdziwych danych,
    > więc nie wiem gdzie ta racja.

    uwazam ze to trzeba potraktowac jak zwykły biznes - ma sie zwrocic w kilka lat. Kilka
    a nie kilkanascie.

    b.

  • 24. Data: 2019-04-24 20:09:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 19:45:38 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > uwazam ze to trzeba potraktowac jak zwykły biznes - ma sie zwrocic w kilka lat.
    > Kilka a nie kilkanascie.

    3,3 zeta za wat który zrobi rocznie 1kWh, czyli zwróci się w 7 lat.
    Co więcej w przeciwieństwie do "zwykłego biznesu" po tym czasie profit
    będzie się generował sam bez udziału inwestora. Pokaż mi taki biznes ;)

    L.

  • 25. Data: 2019-04-24 20:16:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    3 zlote za wata oznacza w tej chwili ze po ok osmiu-dziewieciu latach prad z paneli
    zacznie sie robic tanszy niz z sieci. Oczywiscie pod warunkiem ze jakiejs
    niespodzianki nie bedzie. W tej chwili najtaniej wychodza panele uzyskane w wyniku
    przeprowadzanych w niemczech prywatnych akcji reparacyjnych. Jak dobrze kupic od
    spolecznego windykatora to wat w lekko uzywanych wychodzi ok. zlotowki.

  • 26. Data: 2019-04-24 20:29:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-24 o 20:09, Lisciasty pisze:

    > 3,3 zeta za wat który zrobi rocznie 1kWh, czyli zwróci się w 7 lat.
    > Co więcej w przeciwieństwie do "zwykłego biznesu" po tym czasie profit
    > będzie się generował sam bez udziału inwestora. Pokaż mi taki biznes ;)

    Siedem lat temu, to poleciłbym Ci bitkojny, ale dziś to już pozamiatane.

  • 27. Data: 2019-04-24 20:32:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 20:29:50 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Siedem lat temu, to poleciłbym Ci bitkojny, ale dziś to już pozamiatane.

    Ponoć za kilka lat mają wystrzelić do 80 tys. dolców/szt., tak przynajmniej
    pisze taki koleś co ma kupę za avatara ;)

    L.

  • 28. Data: 2019-04-24 21:02:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-24 o 20:32, Lisciasty pisze:

    > Ponoć za kilka lat mają wystrzelić do 80 tys. dolców/szt., tak przynajmniej
    > pisze taki koleś co ma kupę za avatara ;)

    Nic tylko brać.

  • 29. Data: 2019-04-24 22:56:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zwroci sie po siedmiu latach a prad dojdzie z cena do ceny pradu z sieci. I
    dopiero od tego momentu pojawia sie oszczednosci mylone albo oszukanczo przedstawiane
    przez marketoidow zyskiem. Wiekszy zysk jest z kupienia zamiast fotowoltaiki
    obligacji skarbu panstwa bo po umowionym okresie nawet jak nie dysponuje sie
    zarobkiem albo jest on bardzo maly to ma sie kwote wejsciowa powiekszona o inflacje.
    Panele zbyt szybko traca na wartosci. Uzywane kilkuletnie potrafia kosztowac
    zlotowke z ogonkiem za wata. Gdyby biznes byl tak cudowny jak twierdza sprzedawcy to
    panele tanialy by w takim tempie jak traca sprawnosc.

  • 30. Data: 2019-04-25 00:14:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 22:56:16 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Gdyby biznes byl tak cudowny jak twierdza sprzedawcy to panele tanialy by
    > w takim tempie jak traca sprawnosc.

    Ja bym bardzo nie chciał żeby tak marnie taniały, bo obecne panele z wyższej
    półki tracą 0,6% sprawności na rok.
    Doucz się bo coś tam słyszałeś ale niewiele zrozumiałeś :>

    L.