  • 21. Data: 2020-04-05 12:27:30
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Być może gdzieś popełniam błąd, ale szybko licząc, i zakładając idealną
    > wymianę ciepła, ze wzoru Q = m * cw * dt wychodzi mi że jeśli Krzysztof
    > ma kocioł 20 kW, to te 150l wody dogrzeje z 20 do 50 stopni w 15 minut.
    >
    > Mateusz

    Pod warunkiem, że będzie to zasobnik pionowy, a nie poziomy. Przy
    poziomym zasobniku woda będzie się zbyt mocno mieszać, a kocioł będzie
    taktował.

  • 22. Data: 2020-04-05 12:30:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Reasumując

    Rozpisałeś się jak zwykle żeby rozmydlić głupoty które napisałaś wcześniej
    Mój najtańszy Termet bodajże 20 kW więcej jak pół godziny zasobnika nie nagrzewa.
    będziesz próbował brnąć dalej w głupoty to zrobię doświadczenie wyłączę kocioł
    opróżnię z ciepłej wody zasobnik i stoperem zmierzę ile zajmie czasu podgrzanie
    mojego 150 litrowego bojlera od temperatury wodociągowej do 50 stopni. Bojler kupiony
    12 lat temu najtańsze jaki wtedy był sklepie

  • 23. Data: 2020-04-05 12:32:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W zasobnikach poziomych woda się miesza i kocioł podczas ładowania mocno taktuje

    Mój kocioł Termet tego nie czytał i pewno dlatego nie traktuję

  • 24. Data: 2020-04-05 12:33:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Pod warunkiem, że będzie to >zasobnik pionowy, a nie poziomy. Przy
    >poziomym zasobniku woda będzie się zbyt mocno mieszać, a kocioł >będzie
    taktował.

    będziesz dalej te głupoty pisał czy mam zrobić doświadczenie i udowodnić Tobie że
    kocioł nie traktuje i nagrzeje zasobnik w czasie krótszym jak pół godziny

  • 25. Data: 2020-04-05 12:40:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 12:33, Kris pisze:
    > taktował.
    >
    > będziesz dalej te głupoty pisał czy mam zrobić doświadczenie i udowodnić Tobie że
    kocioł nie traktuje i nagrzeje zasobnik w czasie krótszym jak pół godziny

    Mój kocioł potrafi nagrzać mój bojler w 10 minut, a nie w pół godziny.
    Tylko co z tego? Wiesz jaki mam bojler i jaki kocioł oraz jak całość
    jest skonfigurowana? Nie wiesz. Dlatego pisanie "a u mnie" jest
    kompletnie bez sensu i takie też są Twoje wypowiedzi.

    Wybacz, ale z ignorantami takimi jak Ty nie mam zamiaru prowadzić dyskusji.

  • 26. Data: 2020-04-05 12:47:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 12:30, Kris pisze:
> [...]
    mojego 150 litrowego bojlera od temperatury wodociągowej do 50 stopni. Bojler kupiony
    12 lat temu najtańsze jaki wtedy był sklepie

    Głupoty to sam wypisujesz.

    Zasobnik poziomy z wężownicą nie nadaje się się do współpracy z kotłami
    gazowymi tak samo jak zasobnik poziomy jako zasobnik warstwowy do
    gazowego kotła 2f.

    Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrozumieć to Twój problem.

  • 27. Data: 2020-04-05 12:49:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Wiesz jaki mam bojler i jaki >kocioł oraz jak całość
    >jest skonfigurowana? Nie wiesz. >Dlatego pisanie "a u mnie" jest
    >kompletnie bez sensu i takie też >są Twoje wypowiedzi.

    Nie rozmydlaj tematu.
    Walnąłeś głupotę każdemu się zdarza.
    Napisałem wcześniej i powtórzę teraz:
    Mam kocioł Termet ecocondens Plus gold 20kW i zasobnik 150l
    Poziomy. Na kotle mam ustawione temperaturę ciepłej wody użytkowej 50 stopni
    Celsjusza.
    Potrzebujesz jeszcze jakieś dane?

  • 28. Data: 2020-04-05 12:53:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Apr 2020 12:14:40 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Wróżką, ani jasnowidzem nie jestem, aby się domyślać czego nie
    > napisałeś.

    No ale użyłem słów kluczy "buforowy" oraz "napełniany" co
    jednoznacznie determinuje rodzaj instalacji,. Wspomniałem również,
    że wężownica będzie tylko do odbierania ciepła z kominka, jako
    sezonowy dodatek więc nie będzie służyć jako źródło ogrzewania tej
    wody.
    No więc skoro ustaliliśmy szczegóły: czy poziomy/pionowy ma jakieś
    szczególne znaczenie w takim modelu, gdy zbiornik jest napełniany
    gorącą wodą?
    Cel bufora: pozbycie się naturalnego ograniczonego przepływu dla cwu
    z pieca 2f

    Rozważam dwa możliwe układy. Pierwszy uproszczony, sterowanie pompy
    napełniania piec-->bufor z oryginalnego regulatora temp. z
    bufora-bojlera (zamiast włączyć swoją grzałkę włączy pompę). Wada
    jest taka, że jak bufor się skończy to zimna woda z niego ostudzi to
    co wypływa z pieca i wtedy ciepłej praktycznie brak.

    Drugi to podłączenie pompy napełniania i zaworu pod istniejący
    sterownik sterujący innymi bebechami w kotłowni ale w przypadku
    opróżnienia bufora sterownik odcina go zaworem by nie mieszać ciepłej
    z zimną. Ciepła woda jest nadal ale o zmniejszonym przepływie (prosto
    z pieca).

    Pierwszy prostszy bo nie ma tego dodatkowego zaworu i nie muszą
    zmieniać softu sterownika, stąd zacznę chyba od tego.

    Kwestia główna - poziomy czy pionowy będzie miała tu jakieś
    znaczenie? Chociaż po napisaniu tego posta znalazłem pasujący mi
    montażowo pionowy (Galmet Neptun Kombi), który się zmieści, więc
    chyba dam sobie spokój z tym poziomym...

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-04-05 12:55:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, April 5, 2020 at 11:59:37 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Teraz wyobraź sobie, że kocioł ma większą moc minimalną np. 8-10kW, a są
    > w sprzedaży takie kotły. Wtedy kocioł od samego początku będzie mocno
    > taktował i podgrzewanie takiego zasobnika będzie trwało nie 4-5 godzin
    > tylko kilkanaście godzin.

    Hm... jakos nie wyobrazam sobie takiej sytuacji (chyba, ze algorytm sterownika
    spierniczony ;) )
    Sam mam buderus logano g124 + lezacy pod nim zasobnik 120L (pelno tego w sieci
    https://www.google.pl/search?q=buderus+logano+g124+z
    asobnik&tbm=isch )

    Kociol nie ma zadnej modulacji, jak temp w obiego przekracza ustawienie to sie
    wylacza, jak spadnie o kilka stopni to sie odpala ponownie, histereza jest niewielka
    (i chyba ustawialna, nie pamietam juz) W efekcie caly czas jest w obiegu woda o
    prakt. stalej temp.

    Priorytet CWU tez jest ustawialny, tzn. moze byc CWU + CO rownoczesnie...

  • 30. Data: 2020-04-05 12:55:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Apr 2020 12:24:29 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > W zasobnikach poziomych woda się miesza i kocioł podczas ładowania
    > mocno
    > taktuje. Powstaje podobny efekt jak w przypadku zasobnika z podkową.

    Ok dzięki, to mi wystarczy jako argument, znalazłem odpowiedni
    pionowy.

    --
    Marek