  • 21. Data: 2012-05-07 05:22:54
    Temat: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystkie wyglądały na jeszcze niezamieszkałe. Jak dla mnie, nie ma
    > znaczenia czyje to domy. Na duchu podnosi mnie to, że w naszych
    > czasach komuś się chce budować tak ładnie jak budowało się kiedyś,
    > przynajmniej w jakimś tam wymiarze. Ozdobniki dachów wymiatają.

    chyba sobie żarty stroisz...

  • 22. Data: 2012-05-07 08:20:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 maja 2012 12:52:55 UTC+2 użytkownik Jackare napisał:
    > W marcu tego roku byłem na zleceniu w Rumunii. Poniżej kilka fotek
    > Domki - stawiane z rozmachem i przepychem. Wstydźcie się waszych stodół nasi
    > rodzimi inwestorzy
    > http://tiny.pl/hpngp

    Dawno nie widzialem brzydszych koszmarow - dla mnie kicz, pasuje do wesolego
    miasteczka na siedzibe clownow :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2012-05-07 09:02:42
    Od: anhin <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:26, quent pisze:

    > Czyli niczyim.

    jeśli niczyim, można go zawłaszczyć, czyli ktoś silniejszy, bardziej
    pazerny czy pozbawiony skrupułów zabiera sobie prawo do kształtowania
    krajobrazu według własnych potrzeb i gustów. Analogicznie dotyczy to
    środowiska naturalnego, źródeł wody i w ogóle wszelkich dóbr jeszcze nie
    zawłaszczonych. Dla neoliberałów każda gra społeczna czy cywilizacyjna
    jest grą o sumie zerowej. Ziew...

  • 24. Data: 2012-05-07 09:05:32
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Nie widzisz "drobnej" różnicy pomiędzy obiektywnie uciążliwymi i zapewne
    > także szkodliwymi immisjami, a wyglądem budynku będącym zasadniczo
    > kwestią stricte subiektywną?

    nie chodzi o gust, a nawet kwestię jakości estetycznych krajobrazu, choć
    bynajmniej nie jest ona "stricte subiektywna", tylko o granice wolności
    indywidualnej w zetknięciu z dobrem wspólnym.

  • 25. Data: 2012-05-07 09:08:53
    Od: quent <x...@x...com>

    ?

  • 26. Data: 2012-05-07 09:09:26
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 09:05, anhin pisze:
    > dobrem wspólnym.

    Czyli niczyim ;-)

  • 27. Data: 2012-05-07 09:15:37
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Czyli niczyim ;-)

    to już naprawdę nudne. Nie niczyim. Publicznym. Ale dyskusja na tym
    poziomie chyba jednak nie ma sensu.

  • 28. Data: 2012-05-07 09:23:22
    Od: anhin <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-07 09:08, quent pisze:

    > ?

    a jeśli nie zawłaszczyć całkowicie, to przynajmniej spaskudzić. Albo
    przestrzeń "niczyja" jest jednak jakimś dobrem wspólnym, w związku z tym
    nie można jej (ze względu na obyczaj albo prawo) zawłaszczyć czy
    bezkarnie niszczyć, albo prawo do jej własnowolnego spaskudzenia należy
    do pierwszego lepszego. Który korzysta z tego prawa jak umie, a innym
    zainteresowanym stronom nic do tego. Ziew...

  • 29. Data: 2012-05-07 09:27:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 09:23, anhin pisze:
    > a jeśli nie zawłaszczyć całkowicie, to przynajmniej spaskudzić. Albo
    > przestrzeń "niczyja" jest jednak jakimś dobrem wspólnym, w związku z tym
    > nie można jej

    No to jest dobrem czy nie, czyimś czy niczyim?

    > Ziew...

    Chodź wcześniej spać.

  • 30. Data: 2012-05-07 09:29:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 09:15, anhin pisze:

    > to już naprawdę nudne. Nie niczyim. Publicznym. Ale dyskusja na tym
    > poziomie chyba jednak nie ma sensu.

    Masz rację. Skoro nie wiadomo czyim to nie ma o czym mówić.
    Znaczy można pisać bez końca w stylu, dobro wspólne, którego nie powinno
    się... lub powinno się itp. itd... ale przecież nie chodzi o to aby
    karmić się takimi idiotyzmami.