  • 11. Data: 2020-07-02 22:49:37
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 lipca 2020 22:40:08 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > I to bardzo brudnego, jak na domy bez ocieplenia i ze zwykłymi
    > pojedynczymi oknami to coś dziwnie mało.

    Do obliczeń potrzebna jest temperatura zewnętrzna. Jak jest ciepło
    to i nie trzeba grzać ;)

    L.

  • 12. Data: 2020-07-02 22:58:00
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Do obliczeń potrzebna jest temperatura zewnętrzna. Jak jest ciepło
    > to i nie trzeba grzać ;)

    Jak dorośli dyskutują to młodzież nie powinna się wcinać, Mimo to pozwolę sobie
    zwrócić uwagę na jeden element.
    W Polsce są skoki temperatury. Nawet latem potrafi spaść do kilku stopni (czasami).
    Tu od praktycznie maja temperatura idzie cały czas do góry. Skoki są ale minimalne. W
    tym tygodniu temperatury są w okolicach 40 st. i to się utrzymuje. Za jakiś czas
    spadnie ale do powiedzmy w okolice 30. Potem znowu podskocz i tak aż do października.
    Nawet w nocy jest bardzo ciepło. Nie patrzcie na wskazania w portalach pogodowych to
    co ja mam na termometrze (nawet 2) momentami znacząco odbiega od tego co widzę na
    portalach.
    O 8 rano już jest gorąco i tu nie ma takiej huśtawki temperaturowej.
    Nie wiem czy na temat ale zabrałem głos (wpiszę sobie do CV)
    K.

  • 13. Data: 2020-07-02 23:02:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Do obliczeń potrzebna jest temperatura zewnętrzna. Jak jest ciepło
    > to i nie trzeba grzać ;)

    Chłodzić za to trza. Hiszpańczyk musiał to w tych swoich ceodwach
    uwzględnić.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-07-02 23:09:24
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Chłodzić za to trza. Hiszpańczyk musiał to w tych swoich ceodwach
    > uwzględnić.

    Im dłużej tu jestem tym bardziej się dziwię jak mało poinstalowanych jest
    klimatyzatorów. W miastach owszem może nawet na każdym domu. Ale na wsiach bardzo
    rzadko można spotkać dom z klimatyzacją. W małych miasteczkach jest podobnie.
    W mieszkanie o którym napisałem nie było i nie ma klimatyzacji.
    K.

  • 15. Data: 2020-07-02 23:21:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]
    > jest klimatyzatorów. W miastach owszem może nawet na każdym domu.
    > Ale na wsiach bardzo rzadko można spotkać dom z klimatyzacją. W małych

    Mnie to nie dziwi. Oni tam żyja od wieków, a elektryczny klimatyzator
    jest wynalazkiem nowym, musieli się jakoś przystosować. Bardziej mnie
    dziwi to, że Polacy oduczyli się budować zgodnie z miejscowym klimatem.
    Albo to, że projektują wyłącznie z myślą o oszczędności na ogrzewaniu.
    Bywa, że wybór "nowoczesnych rozwiązań" daje zimą 500 zł oszczędności,
    ale w lecie nie da się uniknać wydatku 1000 zł na chłodzenie (albo
    męczyć się w gorącu).

    > W mieszkanie o którym napisałem nie było i nie ma klimatyzacji.

    No to może nie uwzględnił (chyba żeby przepis kazał uwzlędniać).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-07-03 09:23:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-02 o 14:09 -0700, Kadar napisał:
    > Im dłużej tu jestem tym bardziej się dziwię jak mało poinstalowanych
    > jest klimatyzatorów.

    Jak dom słusznej konstrukcji, to po prostu nie ma potrzeby. Kiedyś
    ludzie potrafili budować tak, żeby żyło się dobrze. Klimatyzatory to
    plaster na tzw. nowoczesne budownictwo.

    Mateusz

  • 17. Data: 2020-07-03 09:23:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-02 o 13:34 -0700, Kadar napisał:

    > Oni się tu myją. A jak kobiety pachną!

    Może właśnie starają się coś zamaskować?

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-07-03 09:25:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-02 o 13:24 -0700, Kadar napisał:

    > Czyli grubość murów?

    Grubość i materiał. Granit to nie to samo co pustak.

    Mateusz

  • 19. Data: 2020-07-03 11:29:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Bywa, że wybór "nowoczesnych rozwiązań" daje zimą 500 zł oszczędności,
    > ale w lecie nie da się uniknać wydatku 1000 zł na chłodzenie (albo
    Jakbyś nie wiedział to Ci podpowiem, ocieplenie daje oszczędności także
    w lecie.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2020-07-03 11:34:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak dom słusznej konstrukcji, to po prostu nie ma potrzeby. Kiedyś
    > ludzie potrafili budować tak, żeby żyło się dobrze.
    To potrafili sprowadza się do grubych murów z kamienia, teraz że kamień
    i ogólnie materiały konstrukcyjne drogie daje się ich tylko tyle ile
    trzeba dla wytrzymałości,
    sprawę termoizolacji i akumulacji załatwia się innymi materiałami,
    przewidzianymi do tego.

    Klimatyzatory to
    > plaster na tzw. nowoczesne budownictwo.
    Kurne chaty też kiedyś pyły gorące podobnie jak pałace zimne, dzisiaj
    małe ciasne mieszkanka są z tego samego powodu gorące, co zwykłe duże
    domy chłodne bez klimatyzacji.

    --
    Janusz