  • 11. Data: 2014-12-10 23:20:36
    Temat: Re: Czy gaśnica domowa może leżeć w poziomie ??
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 13:43:54 UTC+1 użytkownik BQB napisał:

    > Środek gaśniczy to azot - gaz, może leżeć jak tylko chcesz.
    > A przy okazji - droga ta gaśnica:
    > http://cisan.pl/pl/1610-azot-sprezony-w-butli-6m3-bu
    tla-40l.html
    > 20 razy więcej za połowę kwoty za tą gaśnicę - fakt, nie jest tak ładne
    > i poręczne, ale zgasi więcej i na dłużej wystarczy.

    skąd taka informacja że czynnikiem gaśniczym jest azot? Azot to w tej gaśnicy czynnik
    roboczy. Ma wypchnąć zawartość.

  • 12. Data: 2014-12-10 23:29:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > skąd taka informacja że czynnikiem gaśniczym jest azot? Azot to w tej gaśnicy
    czynnik roboczy. Ma wypchnąć zawartość.

    ale głupi ten producent. Zapomniał dodać do gaśnicy środka gaśniczego:
    "Czynnik roboczy N2"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-12-11 00:01:05
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 23:29:27 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Może producent nie musi podawać czynnika gaśniczego ale musi podawać czynnik roboczy.
    Na tej samej stronie są gaśnice wodne i podane jest ze czynnik roboczy to azot.

  • 14. Data: 2014-12-11 20:25:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-12-10 o 23:29, masti pisze:

    czynnik roboczy. Ma wypchnąć zawartość.

    > ale głupi ten producent. Zapomniał dodać do gaśnicy środka gaśniczego:
    > "Czynnik roboczy N2"

    Z pdf-a pod obrazkiem wynika, że to gaśnica pianowa.

  • 15. Data: 2014-12-12 19:50:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 20:25:08 +0100, nadir napisał(a):

    czynnik roboczy. Ma wypchnąć zawartość.

    > Z pdf-a pod obrazkiem wynika, że to gaśnica pianowa.

    A tak swoją drogą, to czemu uparcie wszędzie nazywają to "urządzeniem
    gaśniczym"? Bo nie pomalowane na czerwono, czy są jeszcze inne wymagania,
    które powinna spełniać gaśnica?

    Dobrze to widać na tej ulotce:
    http://www.ogniochron.eu/!data/attachments/poradnik_
    gasnice_domowe.pdf

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2014-12-23 21:41:57
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 13:43, BQB pisze:

> [...]
    > 20 razy więcej za połowę kwoty za tą gaśnicę - fakt, nie jest tak ładne
    > i poręczne, ale zgasi więcej i na dłużej wystarczy.
    Sorki ale na stronie to są ceny za sam azot :) Butlę to sobie musisz
    kupić i oni za 60zł Ci napełnią 6m3 azotu. Tak samo mają CO2
    http://cisan.pl/pl/1595-dwutlenek-wegla-co2-26kg.htm
    a to i tak tanio bo mi 6kg napełniają za 30zł. Taka butla na co2 26kg to
    pewnie z 500zł kosztuje:)