  • 21. Data: 2020-07-16 11:52:05
    Temat: Re: Czy w Polsce też się tak buduje?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Po co komu wytrzymałość belki stropowej na kilkaset lat jak po zbudowaniu
    domu ten co go ma będzie żył w porywach 60 lat?
    Większość domów nawet tego wieku nie dożywa. Ale ile ma kamienica w której mieszkasz?
    Dlatego że była zrobiona z dobrego materiału masz gdzie mieszkać. Jak by Ci ( jak u
    tych Rosjan) odwalili z byle czego, do byś już sobie adres zmieniał i graty
    przenosił. A po co- bez potrzeby?
    Pozdro.abomito

  • 22. Data: 2020-07-16 12:35:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kamienica w której mieszkam ma podobno 120 lat. Była zrobiona w technologii taniego
    żydowskiego budowania. Ma trzy piętra i nie ma fundamentów. Jest zaprzeczeniem tego
    wszystkiego w co wierzą w Polsce ludzie budujący domy do siebie. Że musi być z
    dobrych materiałów i w super jakości zbudowane. Kamienica z założenia budowana była
    pod wynajem mieszkań. Czyli dla najgorszych warunków użytkowania. Była tania w
    budowaniu a do wynajęcia zachęcały marmurowe schody, witraże i żyrandole na klatce
    schodowej. Gdyby nie wojna i PRL to ta kamienica po sześćdziesięciu latach była by
    zburzona i na jej miejsce stanęła by nowsza, ładniejsza, nowocześniejsza. W mieście
    nie mury mają wartość a ziemia na której stoją.

  • 23. Data: 2020-07-16 17:04:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 lipca 2020 05:44:07 UTC-5 użytkownik Wymuszona Zmiana napisał:
> [...]
    posługiwać. Bo nawet "kanadyjczyk", zrobiono z naszego drewna będzie tylko imitacją
    "kanadyjczyka" z Kanady, czy Stanów.

    > A dlaczego? Nie załapałem, to znaczy nasze drewno jest inne niż to co rośnie w
    Kanadzie?
    > K.

    Temat jest obszerny.

    Ludzie czesto myla gatunki drewna, porownuja nazwy 1:1 albo zakladaja ze jak dąb jest
    dąb to wszystki jest jednaki.

    1. W kanadzie i stanach czesto uzywa sie red cedar. Po naszemu jałowiec. Tylko nieco
    inny.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Juniperus_virginiana
    Ale czasem ktos moze miec na mysli zywotnik lub tuje
    https://en.wikipedia.org/wiki/Thuja_plicata

    Oba nazywane sa red cedar i z grubsza zachowuja sie podobnie ale jednak jakbysmy
    przylozyli miarke 1:1 i w polsce sie uparli budowac z jałowca czy tui tak jak
    amerykanie to nie wiem czy by sie dobrze skonczylo.

    2. Kanadyjska sosna moze by taka i owaka. Ta co rosnie na poludniu rosnie szybko. Ta
    z polnocy pomalutku. Wytrzymalosc moze i maja podobna ale jednak szkodniki moga sobie
    nieco inaczej radzic (na polnocy moze ich nie byc ale gdzies pomiedzy moga byc i maja
    wiecej czasu na zarcie/atak

    3. Nawet fachowe pisma czasem nazywaja lipe "hardwood"

    4. Roznice miedzy debem a dębem moga byc drastyczne:
    https://www.youtube.com/watch?v=L6t2AZubF8U

    Tak wiec jak sie nie wie co jest co i jak jest uzywane i dlaczego mozna sie mocno
    zdziwic.

    W ameryce buduje sie na chwile. Domek postawiony dzis najpewniej zostanie kompletnie
    wybebeszony w kolejnych 50-70latach. Czyli deski nie musza byc super fajne.

    Do tego drewno wcale tanie nie jest. Znaczy sie listwy moze i sa ale one skladaja sie
    na 20% wagi domu. Reszta to OSB, sklejka, podlogi debowe itp. A to juz tanie nie
    jest.