  • 101. Data: 2019-01-08 08:54:21
    Temat: Re: Escape roomy a prawio budowlane
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 08:40:44 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Myślę, że jeśli kara jest bardziej dotkliwa to ludzie są mniej skłonni
    > ryzykować. To tak ogólnie.

    Zawsze będą tacy co zaryzykują lub zwykli idioci lub tacy co kara miliona złotych im
    wisi bo "egzekucja bezskuteczna"
    Ja więc wolę żeby był zakaz wsiadania po pijaku, bez uprawnień za kierownicę(nawet
    popieram przesiewowe kontrole trzeźwości) niż brak takiego zakazu a w zamian wysokie
    i nieuchronne kary dla tych którzy tragedie spowodują

  • 102. Data: 2019-01-08 09:00:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 08:43, Kris wrote:

    > Więc jak proponujesz rozwiązać ten niewątpliwy i wysoce prawdopodobny problem?

    Ludzie pomagają sobie wzajemnie - taka jest ogólna zasada.
    Nie wolno zabierać pod przymusem jednym i dawać innym, jak to ma dziś
    miejsce, ponieważ w społeczeństwie zanikają podstawowe instynkty
    współżycia. Ludzie przestają interesować się kimś kto być może ma jakieś
    problemy skoro jest taka ilość opłacanych z podatków instytucji.
    Jak one działają to można sobie ocenić oglądając byle jaki program
    interwencyjny w TV.
    Tragedii wokół cała masa - OPSy oczywiście znają rodziny ale zawsze
    jakoś tak wychodzi, że nie umiały pomóc.
    I mnie to nie dziwi - nikt w OPS nie ma *motywacji* aby pomagać.
    Jakimś wyjątkiem mogłyby być DPSy, prowadzone przez stowarzyszenia
    opłacane z podatków ale to jest marginalna sprawa w kontekście
    niezbędnego budżetu.
    Wszelka inna pomoc powinna być realizowana przez organizacje charytatywne.
    Zapewniam Cię, że w kapitalizmie ludzie lubią pomagać/dotować być
    ogólnie rzecz ujmując donatorami choćby po to aby móc oglądać tabliczkę
    z nazwą swojej firmy lub własnym nazwiskiem wygrawerowaną na drzwiach
    frontowych Domu Dziecka czy innego tam szpitala.
    Należy iść w takim kierunku, czyli zwiększać udział wolnego rynku. Nigdy
    nie osiągnie się go w czystej postaci, to jasne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 103. Data: 2019-01-08 09:02:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 08:46, Kris wrote:

    > I kolejny umik z Twojej strony.
    > Znaczy że taki likwidator szkód nie może "nadużyć stanowiska w celu osiągnięcia
    prywatnych korzyści"?

    Jakiego stanowiska znowu??
    To nie urzędnik przecież.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 104. Data: 2019-01-08 09:06:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 09:02:14 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Jakiego stanowiska znowu??
    > To nie urzędnik przecież.
    Udajesz czy nie rozumiesz?

  • 105. Data: 2019-01-08 09:36:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 08:54, Kris wrote:

> [...]
    popieram przesiewowe kontrole trzeźwości) niż brak takiego zakazu a w zamian wysokie
    i nieuchronne kary dla tych którzy tragedie spowodują

    Po pierwsze jeśli zawsze będą *tacy* to Twój zakaz zdaje się też im
    będzie latał koło dupy.
    Po drugie - dlaczego egzekucja bezskuteczna? Jeśli nie ma kasy to w
    kamieniołomy!
    Był kiedyś taki przypadek jak jakiś idiota wypieprzył w nocy wystawy
    sklepowe na głównej ul. w wawie na kilkaset tys zł i nic mu nie zrobili
    bo gość nic nie miał - takie mamy prawo :-(

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 106. Data: 2019-01-08 10:15:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 8, 2019 at 8:42:10 AM UTC+1, quent wrote:

    > Nie, ponieważ nie działa On za publiczne pieniądze.

    Wystrarczy poczytac jakie problemy sa z likwidatorami szkod komunikacyjnych w firmach
    ubezpieczeniowych (prywatnych ;) )
    Z jednej strony oferuja poszkodowanym jakies grosze i "jak sie nie podoba to do sadu,
    za 2-3 lata moze bedzie wynik, a prwnikow od tego to my mamy...)
    Z drugiej dogaduja sie np. z warsztatami i podpisuja lipne wyceny (raczej nie za
    darmo...), zdaje sie, ze aktualnie sprawy na dany dzien losuja im rano, zeby nie
    wiedzieli gdzie jada, ale i tak poruszaja sie po "swoim" rejonie, wiec pokombinowac
    moga...

  • 107. Data: 2019-01-08 10:33:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 10:15, WS wrote:

> [...]
    wiedzieli gdzie jada, ale i tak poruszaja sie po "swoim" rejonie, wiec pokombinowac

    W obecnym stanie sądownictwa w ogóle nie dziwią mnie takie hece.
    Tu (sądownictwo) jest właśnie ogromna rola państwa do spełnienia.
    Dodatkowo uwolnić należy zawód adwokata. W sprawach prostych nie trzeba
    kupować drogich usług prawniczych, dziś tanich nie ma niestety. Ludzie
    są więc odcięci od ochrony prawnej w praktyce. Stale słyszy się o
    jakichś przekrętach na nieświadomych, podpisujących jakieś papiery
    ponieważ nie są reprezentowani przez prawnika, zwykle ich na to nie stać.
    Takie są konsekwencje :-(

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 108. Data: 2019-01-08 10:47:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent pisze:

    > Po drugie - dlaczego egzekucja bezskuteczna?

    Bardzo skuteczna egzekucja. Wielu by się ucieszyło z takiego
    rynkowego podejścia do sprawy -- za jedyny milion złotych
    można sobie rozjechać dowolną niewygodną osobę. Bez ryzyka.

    Jarek

    --
    Nie wszyscy mogą być mądrzy, panie oberlejtnant -- rzekł Szwejk
    tonem głębokiego przekonania. -- Głupi muszą stanowić wyjątek,

  • 109. Data: 2019-01-08 11:13:51
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 10:47, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Bardzo skuteczna egzekucja. Wielu by się ucieszyło z takiego
    > rynkowego podejścia do sprawy -- za jedyny milion złotych
    > można sobie rozjechać dowolną niewygodną osobę. Bez ryzyka.

    Dla morderców czapa oczywiście

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 110. Data: 2019-01-08 11:22:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent napisał:

    > Dla morderców czapa oczywiście

    Skąd taka nagła zmiana stanowiska? Przed chwilą było milion złotych
    (lub kamieniołomy, w wersji dla ubogich).

    --
    Jarek