  • 101. Data: 2023-11-02 12:54:09
    Temat: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > kreska przystawki będą. Plan wg mnie był taki ze mieli nadzieję
    > jako KO wygrać wybory a ew przystawki by ich być może w rządzeniu
    > wsparły. Później szła narracja ( jak z sądazy wynikało że sami nie
    > wygrają) żeby 3 droga i lewica próg wyborczy przekroczyła. Dzień
    > przed cisza wyborcza Tusk ogłosił "sukces"- trzecia droga i.lewica
    > z zapasem przekroczą próg i jest nadzieja na większość
    > konstytucyjną. Wynik wyborów ostudził ten entuzjazm i zmiana
    > narracji była znów potrzebna. I konieczność dogadania się z
    > trzecia droga i lewica. Czyli zrobić to co nie udało się chwilę

    Mysle ze nie było parcia na jedna liste z jeszcze jednego powodu -
    elektoraty negatywne i wcale nie takie jasne i pełne przekonanie ze
    jeden blok da zdecydowane zwyciestwo.
    Ale trudno mi powiedziec czy bardziej to był antytusk u wyborców PSL
    czy kwestie swiatopoglądowe czy moze ambicje hołowni.
    To w sumie bez znaczenia.
    Narracji o wielkosci konstytucyjnej w ogole nie zauwazyłem wiec trudno
    mi sie zgodzic z koniecznoscia jej zmiany.
    Mam wrazenie ze od samego poczatku wszystko szło w strone własnie tego
    co jest dzis.
    Dla mnie jedyne zaskoczenie to mimo wszystko spory wynik PIS (mysle ze
    tutaj zagrała dobrze kolejna manipulacja czyli wybiorcze wyciaganie
    planów obronnosciowych i dziecinna narracja dla najwiekszych betonów pt
    Tusk chce oddac pol Polski) oraz dobry wynik Holowni no i fatalny
    Konfederacji. Ale ci ostatni grzebali sie chyba sami. Hasło: chcecie
    konkretów, NIE CHCEMY! przejdzie chyba do historii ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 102. Data: 2023-11-03 22:44:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-11-01 o 21:29, Kris pisze:
    > Mieczem można zabijając, lecz od miecza też się ginie.
    > Podasz przepisy które nakazują Prezydentowi powierzyć misję tworzenia rządu
    ugrupowaniom które zajęły 2,3,4 ( KO plus przystawki) miejsce w wyborach?

    Zapisał się już w historii taki jeden, co to konia zrobił posłem, więc
    dlaczego Adrian nie miałby chcieć zrobić z Pinokia premiera?
    --
    Pete

  • 103. Data: 2023-11-03 22:51:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-11-01 o 20:54, Kris pisze:
    > środa, 1 listopada 2023 o 11:30:44 UTC+1 Pete napisał(a):
    > .
    >
    > Nijako Lech Wałęsa jako prezydent uzyskał ksywę "wetownik" i 80lat w spokoju dożył.

    Nie wiem czy w spokoju, bo parę lat temu narzekał, że jest bankrutem.
    Więc jak widać jakiś łańcuch przyczynowo-skutkowy jest.
    Bronek "wiem ale nie powiem" też teraz jakieś tylko ochłapy dostaje.

    --
    Pete

  • 104. Data: 2023-11-08 07:54:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

> [...]
    > materii powołania rzaadow mieli pełna dowolność ale pierwsze w
    > kolejce było ugrupowanie które samodzielnie czy tez w koalicji
    > utworzonej przed wyborami zebrało najwięcej głosów. Uważam ze w
    > pierwszej kolejności prezydent powinien zaproponować tym co maja
    > najwięcej czyli 194. Jeśli przed głosowaniem o uznanie rzadu PiS
    > nie dobierze zeby mieć wiekszzosc to nie zostanie powołany. KO ma
    > 167 i ich palcem prezydent pokaze jako kolejnych do tworzenia
    > rzadu. Szansa ze rzad zaproponowany przez KO zyska wiekszosc jest
    > większa niz ma PiS, ale nie jest stu procentowa.

    Do tej pory nigdy nie wygrała partia z zerowa możliwościa kalicyjna.
    IMO po to sa własnie te rozmowy u prezydenta zeby ustalic kto
    FAKTYCZNIE posiada w swoich rekach wiekszosc sejmowa.

    > W tej sytuacji, to powinien powołać dwóch kandydatów na premiera i
    > niech walczą o głosy.
    > A jak wybierze pinokia, to gra na zwłokę.

    Otóz to. Jak zwykle, politycy za nasza kase bawia sie swoimi zabawkami
    w naszej piaskownicy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 105. Data: 2023-11-08 07:54:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Podasz przepisy które nakazują Prezydentowi powierzyć misję
    > tworzenia rządu ugrupowaniom które zajęły 2,3,4 ( KO plus
    > przystawki) miejsce w wyborach?

    Najpierw powoływałes sie na jakas procedure a teraz odwracasz kota
    ogonem?
    Nie oczekujesz od polityków uczciwości i zdrowego rozsadku?

    Kto według ciebie dzis moze stworzyc rzad?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 106. Data: 2023-11-08 08:59:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-11-2023 o 07:54, Budzik pisze:

    > Do tej pory nigdy nie wygrała partia z zerowa możliwościa kalicyjna.

    Teraz też nie.
    A to że komuś myli partia z koalicją, to już wina słabej edukacji w
    szkole....

    Albo złej woli, jeśli próbuje robić różnicę z uwagi na moment
    zawiązywania koalicji.

  • 107. Data: 2023-11-08 21:15:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 8 listopada 2023 o 08:00:01 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...
    > Najpierw powoływałes sie na jakas procedure a teraz odwracasz kota
    > ogonem?
    Świadomie to robisz czy chwila słabości?
    Bo chyba wiesz że tą"procedurę" nie ja wymyśliłem.
    Piszą o niej zgodnie TVPis, media mętnego nurtu itp
    Znaczy zgodnie w tym sensie że zwyczaj jest ale jedno nawołują go kontynuować inni
    sugerują olać

    > Nie oczekujesz od polityków uczciwości i zdrowego rozsadku?
    Oczywiście że nie. Naiwny nie jestem.
    Przecież takie wybory to tylko kolejna zmiana przy korycie.
    Kwestia czasu jak w ramach " czyszczenia po pisiach" zaczną swoich gdzie trzeba
    usadzac.

    > Kto według ciebie dzis moze stworzyc rzad?
    Nie wiem
    PSL historycznie patrząc w koalicję z tymi blisko koryta zawsze wchodził.
    Niezależnie od opcji i poglądów.
    Na teraz jest przekaz że partia " chłopska" chce ministra obrony;)
    Więc Kołodziejczak na miejscu Czrnka mnie tez nie zdziwi.
    Tym bardziej ze do parlamentu wybraliśmy przekrętów typu Giertych i Mejza.

  • 108. Data: 2023-11-09 20:53:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > szkole....
    >
    > Albo złej woli, jeśli próbuje robić różnicę z uwagi na moment

    Naciagasz. Formalnie wygrał pis. Gdyby to było takie łatwe ze
    nieformalne koalicje liczymy jako formalne...
    Zreszta, kazdy miał prawo spiknac sie z kim chciał.
    Tyle tylko ze w wyborach nie chodzi o to zeby miec najwieksza ilosc
    głosów a o to zeby przejac władze.
    Gdyby miało to wygladac tak ze jest procedura która kaze wybrac
    kandydata na premiera ze zwycieskiej partii to te całe konsultacje u
    prezydenta nie byłyby przeciez potrzebne. Wystarczyłaby rozmowa z
    przedstawicielem zwyciezców.
    Ale skoro sie umowilismy ze szukamy wiekszosci parmalemtarnej to nie
    udawajmy jak Kris ze jej nie widzimy.
    BTW widziałem tylko 20 sekundowy fragment wypowiedzi prezydenta - on
    naprawde nie zajaknał sie nawet ze w ramach konsultacji wyłoniła sie
    wiekszosc parlamentarena złozona deklaratywnie z koalicji kilku partii?
    ojapierdole...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 109. Data: 2023-11-09 20:53:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Świadomie to robisz czy chwila słabości?
    > Bo chyba wiesz że tą"procedurę" nie ja wymyśliłem.

    Powolujesz sie na nia wiec wybacz ze traktuje twoje słowa powaznie.
    Niestety dzis sa takie czasy ze wiecej jest fakenewsów niz prawdy i
    trzbea informacje weryfikowac a nie bezmyslnie powtarzac.

    > Piszą o niej zgodnie TVPis, media mętnego nurtu itp
    > Znaczy zgodnie w tym sensie że zwyczaj jest ale jedno nawołują go
    > kontynuować inni sugerują olać

    Wybacz ale powoływanie sie na tvpis... Chcesz sie osmieszyc?
    Ja natomiast trafiam na informacje o zwyczaju, nie o procedurze, mało
    tego dosc jasne jest z czego ten zwyczaj wynika. Wyjasniałem juz to
    zreszta.

    > Oczywiście że nie. Naiwny nie jestem.

    Hmm, no to tutaj sie nie dogadamy.
    Ja nienawidze jak mnie sie okłamuje prosto w twarz.

    > Przecież takie wybory to tylko kolejna zmiana przy korycie.
    > Kwestia czasu jak w ramach " czyszczenia po pisiach" zaczną swoich
    > gdzie trzeba usadzac.

    Ale co ma jedno z drugim wspolnego?
    Ty nie dosc ze do tego stopnia potulnie sie zgadzasz na bycie
    oszukiwanym ze nie stac cie nawet na werbalny sprzeciw.
    Ty nawet powtarzasz kłamstwa uzywajac ich jako argumentu.
    Troche to dla mnie masakryczne.

    > Nie wiem

    :)))
    W sensie ze wspolne oswaidczenia 3 koalicjantów majacych razem 250
    głosów nie sa dla ciebie przekonujace?
    Za to bronisz proby tworzenia rzadu przez koalicje która ma ponizej 200
    głosów i niemal zerowe mozliwosci koalicyjne?

    > PSL historycznie patrząc w koalicję z tymi blisko koryta zawsze
    > wchodził. Niezależnie od opcji i poglądów.

    Prawda. Ale trzeba to zrobic przed wyborami. Znaczy wygodnie sie
    usadowic jako ten trzeci.
    A nie ze całe wybory idziesz przeciw pis a na koncu robisz z nimi
    koalicje.

> [...]
    > Więc Kołodziejczak na miejscu Czrnka mnie tez nie zdziwi.
    > Tym bardziej ze do parlamentu wybraliśmy przekrętów typu Giertych

    Rozciapcianie tematu poprzez rozmowe o personaliach nijak nie wpłynie
    na ogolna ocene sytuacji.

    I oczywiscie masz racje ze jest wielu polityków którym pasuja gajery w
    paski.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 110. Data: 2023-11-10 07:07:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-11-2023 o 20:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Naciagasz. Formalnie wygrał pis.

    Nie, nawet samodzielnie nie wystartowął.
    Najwięcej głosów uzyskała koalicja KO z TD i Lewicą.

    Koalicja Zjednoczonej Prawicy uzyskała mniej głosów.

    > Gdyby to było takie łatwe ze
    > nieformalne koalicje liczymy jako formalne...

    Jaki jest sens innego liczenia?

    > Zreszta, kazdy miał prawo spiknac sie z kim chciał.

    No i się spiknął.
    Adrianowi wała od tego w którym momencie to nastąpiło.

    > Gdyby miało to wygladac tak ze jest procedura która kaze wybrac
    > kandydata na premiera ze zwycieskiej partii

    Nie ma takiej procedury, a w wyborach nie startowały partie samodzielnie.

> [...]
    > naprawde nie zajaknał sie nawet ze w ramach konsultacji wyłoniła sie
    > wiekszosc parlamentarena złozona deklaratywnie z koalicji kilku partii?

    A miałeś jakieś złudzenia?
    Przecież to taki sam pisior jak inni, szkodnik do posadzenia za kraty.