  • 31. Data: 2018-04-12 06:54:04
    Temat: Re: Gaśnica w chałupie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 20:39, Marcin N pisze:
    > Gaszenie prądu odbyć się powinno zwykłym bezpiecznikiem różnicowo prądowym.

    W garażu, w samochodzie gdy pod maską się zapali :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2018-04-12 06:56:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Poprawka - 2 x 6kg - "Gaśnica proszkowa 6kg GP-6x ABC/MP"

    Ja mam dwie identyczne w domu + w kuchni na szafce spray gaśniczy -
    http://allegro.pl/spray-gasniczy-pyrocool-i721293468
    6.html - w celach
    jak już ktoś zasugerował aby nie brudzić proszkową gdy byle patelka z
    olejem się zapali.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2018-04-12 08:50:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 12 Apr 2018 06:31:11 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > LOL z tak nieżyciowymi radami zakładam że "tak se piszesz", a sam i tak
    > byś tak nie zrobił.

    Może mieszka w Chicago? Albo jakimś innym Ursynowie.

    Mateusz

  • 34. Data: 2018-04-12 08:53:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 08:50:05 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Może mieszka w Chicago? Albo jakimś innym Ursynowie.

    Bo ja wiem? Pożaru w mojej rodzinnej chacie nie było nigdy,
    za to obrobili nas 3 razy. W mojej nowej chałupie, która ma
    niecałe 2 lata, obrobili nas raz (fakt że menele, na etapie budowy
    i tylko elektrykę). Tak więc mam wrażenie że statystycznie pożar
    jest dużo mniej prawdopodobny niż oprych, którego możnaby pieprznąć
    w łeb gaśnicą :]

    L.

  • 35. Data: 2018-04-12 10:10:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 00:16:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    two/news-potrafisz-uzyc-gasnicy,nId,1384981

    > Znaczy co miałem zrobić - nie podnosić maski... opony palącej się przy
    > dębie? :) Calutki proszek poszedł prosto na oponę / źródło ognia.
    > Nie przygasło nawet na ułamek sekundy :-)

    te 3-4 sek dzialania z 2-3kg gasnicy sugeruja, ze proszek jednak w wiekszosci zostal
    w srodku, a polecialo go tylko troche z cala zawartoscia CO2, oczywiscie jakas
    wada/niegoroba gasnicy tez jest mozliwa ;)

  • 36. Data: 2018-04-12 10:39:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.04.2018 10:10, WS wrote:
    > te 3-4 sek dzialania z 2-3kg gasnicy sugeruja, ze proszek jednak w wiekszosci
    zostal w srodku, a polecialo go tylko troche z cala zawartoscia CO2, oczywiscie jakas
    wada/niegoroba gasnicy tez jest mozliwa ;)

    Facepalm

    To było to 6-7 sekund. On na pewno był wtedy w ciężkim szoku i stracił
    rachubę czasu a więc wyleciało wszystko... ewentualnie wyleciało 8/9
    zawartości... chyba, że jednak 5 sek. więc możliwe, że 7/9...

  • 37. Data: 2018-04-12 11:52:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2018 21:06:24 +0200, Marcin N napisał(a):

    > To może taki pomysł:
    >
    > Opryskiwacz przenośny. Taki do opryskiwania roślin, zakładany na plecy
    > ze zbiornikiem na wodę o pojemności około 10 litrów i z lancą. Ciśnienie
    > generowane przez machanie pompką jedną ręką.

    Niczego tym nie zgasisz. Ze 20 lat temu poszedłem z wikęszą grupą dogaszać
    czymś takim pogorzelisko w lesie (główny ogień załatwiły samoloty). Paliły
    się już głównie korzenie. Można sobie równie dobrze w d* pompować tę
    mgiełkę ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 38. Data: 2018-04-12 17:57:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale Ty zdajesz sobie sprawę że jest coś takiego jak grupy pożarowe i nie
    > każda gaśnica gasi równie skutecznie wszystko? :-)

    Tak jak pisałem, nie znam się, więc korzystałem z wiedzy dostawcy.
    Chętnie jednak przeczytam co takiego w chałupie może się znaleźć, że
    będzie miało wpływ na wybór proszkowa/śniegowa. Inaczej mówiąc w jakim
    przypadku proszkowa jest lepsza.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 39. Data: 2018-04-12 20:38:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 08:53, Lisciasty pisze:
> [...]
    > i tylko elektrykę). Tak więc mam wrażenie że statystycznie pożar
    > jest dużo mniej prawdopodobny niż oprych, którego możnaby pieprznąć

    Może mniej, ale statystycznie wyrządzi większe straty.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2018-04-12 20:40:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 10:39, quent pisze:

    > To było to 6-7 sekund. On na pewno był wtedy w ciężkim szoku i stracił
    > rachubę czasu a więc wyleciało wszystko... ewentualnie wyleciało 8/9
    > zawartości... chyba, że jednak 5 sek. więc możliwe, że 7/9...

    A odbił dno przed użyciem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz