  • 41. Data: 2018-04-12 21:58:31
    Temat: Re: Gaśnica w chałupie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 17:57, Irek.N. pisze:

    > Tak jak pisałem, nie znam się, więc korzystałem z wiedzy dostawcy.
    > Chętnie jednak przeczytam co takiego w chałupie może się znaleźć, że
    > będzie miało wpływ na wybór proszkowa/śniegowa. Inaczej mówiąc w jakim
    > przypadku proszkowa jest lepsza.

    Śniegowa służy do gaszenia przede wszystkim cieczy (kategoria B) i gazów
    (kategoria C), ale to znowu tych cięższych od powietrza. A w domu
    statystycznie poza olejem na patelni to prędze spotka się palące
    firanki, meble, ubrania (kategoria A). Proszkowa nadaje się do gaszenia
    kategorii A, B, C. Co więcej, w każdej z tych kategorii będzie
    skuteczniejsza od śniegowej. Śniegowej nie dasz rady trzymać w nagrzanym
    pomieszczeniu np. na strychu, bo ucieknie z niej gaz. Śniegowa 5kg to
    około 10s gaszenia, proszkowa co najmniej 15s. Śniegowa dostaje
    gwarancje działania na rok, proszkowa od 3 do 5 lat. Śniegowa jest 3-4
    razy droższa od proszkowej. Śniegową nie wolno gasić ludzi i zwierząt,
    bo można im poza oparzeniami zafundować odmrożenia - które jest jeszcze
    trudniej goją. Proszkowa nie nadaje się do gaszenia działających
    mechanicznie urządzeń, bo można je przy okazji zatrzeć. Proszkowa
    zabrudzi gaszoną elektronikę, śniegowa ma szansę ją uszkodzić (choć
    będzie czysta).

    Jedyną zaletą śniegowej, jest to że nie brudzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2018-04-13 19:43:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    THX.
    Piszesz, że śniegowa zawsze jest gorsza od proszkowej. Zastanawia mnie
    więc fakt, że są takie złe opinie o proszkowych. Efekt złego użycia?

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. poświęcę jedną śniegową w przyszłym tygodniu, zobaczymy co to jest
    warte.

  • 43. Data: 2018-04-13 21:18:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Piszesz, że śniegowa zawsze jest gorsza od proszkowej. Zastanawia mnie
    > więc fakt, że są takie złe opinie o proszkowych. Efekt złego użycia?

    Proszkowe są do dupy, ponieważ:
    Te najtańsze są po to, żeby ktoś je kupił.O gaszeniu -jest taka opcja.
    Nie obowiązek.
    Moja proszkowa ma tyle samo lat, co samochód: 23.Sądzisz że zadziała?
    Bo wagę ma właściwą!
    A jak będziesz sprawdzał, to radzę -daleko od samochodów, i raczej z wiatrem.
    Bo zrozumiesz jeszcze jedną brzydką cechę...
    Powodzenia, i napisz jak wyszło.
    abomito

  • 44. Data: 2018-04-13 21:32:36
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A jak będziesz sprawdzał, to radzę -daleko od samochodów, i raczej z wiatrem.
    > Bo zrozumiesz jeszcze jedną brzydką cechę...

    Ale ja śniegową chcę sprawdzić, bo nigdy nie widziałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2018-04-14 06:46:01
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Ale ja śniegową chcę sprawdzić, bo nigdy nie widziałem.
    To przygotuj sobie dmuchawę.Po prostu zawór może zamarznąć i albo gaśnica "stanie"-
    przestanie działać, naprawi się jak się zagrzeje.Albo nie da się zakręcić.Tyle, że to
    dotyczy raczej agregatów gaśniczych, niż małych popierdólek.
    Ale spuszczałem dwutlenek z zbiornika 10 m3. Ale byl dym! I dwie nagrzewnice grzały
    zawór. I rękawiczki weż.
    Pozdro.abomito.

  • 46. Data: 2018-04-14 16:45:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/11/2018 11:23 AM, Lisciasty wrote:
    > Macie gaśnicę/gaśnice w chałupach? Jak tak, to jakie?

    PZU rozdawało ze 3 lata temu gasnice za zakup ubezpieczenia na
    nieruchomość, na oko 3x wielkośc samochodowej. Ja nie uzyłem (jeszcze)
    ale wiem że znajomemu udało się zgasić tym przyzwoity pożar w kuchni
    (stos talerzy zasunął się w okolice palnika, niektóre były plastikowe,
    zajeła się też szafka i panel ścienny). Podobno najlepiej jednak gasić
    pożary kuchenne słuchawką wyjmowaną z kranu, coś jak prysznic, bo
    przynajmniej wody nie zabraknie po kilku sekundach ;)

  • 47. Data: 2018-04-15 08:08:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.04.2018 o 19:43, Irek.N. pisze:
    > Piszesz, że śniegowa zawsze jest gorsza od proszkowej. Zastanawia mnie
    > więc fakt, że są takie złe opinie o proszkowych. Efekt złego użycia?

    Jedną zaletę ma - nie brudzi ;-) Tam gdzie pisałeś o warsztacie i
    sprzęcie mechanicznym, to może mieć wyższy priorytet bo najwyżej użyje
    się drugiej jeżeli jedna nie wystarczy, a z pewnością było ich tam więcej.

    Ja piszę z perspektywy gaśnicy w domu. Proszkowa jest mniej kłopotliwa
    pod względem tego gdzie może stać, rzadziej wymaga uwagi (sprawdzenie,
    nabicie) i jest pewniejsza w momencie kiedy trzeba ją użyć. Do tego
    tańsza więc w cenie jednej śniegowej, kupisz dwie + spray gaśniczy do
    kuchni i garażu żeby z powodu byle oleju na patelni nie brudzić w domu.

    Ale jak by na prawdę trzeba było użyć gaśnicy, to będziesz się
    zastanawiał że przez tydzień po gaszeniu będziesz jeszcze znajdywał
    proszek w szczelinach mebli czy ugasisz firankę albo mebel który i tak
    już osmolił ścianę i podłogę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2018-04-15 21:30:37
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 16:45:22 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Podobno najlepiej jednak gasić
    > pożary kuchenne słuchawką wyjmowaną z kranu, coś jak prysznic, bo
    > przynajmniej wody nie zabraknie po kilku sekundach ;)

    Biorąc pod uwagę, że najpopularniejszy pożar w kuchni to płonący olej w
    rondlu, to pomysł raczej marny.

    --
    Yakhub

  • 49. Data: 2018-04-15 21:35:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/15/2018 9:30 PM, Yakhub wrote:
    > Biorąc pod uwagę, że najpopularniejszy pożar w kuchni to płonący olej w
    > rondlu, to pomysł raczej marny.

    Na inne podobno się sprawdza. Opinia strażaka. Choć przypuszczam że
    współcześnie ludzie mający kuchenki indukcyjne powinni uważać na gaśnice
    z wodą, kilka miesięcy temu właściciel nowego domku wyjasnił mi że
    dzięki swojemu sprytowi uniknął wsadzania "jakiegoś gównianego
    róznicowego, na h to komu, tylkmo ciagle wybijało" dzięki czemu
    oszczędził kilka stówek i nie został frajerem.

  • 50. Data: 2018-04-16 14:53:49
    Od: krak <s...@g...pl>

    Małe 2 lub 6 litrów płynowe ABF i można nią gasić urządzenia elektryczne
    pod napięciem do 1000 V, z zachowaniem bezpiecznej odległości min. 1 m
    od gaszonego przedmiotu.