  • 21. Data: 2018-04-11 21:16:00
    Temat: Re: Gaśnica w chałupie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.04.2018 o 21:06, Marcin N pisze:

    > To może taki pomysł:
    >
    > Opryskiwacz przenośny. Taki do opryskiwania roślin, zakładany na plecy
    > ze zbiornikiem na wodę o pojemności około 10 litrów i z lancą. Ciśnienie
    > generowane przez machanie pompką jedną ręką.
    Ale co tym zgasisz? Przecież to psika pojedyncze mililitry na sekundę.
    Dawno temu był "wynalazek" pod nazwą hydronetka. Można było używać ze
    środkiem pianotwórczym i bez. Pamiętam, że używaliśmy tego (z
    powodzeniem) w lany poniedziałek ;-)
    Jacek

  • 22. Data: 2018-04-11 21:22:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 21:14:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    nowke nie smigana mozna kupic za 30 zlotych z ogonkiem. W przeciwienstwie do gasnicy
    zadziala nawet jak nikogo nie bedzie.

    > Tak ostatnio lobbujesz za tym peletem że zacząłem zwracać na niego uwagę
    > W moim mieście w 2 miejscach go sprzedają w cenie 15zł za 15kg worek
    > Na olx w promieniu 30km 3 oferty od 820zł do 950zł za tone
    > Piszą o 19kJ/kg
    > W tej samej cenie jet ekogroszek(25kJ.kg), za ok 1tyszł/tona węgiel orzech(29kJ/kg)
    > Jako alternatywa dla węgla to ten pelet nie bardzo więc ale tragedi nie ma

    Sorry wątki pomyliłem;)

  • 23. Data: 2018-04-11 21:35:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 21:06:24 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > ze zbiornikiem na wodę o pojemności około 10 litrów i z lancą. Ciśnienie
    > generowane przez machanie pompką jedną ręką.

    Wpadli już na coś podobnego :]

    http://www.starkam.pl/Hydronetka_wodna_20_L-1360.htm

    Pytanie jak długo trzeba się namachać i jak toto gasi w praktyce.
    Ale pomysł jakiś jest.

    L.

  • 24. Data: 2018-04-11 22:03:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Dosyć drogo.
    > Tutaj widzę podobne znacznie taniej:
    > http://sklep-ppoz.pl/pl_PL/p/Urzadzenie-gasnicze-GSE
    -2x-produkcja-KZWM/119

    Ale to zwykła CO2 jest.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 25. Data: 2018-04-11 22:23:44
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Zamiast gasnic mialbym tryskacz. Z ciekawosci sprawdzilem ile kosztuje. Sztuke
    nowke nie smigana mozna kupic za 30 zlotych z ogonkiem. W przeciwienstwie do gasnicy
    zadziala nawet jak nikogo nie bedzie.
    Sam tryskacz może tyle kosztować.Do tego instalacja i gwóżdż programu:czujnik.
    Najlepiej taki, który wcześniej wyłączy prąd.Czyli i instalacja.
    No i feler: sam włączy, ale sam nie wyłączy wody...
    Natomiast gaśnica śniegowa przy drzwiach przyda się również do samoobrony.
    Nie wiem, czy częściej niż do pożaru.
    Pozdro.abomito

  • 26. Data: 2018-04-11 22:23:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 20:39, Lisciasty pisze:
    > Tylko jak chłopy piszą proszkowa generuje syf...
    > Do wyboru widzę pianowe, mgłowe, płynowe, śniegowe, pewnie jest tego
    > jeszcze drugie tyle. Nie chce mi się za bardzo z tego doktoryzować kufa;)

    Z wiadrami z wodą też trzeba ostrożnie, bo poza ogniem podłogę można
    zalać LOL :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2018-04-11 23:08:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki znowu kurwa czujnik i jaka instalacja. Napisal ze ma w kotlowni. To tam wody od
    chuja. Kawalek rurki potrzeba zeby tryskacz podlaczyc. Teraz w domach wszedzie
    roznicowki to prad sie sam wylaczy.

  • 28. Data: 2018-04-12 00:16:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 16:38:37 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Nalezalo przeczytac instrukcje obslugi ;)
    >
    > wg http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-potrafisz-uzyc-gasnicy,nId,1384981

    Znaczy co miałem zrobić - nie podnosić maski... opony palącej się przy
    dębie? :) Calutki proszek poszedł prosto na oponę / źródło ognia.
    Nie przygasło nawet na ułamek sekundy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2018-04-12 06:31:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 22:23, abomito pisze:
> [...]
    > No i feler: sam włączy, ale sam nie wyłączy wody...
    > Natomiast gaśnica śniegowa przy drzwiach przyda się również do samoobrony.

    LOL z tak nieżyciowymi radami zakładam że "tak se piszesz", a sam i tak
    byś tak nie zrobił.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2018-04-12 06:52:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 20:41, Irek.N. pisze:
    > Moim zdaniem (nie znam się za bardzo, bazuję na tym co mi wytłumaczono i
    > polecono dla siebie) lepiej kupić najmniejszą śniegową niż nawet większą
    > proszkową. Zbunkrować w jakimś dostępnym i mało przeszkadzającym miejscu
    > w piwnicy i tyle.

    Ale Ty zdajesz sobie sprawę że jest coś takiego jak grupy pożarowe i nie
    każda gaśnica gasi równie skutecznie wszystko? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz