  • 31. Data: 2019-10-07 20:59:56
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    iwko-klimatologi

    > No dobra, 9 nazwisk, a gdzie pozostałych 491? Co, już nie pasowały
    > do tezy, że są to naukowcy w cudzysłowie? To nie do Ciebie pytanie,
    > bo Ty jesteś tylko drobnym przepisywaczem cudzego tekstu z podanego
    > sznurka, gdzie nie ma więcej nazwisk. I jeszcze taka uwaga: czy
    > emerytowany profesor filozofii (a filozofia jest królową nauk) nie
    > może firmować treści zawartych w liście, bo nie rozumie tego co
    > czyta - i w tym liście, i w ogóle?

    Zdaje sie ze 3 z Polski to osoby zwiazane z branżą weglową... przypadkiem
    oczywiscie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 32. Data: 2019-10-07 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > no nie, wiele osób widzi klimatyczny szwindel, tyle ze nie polega na
    > negacji GO. Żądanie racjonalnej debaty i badań jest racjonalne. Tyle
    > ze wtedy na liscie będą nie-naukowcy.

    Ale tu mamy liste 500 denialistów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 33. Data: 2019-10-08 08:35:35
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Kup butelkę wody mineralnej gazowanej. Nastepnie przelej zawartość do garnka i
    podgrzej do trzydziestu stopni. W czasie podgrzewania mieszaj. Po podgrzaniu odczekaj
    dwie godziny. Przelej wode do szklanki, wypij, opisz wrażenia na grupie.

    Szkoda czasu i mineralnej.

  • 34. Data: 2019-10-08 08:52:04
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-07 o 18:51, collie pisze:
> [...]
    > emerytowany profesor filozofii (a filozofia jest królową nauk) nie
    > może firmować treści zawartych w liście, bo nie rozumie tego co

    Proszę oto pełna lista:
    https://clintel.nl/wp-content/uploads/2019/09/ED-bro
    chureversieNWA4.pdf
    możesz poszukać jakiegoś specjalisty od klimatu, który publikuje w czasopismach z
    dobrym IF.
    Zerknij szczególnie na Polskę.

    "a filozofia jest królową nauk" :) Owszem była, za czasów Pitagorasa, kiedy o świecie
    ludzkość
    wiedziała niewiele. Teraz trzeba się specjalizować, nie da się ogarnąć wszystkich
    dziedzin.
    Filozofom brakuje jednej istotnej rzeczy w porównaniu do np. do fizyków - kosza na
    śmieci na biurku
    ( (c) Dragan).

  • 35. Data: 2019-10-08 10:49:59
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 7 Oct 2019 14:04:35 +0200, Elektrolot wrote:

    > Faktycznie, źle to ująłem. Mea culpa. Powinienem napisać, że oprócz tego, że
    wzrośnie temperatura
    > wody, będzie się również zmieniało pH. Oba zjawiska są efektem generowania dużych
    ilości CO2 do
    > atmosfery przez człowieka.

    Wg nauki to nie ciepło jest wynikiem podniesionego CO2 lecz odwrotnie,
    podnoszenie temp. powoduje wzrost CO2 w atmosferze. To jedno.
    Drugie to fakt, że im cieplejsza woda tym trudniej się w niej rozpuszczają
    gazy - fizyka. Trzecia sprawa to fakt, że w akwarystyce powszechne jest
    "pompowanie" do wody CO2 w celu wspomagania wodnej roślinności w jej
    wzroście i rozkwicie, co przeczy tezie o rzekomym zabiciu życia w wodzie
    przez CO2.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 36. Data: 2019-10-08 11:10:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    Najwyraźniej NASA o tym nie wie. https://climate.nasa.gov/causes/

    > Drugie to fakt, że im cieplejsza woda tym trudniej się w niej
    > rozpuszczają gazy - fizyka.

    A tak konkretnie - to o ile musi podnieść się temperatura oceanów, aby CO2
    przestało się w nich rozpuszczać?

    > Trzecia sprawa to fakt, że w akwarystyce powszechne jest "pompowanie"
    > do wody CO2 w celu wspomagania wodnej roślinności w jej wzroście i
    > rozkwicie, co przeczy tezie o rzekomym zabiciu życia w wodzie przez CO2.

    Oceany to jednak trochę inna skala niż domowe akwarium z rybkami, a
    "życie" to nie tylko zielone roślinki pod lampą.

    Mateusz

  • 37. Data: 2019-10-08 11:12:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 10:49 Roman Tyczka <n...@b...no> pisze:

    > Wg nauki to nie ciepło jest wynikiem podniesionego CO2 lecz odwrotnie,
    > podnoszenie temp. powoduje wzrost CO2 w atmosferze.

    Korelacja wynosi około 800 lat - "dziś" skoczy temp o 10 st. - zmiana w
    poziomie CO2 będąca wynikiem tego skoku będzie widoczna za około 800 lat.

    TG

  • 38. Data: 2019-10-08 11:28:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 11:10 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Najwyraźniej NASA o tym nie wie. https://climate.nasa.gov/causes/

    Zerknij na to:
    https://i2.wp.com/wattsupwiththat.com/wp-content/upl
    oads/2018/09/Vostok-ice-core-temperature-and-CO2-Mea
    rns-1024x6111.png?ssl=1

    > Oceany to jednak trochę inna skala niż domowe akwarium z rybkami, a
    > "życie" to nie tylko zielone roślinki pod lampą.

    Życie sobie poradzi, kiedyś oceany były "słodkie", dwukrotnie już w
    historii bakterie beztlenowe całkowicie zatruły oceany siarkowodorem
    wybijając wszystkie istoty potrzebujące tlenu.
    Skoro to już było (i "samo się naprawiło) skąd wnioski, że teraz za
    wszystko odpowiada człowiek?

    TG

  • 39. Data: 2019-10-08 11:41:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 08 Oct 2019 11:28:46 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Zerknij na to:
    > https://i2.wp.com/wattsupwiththat.com/wp-content/upl
    oads/2018/09/Vostok-
    ice-core-temperature-and-CO2-Mearns-1024x6111.png?ss
    l=1

    Tak, korelacja jest obustronna. Przy czym wzrost CO2 wskutek podniesionej
    temperatury następuje bardzo długofalowo. CO2 to nie jedyna możliwa
    przyczyna ocieplenia - niemniej zgodnie z obecnym stanem wiedzy jest
    przyczyną, co Roman zdaje się negować.

> [...]
    > wybijając wszystkie istoty potrzebujące tlenu.
    > Skoro to już było (i "samo się naprawiło) skąd wnioski, że teraz za

    Nikt nie mówi, że "za wszystko", tylko za ostatnie 200 lat.

    Historia kołem się toczy - wymieranie gatunków i powstawanie nowych było
    i będzie. Zmiany klimatyczne też były i będą. Gwiazdy będą umierać i
    powstawać na nowo. Ale to nie znaczy, że powinniśmy zamykać oczy i
    jeszcze dorzucać do pieca. Do zmian na przestrzeni kilku tysiącleci się
    dostosujemy - my oraz inni współlokatorzy planety. Z szybszych (przez nas
    przyspieszonych) zmian - już niekoniecznie.

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-10-08 12:07:25
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-08 o 10:49, Roman Tyczka pisze:

    > Wg nauki to nie ciepło jest wynikiem podniesionego CO2 lecz odwrotnie,
    > podnoszenie temp. powoduje wzrost CO2 w atmosferze. To jedno.

    Możesz opisać proces podnoszenia energii cieplnej na wskutek wzrostu CO2 w
    atmosferze?

    > Drugie to fakt, że im cieplejsza woda tym trudniej się w niej rozpuszczają
    > gazy - fizyka.

    Jasne że tak. Kwestia ilościowa, o jakim przyroście temperatury mówimy, kilka stopni?

> [...]
    > "pompowanie" do wody CO2 w celu wspomagania wodnej roślinności w jej
    > wzroście i rozkwicie, co przeczy tezie o rzekomym zabiciu życia w wodzie

    Tak wiem, mam akwarium. Tylko zapominałeś dodać, że jeśli dodać tego CO2 za dużo
    (zakwaszenie wody)
    to efektem jest śmierć obsady. Dlatego często mierzy się pH i w zależności od tego
    steruje się
    dozowaniem CO2.

    Ale nie o to zasadniczo chodzi, w przypadku oceanów, jest sporo form życia, które
    korzystają z
    węglanu wapnia (np. wszelakie koralowce). Jak obniżenie pH na nie wpłynie łatwo się
    domyślić.