  • 91. Data: 2019-12-11 22:07:56
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co "słodka"? Przed chwilą sprawdzilem ile kosztuje woda w butelce 1,5 litra w Arabii
    Saudyjskiej. Kosztuje troche mniej niż w Lodzi. Ale według siły nabywczej za średnią
    pensję tam można kupić ponad dwa razy więcej wody w butelkach niz w Lodzi. Ich
    srednia pensja szalu nie robi. Po podatku rownowartosc pieciu tysiecy zlotych.
    Praktycznie całą "slodka" wodę maja z odwróconej osmozy. Tam nie ma żadnej rzeki i
    maja fontanny w miastach, w tym najwyzsza na Swiecie. Nie słyszałem żeby oszczędzali
    wode. Jest samowystarczalna jeśli idzie o produkcję żywności. Ktos Cie w chuja robi z
    oszczędzaniem wody jeśli w panstwie położonym na pustyni nikt brakiem wody się nie
    martwi.

  • 92. Data: 2019-12-12 09:34:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, December 11, 2019 at 10:07:58 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ktos Cie w chuja robi z oszczędzaniem wody jeśli w panstwie położonym na pustyni
    nikt brakiem wody się nie martwi.

    no, martwic to sie martwia, ale business is business...
    bodajze w Galileo mowili o uprawie awokado w Izraelu, podobno na jeden owoc z tone
    potrzeba... a wody tam brak (praktycznie zero opadow), troche ludzi protestuje

    wg http://sidorski.pl/roznosci/zanim-kupisz-kolejne-awo
    kado/
    srednia swiatowa to ponad 230 litrow na kg awokado

    i niech nie wciskaja kitu, ze wege ma cokolwiek wspolnego z ekologia ;) ;) ;)

    BTW ciekawostki nt zuzycia wody https://www.aquanet.pl/ciekawostki,n156,152

  • 93. Data: 2019-12-12 17:40:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wykorzystuje się wode do różnych celów. Ale woda się nie zuzywa. Zuzywala by się jak
    by w wyniku reakcji chemicznej zamieniała się w inny związek chemiczny. Ale się nie
    zamienia. Co najwyżej na tlen i wodór daje się ją przerobić, czyli na składniki z
    których kiedyś znowu zrobi się woda. Cała propaganda z brakiem wody gdzieś tam i
    oszczędzaniu jej gdzies gdzie jest służy wyludzaniu kasy od frajerow. Cwaniaki
    krzyczą że ludzie umierają bez wody ale nie chcą żeby im dac wode w pojemnikach tylko
    kase. Potem pokazują jak rozdają wode w plastikowych butelkach. A te butelki z wodą
    kupione tam gdzie rozdają bo nikt normalny nie będzie woził wody z Norwegii do
    centralnej Afryki jak rozlewnia jest 50 kilometrow od miejsca gdzie film z rozdawania
    wody nakręcili. Kolejna akcja to zbieranie pieniędzy na kopanie studni w Afryce.
    Znowu walek i to kłócący się że zbieraniem kasy na wodę której podobno nie ma. Jak
    nie ma to po co robić studnie a jak jest w studniach to po co zbierać kasę na wodę
    jak jest w studniach.

  • 94. Data: 2019-12-14 17:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > że zbieraniem kasy na wodę której podobno nie ma. Jak nie ma to po
    > co robić studnie a jak jest w studniach to po co zbierać kasę na

    Zadajesz pytania które juz wielokrotnie padały i sa na nie jasne
    odpowiedzi.
    Zakładam ze je znasz a problemem jest to ze ci sie nie podobaja...?

    https://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-tryb-zycia/obieg-
    wody-w-przyrodzie-
    czyli-dlaczego-powinnismy-oszczedzac-wode

    Od odsalaniu tez poczytaj bo to ze jest mozliwe wcale nie oznacza ze jest
    łatwe czy przede wszystkim tanie!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 95. Data: 2019-12-14 17:08:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odsalanie nie może być drogie skoro w Arabii Saudyjskiej podlewają odsolona woda
    rośliny na polach i są samowystarczalni żywnościowo. Na dodatek ceny w sklepach maja
    podobne jak w Polsce. Dajesz linka do mozgojebnego artykułu w którym napisali że
    największym zagrożeniem jest to że 2,5 miliarda ludzi nie ma dostępu do sraczy. Jak
    do tej pory nie napisales co robisz z zaoszczędzona woda.

  • 96. Data: 2019-12-14 18:25:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 17:08:18 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    największym zagrożeniem jest to że 2,5 miliarda ludzi nie ma dostępu do sraczy. Jak
    do tej pory nie napisales co robisz z zaoszczędzona woda.

    "Pompowanie wody na powierzchnię spowodowało, że od niedawna farmerzy muszą sięgać po
    pokłady wody leżące na głębokości 1200 metrów i głębiej. Rząd saudyjski uznał
    niedawno, że subsydiowanie tak kosztownych inwestycji nie ma sensu i zlikwidował
    wsparcie. Do 2016 roku Saudyjczycy zakończą uprawy pszenicy. Tamtejszych złóż wody -
    powstałych podczas epoki lodowcowej - nic dziś nie uzupełnia. Optymistyczne szacunki
    wskazują, że pokłady wody ulegną w Arabii całkowitemu wyczerpaniu już za około 40
    lat. Kraj ten jest wystarczająco bogaty, by odsalać wodę morską, dopóki jego
    gospodarkę strumieniami zasilają petrodolary"

    tak tam gadają...

    b.

  • 97. Data: 2019-12-14 22:35:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znam Cię i wiem że wykorzystasz każda możliwość żeby uciec od czegoś co Ci nie
    pasuje. Udzielasz się ale jakoś nie masz ochoty opowiedzieć co robisz z zaoszczędzone
    woda.

  • 98. Data: 2019-12-14 22:44:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 18:25:47 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Tamtejszych złóż wody - powstałych podczas epoki lodowcowej - nic dziś nie
    > uzupełnia. Optymistyczne szacunki wskazują, że pokłady wody ulegną w Arabii
    > całkowitemu wyczerpaniu już za około 40 lat.

    Lokalnie tak może być. Wyciągają wodę z ziemi, leją na pola, woda paruje
    i ucieka w chmurach nad morze albo nad inne kraje. Globalnie per saldo
    wody jest tyle samo, ale u takich Arabusów może znikać.
    Podobnie w Polsce, od kiedy retencję wody prowadzą w kretyński sposób.

    L.

  • 99. Data: 2019-12-14 22:52:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co to ma Lisciasty wspólnego z oszczędzaniem wody w Polsce? Budyń w innym temacie
    zarzucał komus ze nie oszczędza wody. To się grzecznie spytalem jak sam oszczędza i
    co robi z zaoszczedzoną.

  • 100. Data: 2019-12-14 23:16:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 22:52:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A co to ma Lisciasty wspólnego z oszczędzaniem wody w Polsce? Budyń w innym temacie
    zarzucał komus ze nie oszczędza wody. To się grzecznie spytalem jak sam oszczędza i
    co robi z zaoszczedzoną.

    Powtarzam - nie jestem pewny ze zasoby wody z których korzystam są odnawialne.
    Prawdobodobnie są to zasoby głębinowe nieodnawialne. Zatem zuzywanie ich
    >niepotrzebne< jest spowodowaniem ze następnym pokoleniom jej braknie.
    Więc nic nie robię z zaoszczędzoną wodą, zostawiam ją innym.

    b.