  • 21. Data: 2019-10-07 13:11:57
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Raczej nikt nie twierdzi inaczej - temp. da się zmierzyć, uśrednić, pokazać trend.
    > Kwestia sporna jest taka: czy my (ludzie) na pewno mamy na to wpływ i czy to źle,
    że średnia rośnie?
    > - tutaj opinie są już bardzo podzielone.

    Opinie ludzi którzy się znają na temacie nie się podzielone. To fakt. Wystarczy
    przeanalizować
    rodzaj izotopów węgla w atmosferze, aby stwierdzić że to ludzie odpowiadają za
    globalne ocieplenie.

> [...]
    > więcej nowych terenów pod zasiedlenie (północ Kanady i Rosji stanie otworem).
    > Zjawiska pogodowe staną się bardziej intensywne (więcej opadów, więcej susz, więcej
    gwałtowniejszych
    > burz) - dla przyrody to lepiej, dla ludzi inaczej - trzeba się będzie na nowo
    dostosować.
    > Dla Ziemi lepiej jak jest cieplej (do max średniej brakuje nam jeszcze 7-10 st.) -
    jak jest cieplej
    > jest większa ilość i różnorodność gatunków.
    > Jest sporo więcej argumentów za tym, że większa średnia globalna to lepiej dla nas
    i dla Ziemi.

    "większa ilość i różnorodność gatunków" - aha, szczególnie tych w morzu, gdy
    temperatura oceanów
    wzrośnie, a wzrośnie, bo to one będą kumulowały głównie energie cieplną, to spowoduje
    że odczyn pH
    wody będzie spadał, nastąpi masowe wymieranie gatunków.

    Reszty nawet nie chce mi mi się komentować.

    Jak ktoś chce poszerzyć widzę w tym temacie to polecam ten wykład:
    https://www.youtube.com/watch?v=TUJCjs1REA4

  • 22. Data: 2019-10-07 13:25:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Oct 2019 12:48:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    vg

    > Na tej samej stronie masz taki wykres:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Global_temperature_rec
    ord#/media/
    File:EPICA_temperature_plot.svg

    > Zobacz jakie to są długie cykle. Co my na podstawie ostatnich 200 lat
    > jesteśmy w stanie mądrego wywnioskować?

    No właśnie - długie, zmieniające się powoli przez tysiąclecia. A tutaj
    mamy nagły wzrost w 150 lat - przypadkowo akurat od momentu, kiedy
    człowiek zaczął masowo palić i karczować co tylko mu wpadło w ręce.

    Faktycznie, żadnych wniosków nie ma jak wyciągnąć. Jak nic trzeba
    odczekać z tysiąc lat, i wtedy ogarniemy temat.

    Mateusz

  • 23. Data: 2019-10-07 13:28:58
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 7 Oct 2019 13:11:57 +0200, Elektrolot wrote:

> [...]
    spowoduje że odczyn pH
    > wody będzie spadał, nastąpi masowe wymieranie gatunków.

    Możesz wskazać jaka jest zależność między temperaturą wody a pH? Czy jak
    podgrzewam wodę w czajniku to uzyskuję coraz kwaśniejszą wodę?

    > Reszty nawet nie chce mi mi się komentować.
    >
    > Jak ktoś chce poszerzyć widzę w tym temacie to polecam ten wykład:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TUJCjs1REA4

    Marcin Popkiewicz jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu
    Warszawskiego. Żyje z pisania książek straszących kataklizmem ekologicznym.
    Jak dla mnie słaby to autorytet.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 24. Data: 2019-10-07 13:42:43
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-07 o 13:28, Roman Tyczka pisze:
    > Możesz wskazać jaka jest zależność między temperaturą wody a pH? Czy jak
    > podgrzewam wodę w czajniku to uzyskuję coraz kwaśniejszą wodę?

    Kwaśniejsza woda w czajniku przez jej podgrzewanie? Skąd ci to przyszło do głowy?
    Totalny absurd.

    Czujesz chyba różnicę pomiędzy ocenami, które wchłaniają z atmosfery CO2 a wodą w
    czajniku?

    > Marcin Popkiewicz jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu
    > Warszawskiego. Żyje z pisania książek straszących kataklizmem ekologicznym.
    > Jak dla mnie słaby to autorytet.

    Podaj w takim razie autorytet, który podważa wyniki badań przedstawione na tym
    wykładzie.

  • 25. Data: 2019-10-07 14:04:35
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Możesz wskazać jaka jest zależność między temperaturą wody a pH? Czy jak
    > podgrzewam wodę w czajniku to uzyskuję coraz kwaśniejszą wodę?

    Faktycznie, źle to ująłem. Mea culpa. Powinienem napisać, że oprócz tego, że wzrośnie
    temperatura
    wody, będzie się również zmieniało pH. Oba zjawiska są efektem generowania dużych
    ilości CO2 do
    atmosfery przez człowieka.

  • 26. Data: 2019-10-07 15:42:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 13:25 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > No właśnie - długie, zmieniające się powoli przez tysiąclecia.
    To chyba inny wykres ogladamy, na moim w okolicach -120 tys. lat jest
    nagły "pik" z -10 do +5.
    Zbocze narastające jest praktycznie pionowe, zmiana 15 st.
    Dokładajac do tego błędy pomiarowe może wyjść, że ten pik był na
    przestrzeni 500-1000 lat. To co mamy teraz to pikuś w porównaiu z tamtym.

    > A tutaj
    > mamy nagły wzrost w 150 lat - przypadkowo akurat od momentu, kiedy
    > człowiek zaczął masowo palić i karczować co tylko mu wpadło w ręce.

    Czemu wystąpiły poprzednie wzrosty? czemu się powtarzają? - czy aby nie
    żyjemy akurat w czasie gdy odbywa się kolejny? Badamy tylko końcowkę tego
    wzrostu a on się zaczął 13-10 tys. lat temu i potrwa jeszcze jakieś 500
    lat, z ludźmi lub bez...

    > Faktycznie, żadnych wniosków nie ma jak wyciągnąć. Jak nic trzeba
    > odczekać z tysiąc lat, i wtedy ogarniemy temat.

    TG

  • 27. Data: 2019-10-07 15:52:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 13:11 Elektrolot <e...@n...pl> pisze:

    > Opinie ludzi którzy się znają na temacie nie się podzielone.
    Są podzielone i to bardzo. Wystarczy poszerzyć źródła i widać to nawet dla
    laika

> [...]
    > nastąpi masowe wymieranie gatunków.
    >
    > Reszty nawet nie chce mi mi się komentować.

    Nie ma obowiązku komentować.
    Aby nastąpiła "ekslozja" życia na Ziemi musi poprzedzić je masowe
    wymieranie gatunków. Muszą powstać nisze, w których znajdą swoje miejsce
    nowe organizmy. To elementarz ewolucji. Przykre to ale tak działa przyroda.
    Jak zapewne wiesz aktualnie mamy już kolejne (szóste) masowe wymieranie,
    które oczywiście przypisuje się ludziom. Nie zmiania to jednak faktu, że
    poprzednie 5 miało miejsce w czasie gdy ludzi nie było, a "nasze" - szóste
    wymieranie rozpoczeło się kilkadziesiąt tys. lat temu.

    > Jak ktoś chce poszerzyć widzę w tym temacie to polecam ten wykład:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TUJCjs1REA4

    Ten Pan to tani populista, naukowiec z niego słaby.

    TG

  • 28. Data: 2019-10-07 18:51:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.10.2019 o 09:59, Elektrolot pisze:

> [...]
    >
    > Fintan Ryan, emerytowany starszy kapitan linii lotniczych, członek Royal
    > Aeronautical Society;
    > David Thompson, magister dietetyki zwierząt;
    > Roberto Bonucchi, nauczyciel (nie podano jakiego przedmiotu);
    > Paul Cliteur, profesor nauk prawnych, członek Senatu Holandii;
    > Luigi Fressoia, architekt miejski, Perugia;
    > Jaap van der Vuurst de Vries, emerytowany profesor inżynierii naftowej;
    > Ingemar Nordin, emerytowany profesor filozofii, Uniwersytet Linköping;
    > Christopher J.S. Game, emerytowany neurofizjolog, Australia;
    > David E. Dirkse, były informatyk i nauczyciel matematyki.

    iwko-klimatologii/

    No dobra, 9 nazwisk, a gdzie pozostałych 491? Co, już nie pasowały
    do tezy, że są to naukowcy w cudzysłowie? To nie do Ciebie pytanie,
    bo Ty jesteś tylko drobnym przepisywaczem cudzego tekstu z podanego
    sznurka, gdzie nie ma więcej nazwisk. I jeszcze taka uwaga: czy
    emerytowany profesor filozofii (a filozofia jest królową nauk) nie
    może firmować treści zawartych w liście, bo nie rozumie tego co
    czyta - i w tym liście, i w ogóle?

  • 29. Data: 2019-10-07 19:09:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup butelkę wody mineralnej gazowanej. Nastepnie przelej zawartość do garnka i
    podgrzej do trzydziestu stopni. W czasie podgrzewania mieszaj. Po podgrzaniu odczekaj
    dwie godziny. Przelej wode do szklanki, wypij, opisz wrażenia na grupie.

  • 30. Data: 2019-10-07 19:31:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.10.2019 o 00:40, collie pisze:
    > Grupa 500 naukowców z całego świata wystosowała list do sekretarza
    Był taki naukowiec Trofim Łysenko - ulubieniec Stalina. Jego nauki nie
    wolno było krytykować.
    Teraz wprawdzie Stalin nie żyje, ale jego idee jak najbardziej (państwo
    totalitarne na przykład). Związek Radziecki niby się rozpadł, ale
    faktycznie, to się przeniósł do Brukseli.
    No i Łysenków się namnożyło .
    Jacek