  • 1. Data: 2012-08-29 21:00:50
    Temat: Jak kłaść tynk akrylowy Heveltica
    Od: "Adaxis" <A...@i...pl>

    Fachowiec zaproponował mi położenie tynku akrylowego z Castoramy o nazwie
    Heveltica. Uwierzyłem mu, że wie co proponuje, uznał, że 25kg wystarczy, aż
    tu dzwoni, że trzeba zakupić jeszcze 1 wiadro. Patrzę i widzę, że chba
    spitolił robotę, położył strasznie grubo, faktura nierówna, jednym słowem
    koszmarek -gdybym wiedział, że ten "baranek" tak źle wyjdzie, to zrobił bym
    zwykłe malowanie! Stąd pytanie jak się kładzie ręcznie taki tynk, żeby
    uzyskać równomierną fakturę i efekt nakrapiania, a nie efekt ciężkiego
    zacierania? Macie doświadczenie?

  • 2. Data: 2012-08-30 20:58:04
    Temat: Re: Jak kłaść tynk akrylowy Heveltica
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 29 Sie, 21:02, "Adaxis" <A...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zwykłe malowanie! Stąd pytanie jak się kładzie ręcznie taki tynk, żeby
    > uzyskać równomierną fakturę i efekt nakrapiania, a nie efekt ciężkiego

    Do takiej roboty musi być co najmniej dwóch fachowców.
    Jeden nakłada tynk na grubość ziarna, a drugi zaciera go.
    Jeśli ściana jest nagrzana i się nie zatrze w porę,
    to tynk przesycha i nie jest już tak pięknie przy zacieraniu.

    pozdr.

  • 3. Data: 2012-08-31 09:51:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    >Jeśli ściana jest nagrzana i się nie zatrze w porę,
    >to tynk przesycha i nie jest już tak pięknie przy zacieraniu.

    Najlepiej kłaść w wilgotny pochmurny dzień, wtedy jest czas na poprawki.
    Dlatego najlepszą porą jest jesień.
    Jeśli słoneczny to albo wcześnie rano albo późno po południu pod warunkiem
    że na ścianę nie padają promienie słoneczne a po południu dopiero wtedy gdy
    ściana ostygnie.

    Marek