  • 1. Data: 2012-08-29 14:49:06
    Temat: Odpływ do pralki
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Witam,

    zamierzam przenieść pralkę z łazienki do wnęki na przedpokoju
    w mieszkaniu w bloku. Trzeba będzie doprowadzić tam wodę zimną
    oraz odpływ. Trasa przebiegu rur jest prosta, lecz problem polega
    na tym, że nad rurami będzie się znajdowała podłoga. Instalacja
    musi więc pójść w wylewce -- sprawdzałem, zmieści się. O ile
    z rurą wody użytkowej nie ma najmniejszego problemu (Hepworth 15mm),
    to nie wiem, z czego wykonać instalacje odpływową. Ze względu na
    umieszczenie jej pod podłogą musi być ona bezawaryjna, więc zwykłe
    rury PCV odpadają. Nie chcę mieć pod podłoga żadnych połączeń.
    Spadku też nie będę miał, bo nie ma go jak zrobić. Zrobi się
    syfon rurowy -- trudno, i tak już w chwili obecnej jest, bo wąż
    od pralki jest oparty na wannie i wszystko działa bez zarzutu.
    Obecnie pomysły mam nastepujące:

    1. Rura miedziana 28 mm, stosownie potraktowana giętarką.
    Zalety: powinno przetrzymać nawet atak atomowy. Wady:
    nie spotkałem odpowiednich redukcji/przyłączy do węża 25 mm
    i kanalizacji 50 mm, a samemu zwijać stożków redukcyjnych
    z blachy mi się nie chce. Po drugie nie wiem, kto by mi to
    umiał ładnie pogiąć.

    2. Rura z "byle czego", pełniąca jedynie funkcję prowadząco-osłonową,
    a w niej długi standardowy wąż pralkowy (są nawet 4 m). Zalety: proste
    i skuteczne. Wady: jak mi ta guma sparcieje, to może być wesoło
    z wymianą "wsadu" na nowy.

    A jak Wy to widzicie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2012-08-29 15:55:42
    Temat: Re: Odpływ do pralki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A jak Wy to widzicie?

    PEX 25mm? HDPE 32mm? Tanio i w jednym kawałku. Przejście do kanalizy 50mm
    robisz taką specjalną harmonijkową uszczelką która ma różnie średnice
    wewnętrzne. Do węży są do kupienia końcówki z różnymi gwintami - coś sobie
    dobierzesz, a później odpowiednia złączka czy to PEX czy HDPE.

    Miedź nie ma żadnych zalet, a dodatkowo miękka woda będzie ją powoli
    wypłukiwać. Rura osłonowa i wąż gumowy to IMO proszenie się o kłopoty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-08-29 16:34:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > PEX 25mm?

    To jest... genialne. Robiąc instalację zafiksowałem się na małych
    PEXach (w końcu wybrałem Hepworth i jestem z tego zadowolony)
    i kompletnie zapomniałem, że przecież są i duże. Dzięki!

    > HDPE 32mm?

    A to się daje sensownie giąć? Będzie jeden zakręt pionowy 90
    stopni, ale mam miejsce na zrobienie go metodą podwójnego S,
    byle promień gięcia był rozsądny.

    > Tanio i w jednym kawałku.

    Zwłaszcza to ostatnie się dla mnie liczy.

    > Przejście do kanalizy 50mm robisz taką specjalną harmonijkową uszczelką
    > która ma różnie średnice wewnętrzne.

    Tak, przy 32/25 na 50 to jest łatwe. Ewidentnie przekombinowałem.

    > Do węży są do kupienia końcówki z różnymi gwintami

    Tego nie wiedziałem.

    > Rura osłonowa i wąż gumowy to IMO proszenie się o kłopoty.

    Mam podobne zdanie. Chyba nic już nie zostało do dodania --
    bardzo Ci dziekuję za mozliwość przeżycia olśnienia. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2012-08-30 10:17:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Ergie wrote:

> [...]

    > A to się daje sensownie giąć? Będzie jeden zakręt pionowy 90
    > stopni, ale mam miejsce na zrobienie go metodą podwójnego S,

    Masz rację nie pomyślałem o gięciu, HDPE odpada.

    [ciach]

    > Mam podobne zdanie. Chyba nic już nie zostało do dodania --
    > bardzo Ci dziekuję za mozliwość przeżycia olśnienia. :-)

    Przypadek :-)
    Zwykle jestem komunistą albo faszystą, a obecnie w w wątku o MPZP jednym i
    drugim jednocześnie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie