  • 101. Data: 2010-12-23 21:18:14
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote
> [...]
    > Inna opcja to próba zabezpieczenia się przez kontrakty terminowe na CHF.
    > Żałujesz , że kredyt niski - i oto po kolejnych 30 miesiącach kredyt w
    > przeliczeniu na PLN urósł o ponad 50%.
    > dalej uważasz, że jest taki dobry ? Rósł średniomiesięcznie o dobre 5-6
    > tysi. Przekracza obecnie (kapitał) wartość podanych mieszkań,
    > a przecież na początku tak nie było? I to pomimo spłat. Gdyby był wyższy
    > na starcie, dziś dyskomfort byłby większy.
    > Jest wiele osób, które nie czują wcale niepokoju z powodu tego faktu "bo
    > rata niska". Kurs teraz wyrównuje to, co dały niskie stopy.

    O ile pamietam, CHF wówczas stał 2,60zł, dopiero po kilku miesiącach spadł
    do rekordowych 2,06, więc strasznie źle to nie jest...W tej chwili jestem
    chyba w punkcie zerowym w spłacaniu. Trochę też kombinowałem z transzami:
    prosiłem o nie wtedy, gdy CHF stał wysoko, więc tak naprawdę wypłacono mi
    więcej PLN niż pierwotnie zakładaliśmy.
    Gorszego mieszkania wówczas sprzedać nie mogłem, bo w nim mieszkałem. Poza
    tym - żona nie chce, bo to jej mieszkanie.

    --
    Bartek

  • 102. Data: 2010-12-23 21:23:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.12.2010 17:39), MarekZ wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pewnie. Jest to silne (tak około 99%-owe) przekonanie, że
    > prawdopodobieństwo opisanego zdarzenia jest właśnie takie (równe 35%).

    Tyle że Krzysztof zdaje się je traktować jak silne przekonanie że
    EUR/USD będzie po te 8zł w ciągu 3 lat, a nie że jest takie
    prawdopodobieństwo.

    p. m.

  • 103. Data: 2010-12-23 21:55:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "'Krzysztof'" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał

    > Oczywiście, że nie. Właśnie dlatego nieodmiennie zadziwiają mnie osoby
    > epatujące wszystkich naokoło swoim "silnym wewnętrznym przekonaniem" :) Bo
    > czemu miałoby to właściwie służyć? No chyba, że jedynie tzw. paddjerżeniu
    > razgawora. Wówczas już się nie czepiam :)

    Chodzi Ci o osoby z "silnym wewnętrznym przekonaniem", że kredyt w CHF
    będzie zawsze tańszy niż w PLN?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 104. Data: 2010-12-23 21:58:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami> napisał w wiadomości

    > pompą gruntową, czy powietszną, skont ona czerpie ciepło?:O)

    Z powietrza.

    > opłaca się tobie, czy opłaca się bardziej nisz palenie węglem?:O)

    Etat palacza? Dzięki.

  • 105. Data: 2010-12-24 07:27:14
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tyle że Krzysztof zdaje się je traktować jak silne przekonanie że
    > EUR/USD będzie po te 8zł w ciągu 3 lat, a nie że jest takie
    > prawdopodobieństwo.

    Co najmniej częściowo może go usprawiedliwiać stres wynikający z posiadania
    20-letniego szorta na CHFPLN, podczas gdy nie spada. :D

  • 106. Data: 2010-12-24 07:29:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jacek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 50km
    > sie
    > A dlaczego ma sie wyrównać w górę?
    > Ostatnio NBP napisał że ceny nieruchomości będą w PL spadały.
    > Bo nowe rekomendacje, bo kryzys bo ceny są z sufitu :)
    > Wiec nie licz na dalsze wzrosty :)

    Ceny z sufitu to sa w duzych aglomeracjach, to fakt. ja mam to szczeście ze
    u nas mozna mieszkanie kupić w cenie poniżej 2,500zł za m2. I spodziewam
    sie że tu akurat raczej wzrostu. moze nie za rok czy dwa ale jednak.

  • 107. Data: 2010-12-25 21:56:13
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 23-12-2010 o 11:27:01 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > sie bardzo drogi i moja rata mocno idzie w góre. No ale jakie jest
    > prawdopodobienstwo, ?e CHF bedzie kosztowa? 5PLN a EURO 8PLN?

    a wiesz jakie ?
    i dlaczeo zakładasz że gdy chf bedzie kosztowac 5 PLN to EUR 8 ?
    Moze będzie na odwrót hahaha
    Swiątecznie pozdrawiam,

    Z.

  • 108. Data: 2010-12-25 22:07:49
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 23-12-2010 o 22:18:14 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > O ile pamietam, CHF wówczas sta? 2,60z?, dopiero po kilku miesi?cach
    > spad?

    to była okazja do spłaty kredytu (albo nadplaty) lub przewalutowania z
    zyskiem ok 20%
    Jakies 80 tys.

    > Poza
    > tym - ?ona nie chce, bo to jej mieszkanie.

    wife agreement factor - WAF

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 109. Data: 2010-12-27 12:33:33
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracuj?c na innych?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 23 Dec 2010 11:27:01 +0100, "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

    >się bardzo drogi i moja rata mocno idzie w górę. No ale jakie jest
    >prawdopodobieństwo, że CHF będzie kosztował 5PLN a EURO 8PLN?

    IMHO mniejsze niż sytuacji, gdy CHF będzie po 8 zł, a EUR - po 5 zł.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 110. Data: 2010-12-28 09:14:15
    Od: "'Krzysztof'" <k...@a...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał

    > Co najmniej częściowo może go usprawiedliwiać stres wynikający z
    > posiadania 20-letniego szorta na CHFPLN, podczas gdy nie spada. :D

    Hmmm... chyba mnie z mylisz z kimś innym :)

    K.