  • 111. Data: 2010-12-28 09:14:54
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "'Krzysztof'" <k...@a...pl>

    > Tyle że Krzysztof zdaje się je traktować jak silne przekonanie że
    > EUR/USD będzie po te 8zł w ciągu 3 lat, a nie że jest takie
    > prawdopodobieństwo.

    Traktuję to tak, jak powinno być traktowane :)
    Jednak przyczepiwszy się do MarkaZ, chodziło mi jednak o coś zupełnie
    innego.
    Po prostu na przestrzeni 2-3 lat kojarzę go głównie ze stawiania różnych
    mniej lub bardziej odważnych prognoz (ok, niech będzie "posiadania silnych,
    wewnętrznych przekonań" ;-), z których żadna się nie sprawdziła.

    K.

  • 112. Data: 2010-12-28 09:16:04
    Od: "'Krzysztof'" <k...@a...pl>

    > Chodzi Ci o osoby z "silnym wewnętrznym przekonaniem", że kredyt w CHF
    > będzie zawsze tańszy niż w PLN?

    Nie, chodzi mi o osoby, które od paru lat epatują swoim silnym, wewnętrznym
    przekonaniem, że w ciągu najbliższego czasu coś się wydarzy, podczas, gdy
    to się jakoś nie chce wydarzyć. Ale nie przeszkadza to tym osobom nadal
    epatować owym silnym, wewnętrznym przekonaniem :) I to mnie właśnie dziwi,
    a właściwie bawi :)

    K.

  • 113. Data: 2010-12-28 09:19:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "'Krzysztof'" <k...@a...pl> writes:

> [...]
    > mniej lub bardziej odważnych prognoz (ok, niech będzie "posiadania silnych,

    A możesz podać msgidy? Bo ja jakoś nie kojarzę.
    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 114. Data: 2010-12-28 12:09:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Z kredytami wiąże się inne ryzyko, z którego ludzie często nie zdają sobie
    > sprawy: bank jest związany umową z kredytobiorcą, ale w każdej chwili może
    > wystąpić z wnioskiem o zmianę tej umowy (np. zmiana marży).
    > W tej sytuacji kredytobiorca ma 2 wyjścia: przyjęcie warunków lub
    > odstąpienie od umowy.

    Tu bzdury piszesz. Akurat w tych kwestiach(zmiana marzy itp) to bank za
    bardzo nie może nic zrobić

  • 115. Data: 2010-12-28 12:16:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.12.2010 10:14), 'Krzysztof' wrote:

> [...]
    > mniej lub bardziej odważnych prognoz (ok, niech będzie "posiadania silnych,
    > wewnętrznych przekonań" ;-), z których żadna się nie sprawdziła.

    Ale przecież prognoza że "35% szansy na to że będzie w ciągu 2 lat" to
    nie jest żadna odważna prognoza.

    Jeżeli Ci powiem że mamy 10% szansy na to że w ciągu 10 lat będzie
    wojna, to za 12 lat pokoju powiesz "a nie mówiłem?!"

    p. m.

  • 116. Data: 2010-12-28 12:17:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "'Krzysztof'" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > epatować owym silnym, wewnętrznym przekonaniem :) I to mnie właśnie dziwi,

    A nie wydarza się?
    Moim zdaniem się wydarza, a to dowód:
    http://stooq.pl/q/?s=wig20&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 117. Data: 2010-12-28 12:43:02
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "'Krzysztof'" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie wydarza się?
    > Moim zdaniem się wydarza, a to dowód:
    > http://stooq.pl/q/?s=wig20&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    Poprzez analogie:
    Wig20 na tym wykresie miał maks wtedy gdy CHF kosztował ok 2zł. Teraz jak
    widac wig20tez pnie się wgórę czyli CHF spadnie;))))

  • 118. Data: 2010-12-28 19:52:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Tu bzdury piszesz. Akurat w tych kwestiach(zmiana marzy itp) to bank za
    > bardzo nie może nic zrobić

    Co to znaczy "za bardzo nie może nic zrobić"? :) Może, czy nie może?
    Mój kolega z pracy dostał od banku do podpisania aneks z propozycją nowych
    warunków, m.in. wysokości marży. Szczegółów nie znam, bo był tak wk.. że nie
    chciał o tym rozmawiać. Oczywiście mógł tych warunków nie przyjąć, co byłoby
    jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez bank.

    --
    Bartek

  • 119. Data: 2010-12-28 20:53:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Co to znaczy "za bardzo nie może nic zrobić"? :) Może, czy nie może?

    Moze robic wszystko w ramach umowy ktora obowiazuje dwie strony

> [...]
    > nie chciał o tym rozmawiać. Oczywiście mógł tych warunków nie przyjąć, co
    > byłoby jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez bank.
    Marza jest najczesciej oparta o wibor/libor i tu bank niewiele moze zrobic.
    Polbank np probowal kiedys zmieniac warunki kredytow ale szybko sie z tego
    wycofal.
    Bank nie moze tak sobie zmieniac warunkow umowy

  • 120. Data: 2010-12-28 21:56:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Moze robic wszystko w ramach umowy ktora obowiazuje dwie strony

    > Marza jest najczesciej oparta o wibor/libor i tu bank niewiele moze
    > zrobic.

    Nie, to oprocentowanie jest zwykle oparte o marżę+wibor/libor.
    Marża do liboru i wiboru nic nie ma.

    > Polbank np probowal kiedys zmieniac warunki kredytow ale szybko sie z tego
    > wycofal.
    > Bank nie moze tak sobie zmieniac warunkow umowy

    Oczywiście że nie może. Ale może zaproponować zmianę umowy i tę umowę
    wypowiedzieć :)
    To tak jakbyś wynajął od kogoś mieszkanie i oczekiwał, że zapisana w umowie
    opłata za najem nie może być zmieniona. Może być, ale wówczas Ty masz prawo
    zrezygnować z najmu.

    --
    Bartek