  • 1. Data: 2011-01-09 19:48:34
    Temat: Jakość wykonania parkietu -jak sprawdzić?
    Od: "Arek" <A...@T...pl>

    Parkiet dębowy 3x lakierowany wydaje i się b. miękki. 2 miesiące po
    położeniu, robią się łatwo rysy i wgniecenia i dlatego zaczynam podejrzewać,
    że firma mogła pójść na skróty... tym bardziej, że mam doświadczenie sprzed
    15 lat jak rodzice kładli parkiet bukowy. Wtedy po lakierowaniu parkiet
    jakby był bardziej twardy, a teraz dębowy wydaje się, że lakier go nie
    wzmocnił.

    Czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie jakości położonego parkietu?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-01-09 20:16:16
    Temat: Re: Jakość wykonania parkietu -jak sprawdzić?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Sty, 20:48, "Arek" <A...@T...pl> wrote:
    > Parkiet d bowy 3x lakierowany wydaje i si b. mi kki. 2 miesi ce po
    > po o eniu, robi si atwo rysy i wgniecenia i dlatego zaczynam podejrzewa ,
    > e firma mog a p j na skr ty... tym bardziej, e mam do wiadczenie sprzed
    > 15 lat jak rodzice k adli parkiet bukowy. Wtedy po lakierowaniu parkiet
    > jakby by bardziej twardy, a teraz d bowy wydaje si , e lakier go nie
    > wzmocni .
    >
    > Czy jest jaki prosty spos b na sprawdzenie jako ci po o onego parkietu?
    > Pozdrawiam!

    Mozna zmierzyc twardowsc.
    Ale do tego trzeba troche sprzetu lub sposob na porownanie.

    W domowych warunkach mozesz zrobic tak:
    Kup jedna deske debowego finish parkietu i porownaj jak sie go rysuje
    a jak sie rysuje ten na podlodze.
    Mozliwe ze jak zamowiles sobie ekologiczny lakier to masz to co
    chciales.
    Te ekologiczne na wodzie to okropna kupa.

  • 3. Data: 2011-01-09 21:41:06
    Temat: Re: Jakosc wykonania parkietu -jak sprawdzic?
    Od: "Arek" <A...@T...pl>

    (...)
> [...]
    > Mozliwe ze jak zamowiles sobie ekologiczny lakier to masz to co
    > chciales.
    > Te ekologiczne na wodzie to okropna kupa.

    Dzieki za wypowiedz!
    Sek w tym, ze wzialem z premedytacja ten chemoutwardzalny (smród w chacie
    byl wielki przez wiele dni), ale spodziewalem sie, ze dab powierzchniowo
    bedzie twardszy...
    Robilem doswiadczenie ale inne: mam kilka klepek surowych! Wzialem do
    doswiadczenai klepke polakierowana z niwidocznego kata -> gdy upuszczam z
    góry w ten sam sposób ostry przedmiot to podobne wgniecania mam na obydwu
    klepkach. Czy klepka porzadnie polakierowana "smierdziuchem" nie powinna byc
    twardsza?

  • 4. Data: 2011-01-10 06:50:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Sty, 22:41, "Arek" <A...@T...pl> wrote:
> [...]
    > klepkach. Czy klepka porzadnie polakierowana "smierdziuchem" nie powinna byc

    Nie.
    Lakier ma byc odporny na zarysowanie. Klepka powinna byc wystarczajaco
    twarda by nie dac sie wgniesc przy normalnym uzywaniu.
    Czyli rzucanie czegos na podloge nie jest normalnym uzywaniem. Ale juz
    szuranie krzeslem po podlodze juz tak aczkolwiek jest raczej trudnym
    przypadkiem.

  • 5. Data: 2011-01-12 09:20:54
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Dab jest bardziej miekki od buku, tak generalnie.

    -----