  • 101. Data: 2018-01-11 21:01:55
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 19:14:04 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bo niestety tak to sie konczy. Wieksza powierzchnia jest potrzebna jak sa dzieci.
    Jak sie wyprowadzaja wieksza powierzchnia robi sie kosztownym balastem. A na starosc
    liczy sie zeby blisko do sklepu, lekarza bylo. Zeby w miare dobry i szybki dojazd do
    przychodni rehabilitacyjnej byl.

    Do przychodni z 20 specjalistami mam 200m w linii prostej, 800m drogą.

    > Apteka tez ma byc pod reka. W promieniu trzystu metrow mam cztery apteki.

    W promieniu kilometra mam chyba z 5 :) A w promieniu 500m mam na pewno trzy.
    itp itd.

    > jednorodzinne. W centrum lodzi jak spadnie snieg to jest dwa tygodnie bialy.

    Sorry kogutek ale to jest pierdolenie zazdrosnika :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2018-01-11 21:13:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stalin mawial ze u nich jest wszystko ale nie dla wszystkich. Podobnie z elektrykami.
    W USA gdzie ludzie do roboty maja dalej niz w Europie maja elektryczne samochody o
    wiekszym zasiegu. W Europie przecietne przebiegi samochodow to ok 15 tysiecy rocznie.
    I to powoduje ze z 80% Europejczykow robi dziennie maksymalnie do czterdziestu
    kilometrow. W Europie samochod elektryczny z zasiegiem 60 kilometrow jest w sam raz a
    taki co przejedzie 100 kilometrow na jednym ladowaniu to luksus. Przy okazji roznego
    pierdolenia o elektrykach jakie sa swietne nikt nie porusza tematu ze na kazdego
    elektryka potrzebne jest jedno miejsce do ladowania. Zrobienie w miastach odpowiediej
    ilosci miejsc ladowania potrwa kilkadziesiat lat i bedzie wymagalo ogromnych nakladow
    i ogromnego zuzycia paliwa dla koparek i innych maszyn. Przy okazji zamkniete beda
    ulice bo nowe kable grubosci nogi beda wkopywali. Problem nie jest w elektrowniach
    ale w rozprowadzeniu pradu zeby codziennie dwudziestego stopnia zasilania nie bylo.
    Kazdy normalny przyzna ze samochod elektryczny ladowany z wlasnego agregatu
    pradotworczego nie jest zbyt szczesliwym rozwiazaniem.

  • 103. Data: 2018-01-11 21:21:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 21:13 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > ogromnego zuzycia paliwa dla koparek i innych maszyn. Przy okazji
    > zamkniete beda ulice bo nowe kable grubosci nogi beda wkopywali.

    Wystarczy zrobić ładowanie "bezprzewodowe". Cała infrastruktura do
    ładowania będzie w drogach - ładowanie/zasilanie może przecież być
    indukcyjne. To jest lepszy kierunek niż gniazdo przy każdej chałupie.
    Chińczycy i nie tylko już testują takie rozwiązania.

    TG

  • 104. Data: 2018-01-11 21:29:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty jestes dziecko szczescia i dlatego nie wchodzisz do statystyki. Na dodatek
    mieszkasz w miescie w ktorym zyje tyle ludzi co w Lodzi w dwudziestu jedenasto
    pietrowych blokach majacych 15 klatek schodowych. Jak mieszkasz w srodku to do
    najdalej polozonego miejsca masz poltora kilometra. W promieniu poltora kilometra ode
    mnie w lodzi jest kilkaset sklepow roznych, kilkadziesiat aptek, ze trzy szpitale,
    kilkadziesiat przychodni roznych, kilkanascie szkol i kilkanascie przedszkoli i
    zlobkow. O knajpach kinach i teatrach nie wspomne bo nie dalej niz kilometr jest z
    osiem teatrow i kilka kin. W Manufakturze jest wiecej sklepow i knajp niz w calym
    Twoim miasteczku. Z punktu widzenia Lodzianina mieszkasz na zabitej dechami wiosce.
    Niedawno bylem w takim nieduzym jak Twoje miasteczku. Sobota godzina dwudziesta i
    ludzi w centrum nie ma.

  • 105. Data: 2018-01-11 21:37:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba ze prad do ladowania bezprzewodowego tez bezprzewodowo beda z elektrowni
    dostarczali. Zdajesz sobie sprawe z wielkosci pola elektrycznego i
    elektromagnetycznego jakie by powstawalo wokol przewodow w drogach? Z jakiegos
    wzgledu sa prawem okreslone strefy ochronne przy liniach wysokiego i sredniego
    napiecia i przy transformatorach.

  • 106. Data: 2018-01-11 21:50:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 21:29:02 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ty jestes dziecko szczescia i dlatego nie wchodzisz do statystyki. Na dodatek
    mieszkasz w miescie w ktorym zyje tyle ludzi co w Lodzi w dwudziestu jedenasto
    pietrowych blokach majacych 15 klatek schodowych.

    Pewnie tak. Ale co z tego? Jaka jest różnica w mieszkaniu w jednym z
    miast aglomeracji śląskiej od mieszkania w jednej z dzielnicy Łodzi?
    Nie ma żadnych różnic poza tym, że u mnie są białe znaki z kolejnymi
    miejscowościami, a u Ciebie ich nie ma, bo zaczyna się po prostu inna
    dzielnica.

    > W promieniu poltora kilometra ode mnie w lodzi jest kilkaset sklepow
    roznych, kilkadziesiat aptek, ze trzy szpitale, kilkadziesiat przychodni
    > roznych, kilkanascie szkol i kilkanascie przedszkoli i zlobkow. O knajpach

    Pewnie lekko podkoloryzowałeś. Jakbym też tak podkolorował to mógłbym
    powiedzieć, że u mnie jest dokładnie tak samo i wcale nie musiałbym
    mocno kolorować :)

    > W Manufakturze jest wiecej sklepow i knajp niz w calym Twoim miasteczku. Z

    I korzystasz z nich na codzień? Dla mnie ogólnie galerie to jest zło :)
    Za dużo chodzenia, zawsze drogi towar. A i tak 90% rzeczy kupuję siedząc
    przed komputerem. Nie potrzebuje 50 sklepów sportowych, wystarczy mi
    jeden.

    > punktu widzenia Lodzianina mieszkasz na zabitej dechami wiosce. Niedawno
    > bylem w takim nieduzym jak Twoje miasteczku. Sobota godzina dwudziesta i
    > ludzi w centrum nie ma.

    Nie lubię tłumów, więc dla mnie to jest wielka zaleta ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2018-01-11 23:17:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2018 o 19:12, Myjk pisze:
    > Thu, 11 Jan 2018 18:57:52 +0100, ToMasz

    > To następnym razem wcale nie zaczynaj, bo skrótowo to sobie możesz przez
    > las przejść...
    co ja mogę, to ja wiem. Zastrzegając sobie prawo do mówienia mo co ja
    mogę a czego nie, bierzesz role mojego ojca.

    > Ja skorzystam z takiego prawa
    bezapelacyjnie masz takie prawo. pisząc jednak 4 linijki... pokazujesz
    pogardę, bo pisać będiesz, ale nie na temat.
    > do oszczędzenia konia i nie
    > będę komentować tego twojego tendencyjnego wywodu opartego jedynie na
    > powszechnie znanych i powielanych ogólnikach.
    powszechnie znanym ogólnikiem jest fakt że auta elektryczne są
    ekologiczne bo nie mają rury wydechowej.
    ja napisałem co wiem. Teraz Twoja kolej.

    ToMasz

  • 108. Data: 2018-01-12 04:46:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze mozesz koloryzowac. Napisac ze u Ciebie jest jeden szpital na niecale 50
    tysiecy a w Lodzi jeden na 60 tysiecy. Tylko ze w lodzi jest tak jak w Wodzislawiu
    jeden szpital dla gruzlikow i jeszcze kilkanascie innych. Pierwszy przeszczep serca
    byl w Lodzi. Przeszczepiaja w lodzi nerki. Nie da sie porownac aborygena z miasta
    powyzej pol miliona mieszkancow z aborygenem z miasteczka poniej 50 tysiecy
    mieszkancow. W duzym miescie nikt nikomu nie musi szpanowac domem z kolumnami. A w
    malym musi.

  • 109. Data: 2018-01-12 07:24:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 21:37 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > w drogach? Z jakiegos wzgledu sa prawem okreslone strefy ochronne przy
    > liniach wysokiego i sredniego napiecia i przy transformatorach.

    Wpisz w googla "W Chinach zbudowano autostradę słoneczną".

    TG

  • 110. Data: 2018-01-12 09:11:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wpisz w googla "W Chinach zbudowano autostradę słoneczną".

    wpisz w google: "jaka jest sprwność urządzeń do ładowania bezprzewodowego"