  • 31. Data: 2018-01-08 19:36:39
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 19:31:27 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ale zarówno Ty jak i Adam a zapewne i sporo innych użytkowników WM z kominów
    > nie zrezygnowaliście
    > Więc to że WM jest gratis bo kominy niepotrzebne to taki sobie argument

    Ja już pisałem wielokrotnie że kominy dostałem w pakiecie i nie dało się bez.
    Adam swoje napisał. O reszcie się nie wypowiadam bo chyba brak info.
    Tak że tego :>

    L.

  • 32. Data: 2018-01-08 19:42:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 19:36:41 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja już pisałem wielokrotnie że kominy dostałem w pakiecie i nie dało się bez.
    Ano jak tak argumentujesz to napisz jeszcze że PC inwestycyjnie tania jest bo
    odwierty gratis dostałeś;)

  • 33. Data: 2018-01-08 21:20:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 19:28:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Przypomnij ile masz kominów u Siebie pomimo posiadania WM

    Jeden mały. Zamiast trzech dużych :)
    Sama cegła na ten jeden komin ponad dach kosztowała 1,2k (pełny klinkier
    - ok 250 cegieł). Plus 10 worków zaprawy pod klinkier po 20 pln = 200 pln.
    Plus 500 pln robocizna za wymurowanie "dołu" i pewnie z +500 pln za cegły
    (bo są znacznie droższe i idzie więcej zaprawy niż jakby tam był wstawiony
    zwykly porotherm). Razem 2400 pln. Do tego 200 pln za olowiana tasme
    kominowa do obrobki i drugie 200 za robocizne i obrobki blacharskie.
    Wychodzi 2800, a to jest najtańszy z możliwych murowany z cegły komin.
    Oszczędziłem dwa - czyli 5600 pln. Do tego dolicz nawiewniki (ja wiem, że
    większość mająca wentylacje grawitacyjną nie montuje ale to jest
    fuszerka :) Nawiewniki higrosterowalne przynajmniej po jednym na pokój,
    tj. 8 * 150 pln = 1200 = 6800. No niewiele brakuje, żeby wyszedł koszt
    WM, bo mnie całość z rekuperatorem wyszła równe 10k ale obecnie da się
    kupić reku za 2-3k, a ja dałem 6,5k :)

    Tak więc - spokojnie w cenie dwóch kominów mamy WM.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2018-01-08 21:21:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 19:34:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Że jak?
    > Ze "zwykle" 3 kominy do wentylacji
    > Widziałeś domy z 3 kominami do wentylacji

    Każdy projekt który oglądałem miał 3 kominy :)

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2018-01-08 23:47:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj linka do tego Putina. Jak nie dasz do znaczy ze mijasz sie z prawda.

  • 36. Data: 2018-01-09 14:24:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 18:16, Myjk pisze:
    > Mon, 8 Jan 2018 07:21:46 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Już kiedyś przewidywałeś tutaj, że putin zaraz będzie zakręcać kurek z
    > gazem w wyniku czego fszystkie polaki zamarznom (to było 2-3 lata temu?),
    > do tego przedstawiałeś jeszcze parę innych "ciekawych" odczytów ze swojej
    > magicznej kuli na PMS -- i też gucio się z tego spełniło. Siłą rzeczy zmień
    > profesję i nie strasz, nie strasz, bo się... :P

    Bo to jest takie pier%$#. Od kiedy interesuję się (a będzie ze 20 lat
    prawie obecnie) i później też używam instalacji LPG w swoich
    samochodach, to od zawsze słyszę, że nie warto, bo za chwilę akcyza
    pójdzie w górę i to się nie będzie opłacało.
    No i tak tych samochodów miałem już bez liku, wszystkie miały LPG i
    cholera, coś nadal się nie chce przestać opłacać... ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 37. Data: 2018-01-09 14:44:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze bys poczekal na link o ktory grzecznie poprosilem. Bo na razie nie wiesz czy
    przytakujesz komus kto moze klamac.

  • 38. Data: 2018-01-09 15:50:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jan 2018 14:47:28 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Daj linka do tego Putina. Jak nie dasz do znaczy ze mijasz sie z prawda.

    Naucz się pisać na newsy. Jak się nie nauczysz,
    to znaczy że jesteś skończoną lamą.

    --
    Pozdor Myjk
    http://tiny.pl/g4f4x

  • 39. Data: 2018-01-09 15:51:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Jan 2018 14:24:22 +0100, Kżyho

> [...]
    > No i tak tych samochodów miałem już bez liku, wszystkie miały LPG i
    > cholera, coś nadal się nie chce przestać opłacać... ;)

    BTW Ja od dzisiaj do piątku się bawię takim odkurzaczem:
    http://barway.pl/imiev.jpg

    :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2018-01-09 16:09:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jan 2018 19:18:32 +0100, nadir

    > Nic nie zmieniam, widzisz tam "i/lub"? Liczone to było jakoś tak, że
    > można mieć PC lub WM, lub to i to, w zależności jakie koszty materiałów
    > i urządzeń.

    Nie przypominam sobie żeby ktoś pisał "i". Dlatego pewnie Lisciasty,
    słusznie, się poirytował.

    > No nikt nie podawał, że WM robi jakaś wypaśna firma z certyfikatami,
    > najtańszy rekuperator, najtańsze rury, własna robota.

    Mnie wyceniono gotową WM (z rekuperatorem) na 12-16 tys. zł brutto z
    robocizną dla domu 180m2 uzytkowej. Jak ktoś sam porobi, to pewnie zjedzie
    spokojnie do 10 tys. Jak ktoś ma mały dom i pociśnie na bardziej gówniany
    reku (u mnie w wycenach były reku od 5-9 tys. -- więc nie najtańsze) to się
    zamknie w 6-8.

    --
    Pozdor
    Myjk