  • 11. Data: 2017-03-09 14:48:38
    Temat: Re: Krzewy ozdobne
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-09 o 11:33, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji od jesieni do
    > wiosny czyli w okresie bezlistnym.
    > Pozdrawiam intymnie Ja...cki

    To nic, wcześniej (do zupełnie niedawna) miałem w tym miejscu modrzewie,
    one też traciły igliwie. Chciałbym się ukrywać za tym żywopłotem
    praktycznie tylko na czas upraw w warzywniaku, i temu przede wszystkim
    ma służyć. I żeby nie było niedomówień - nie uprawiam w warzywniku
    marychy itp specjałów, a tylko chciałbym się odgrodzić od
    przechodniów-gadułów.

  • 12. Data: 2017-03-09 15:24:20
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > ... wcześniej (do zupełnie niedawna) miałem w tym miejscu modrzewie, one
    > też traciły igliwie. Chciałbym się ukrywać za tym żywopłotem praktycznie
    > tylko na czas upraw w warzywniaku, i temu przede wszystkim ma służyć.
    Hejka. Mam na działce dwie pęcherznice kalinolistne: diabolo i luteus.
    Solidne krzaczory od których corocznie mamy kilkanaście siewek i tu
    ciekawostka bo o liściach czerwonych, żółtych ale także zielonych.
    Ponadto mógłbym polecić jaśminy, lilaki, żylistki kalinę buldeneż,
    ligustr Aureum lub Argentum czy nawt derenie ozdobne np. "Elegantissima"
    Pozdrawiam elegancko Ja...cki

  • 13. Data: 2017-03-09 16:27:11
    Od: XL <i...@g...pl>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Urokliwie kwitnie,, ale czy po kwitnieniu ma wystarczająco gęste i duże
    > liście aby wizualnie odgrodzić ogród od drogi?

    Niczego jej w tym względzie nie brak, a w dodatku możesz sam zrobić sobie
    sadzonki, jeśli znajdzie się życzliwy sąsiad, który udostępni Ci pędy
    ścinane pidczas pielęgnacji. Tu - zdjęcia żywopłotu oraz rady, jak i co:
    http://www.mojpieknyogrod.pl/praktyczny-ogrodnik-zro
    b-to-sam/artykul/rozmnazanie-forsycji-forsycje-rozmn
    azam-w-wazonie/photo/zywoplot-wyglada-najladniej-gdy
    -krzewy-wypuszcza-liscie

    --
    XL

  • 14. Data: 2017-03-10 19:21:04
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-09 o 16:27, XL pisze:

> [...]
    >>> Forsycja.

> [...]
    b-to-sam/artykul/rozmnazanie-forsycji-forsycje-rozmn
    azam-w-wazonie/photo/zywoplot-wyglada-najladniej-gdy

    Dziękuję za link. Może nie na całym wolnym terenie, ale parę sztuk na
    pewno posadzę.

  • 15. Data: 2017-03-10 19:21:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-09 o 15:24, Dirko pisze:
> [...]
    > Ponadto mógłbym polecić jaśminy, lilaki, żylistki kalinę buldeneż,
    > ligustr Aureum lub Argentum czy nawt derenie ozdobne np. "Elegantissima"

    Skoro naprawdę solidne krzaki z tych pęcherznic, to nie ma się co
    zastanawiać, na domieszkę parę forsycji ew jeszcze coś innego i sprawa
    załatwiona. Mam nadzieję że w Poznaniu będzie większy wybór krzaczorów i
    tam dostanę te pęcherznice.

  • 16. Data: 2017-03-22 17:04:19
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > sprawa załatwiona. Mam nadzieję że w Poznaniu będzie większy wybór
    > krzaczorów i tam dostanę te pęcherznice.

    zajedz do Kornika, tam na pewno dostaniesz co potrzebujesz i doradza od
    razu ...

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2017-03-23 10:53:40
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-22 o 17:04, Marek pisze:

    > zajedz do Kornika, tam na pewno dostaniesz co potrzebujesz i doradza
    > od razu ...

    Już "pozamiatane". Wszystko wg planu - czyli różne krzewy z przewagą
    pęcherznicy.

  • 18. Data: 2017-03-26 21:35:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Już "pozamiatane". Wszystko wg planu - czyli różne krzewy z przewagą
    > pęcherznicy.

    No i dobrze, najładniejsze są żywopłoty mieszane.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 19. Data: 2017-03-27 14:32:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-26 o 21:35, XL pisze:

    > No i dobrze, najładniejsze są żywopłoty mieszane.

    "Uroda" tego żywopłotu to trochę dalszy plan. Zależało mi na maksymalnie
    szybkich przyrostach i dużym zacienieniu. Mam nadzieję że Pęcherznica
    spełni te oczekiwania. Oprócz niej posadziłem jeszcze jaśmin i forsycje.
    Ale te już z uwzględnieniem ich potencjalnie słabszego wzrostu.. Jednym
    słowem zostały posadzone nie w newralgicznym punkcie żywopłotu.. ;-)

  • 20. Data: 2017-03-27 20:24:10
    Od: XL <i...@g...pl>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
    > Ale te już z uwzględnieniem ich potencjalnie słabszego wzrostu.. Jednym
    > słowem zostały posadzone nie w newralgicznym punkcie żywopłotu.. ;-)

    Mam nadzieję, że oczekując szybkiego zagęszczenia tej roślinnej osłony nie
    poszedłeś na ilość tj. na gęstość sadzenia, lecz uzyskasz efekt poprzez
    odpowiednie przycinanie zagęszczające korony. Zbyt gęsto sadzone młode
    rośliny będą słabsze i będą wolno się rozrastać z powodu konkurowania o
    substancje odżywcze i wodę.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.