  • 351. Data: 2013-12-18 13:22:53
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 12:45:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Telefon tez ma 3 lata?

    Nie - tyle ze smartfony to stosunkowo nowosc, a laptopy istnieja od dawna:)
    Poczekaj te 5 lat o ktorych pisalem (a przypuszczalnie nawet duzo krocej)
    - moc sie wyrowna :)

    BTW. Co do grzania sie - przypuszczam tez ze sporo pomaga tu system - taki
    android czy ios maja wiecej featuresow zwiazanych z ograniczaniem poboru
    energii i zarzadzaniem aplikacjami niz normalny windows (nie wiem jak w
    8-mce - nie uzywam). Zreszta same aplikacje sa tworzone zupelnie inaczej
    i nie dzialaja wszystkie naraz w tle tak jak w normalnym systemie
    "stacjonarnym".

    > Ale sama klawiatura laptopa to wieksza powieksza jak sumaryczna byle
    > telefonu. Do tego radiatowy wentylator i nierzadko metalowa obudowa.

    Ale co ma klawiatura z tym wspolnego - jezeli radiator w laptopie
    wyglada tak:

    http://img24.imageshack.us/img24/2570/e5it.jpg

    To co on ma z klawiatura wspolnego? ;) Teraz popatrz co sie stanie jak
    zatkasz brzuchem dolot powietrza do wentylatora, ktory chlodzi ten radiator
    (a dolot to zwykle koleczko srednicy 3-4cm z malymi dziurkami).
    Zagrzeje sie, czy nie? I nie ma znaczenia czy laptop ma 10' czy 17' skoro
    radiatorek jest tam taki sam i tylko on odprowadza cieplo z CPU/GPU/chipsetow.

    > Sposob korzystania nie ma tu znaczenia. Moj nowy laptop grzeje sie o
    > wiele mniej jak stary i potrafi nieporownywalnie wiecej. No i filmy
    > zdecydowanie wolalbym ogladac na ekranie kompa jak telefonu. Rece za
    > glowe i sie gapie, jak to robic wygodnie na telefonie? Sufit i lornetka?
    > Ale jak wtedy obslugiwac to cos dotykowo? Doprawdy nie wiem jak mozesz
    > chwalic takie rozwiazanie poza bieganiem od pociagu do autobusu. Sama
    > obsluga wymaga dwoch rak, a nie jedynie jednego palca i toutchpada.

    Kazdy ma inne potrzeby i gusta - Tobie niewygodnie, mi wygodnie.
    Szybciej kliknac mi paluchem w przycisk ktory znajduje sie po
    drugiej stronie ekranu niz Tobie przejechac tam touchpadem i kliknac.
    I zeby nie bylo - uzywam touchpada i laptopa codziennie po pare godzin
    wiec naprawde wiem jak to jest :-)

    Ale ja Ci przeciez nie bede udowadnial - testowales, nie pasuje Ci - ok,
    trudno. Jednak wiekszosci ludzi (co udowadniaja wszelkie mozliwe statystyki)
    coraz czesciej uzywa smartfona/tableta. Tak jak pisalem - pogadamy za 5 lat,
    zobaczymy jaki bedzie rynek urzadzen, do czego beda dostosowane systemy
    operacyjne i aplikacje - ja stawiam, ze to bedzie dotyk i mobilnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 352. Data: 2013-12-18 14:08:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 13:22, Adam pisze:

    > Nie - tyle ze smartfony to stosunkowo nowosc, a laptopy istnieja od dawna:)
    > Poczekaj te 5 lat o ktorych pisalem (a przypuszczalnie nawet duzo krocej)
    > - moc sie wyrowna :)

    Kto wie, kto wie, ale ciagle zostanie ten gowniany sposob obslugi. A jak
    poziom sie wyrowna to i laptopy nie beda wymagaly chlodzenia.

> [...]
    > 8-mce - nie uzywam). Zreszta same aplikacje sa tworzone zupelnie inaczej
    > i nie dzialaja wszystkie naraz w tle tak jak w normalnym systemie

    Tez tak mysle.

    > Ale co ma klawiatura z tym wspolnego - jezeli radiator w laptopie
    > wyglada tak:
    >
    > http://img24.imageshack.us/img24/2570/e5it.jpg

    Bo ta klawiatura to jakby jedyny radiator telefonu. :-)

> [...]
    > radiatorek jest tam taki sam i tylko on odprowadza cieplo z CPU/GPU/chipsetow.

    No przestan. Radiatory nie sa takie same w laptopach, a wielkosc ekranu
    nie powoduje wiekszego grzania sie tylko wydajnosc sprzetu. Wyzej
    doszlismy do tego, ze nie mozna na dzien dzisiejszy porownac ich
    wydajnosci. Slowem problemem nie jest ich chlodzenie tylko
    nieporownywalnie wieksza wydajnosc laptopow.
    Rozwiazaniem chlodzenia dla takich ludzi jak Ty i wygody dla takich
    ludzi jak ja moze byc cos takiego:
    http://allegro.pl/tablet-asus-vivotab-smart-me400c-o
    ffice-2013-i3778218730.html
    no ale sorry cena i parametry to jakas kpina. Chyba nie chcesz tego
    porownac do np i5 13,3" w podobnej cenie? Co z tego, ze pewnie sie nie
    grzeje jak sama obsluga windowsa 8 juz bedzie problemem?

> [...]
    > drugiej stronie ekranu niz Tobie przejechac tam touchpadem i kliknac.
    > I zeby nie bylo - uzywam touchpada i laptopa codziennie po pare godzin

    Pisales, ze wygodniej dla nadgarstkow jest obslugiwanie
    telefonu/tabletu. Nie wiem jak to mozliwe skoro czesc wysilku to
    utrzymywanie reka tego czegos w pozycji umozliwiajacej obsluge. Laptop
    po prostu lezy, a do obslugi masz obie rece.

> [...]
    > zobaczymy jaki bedzie rynek urzadzen, do czego beda dostosowane systemy
    > operacyjne i aplikacje - ja stawiam, ze to bedzie dotyk i mobilnosc :)

    I wyobrazasz sobie np. pisanie programow na dotyku i mobilnosci, czy
    zajmowanie sie grafika? Jasne, ze tego malopotrzebnego szajsu bedzie
    przybywac, bo ludzie lubia gadzety. Podobnie jak w samochodach przybywa
    coraz wiekszych ekranow, ale chyba nie po to zeby skupiac sie na
    jezdzie, czy przestawieniu klimy? Tak to jest na dzis, ze wszystko musi
    sie swiecic i miec sweet design, pozostawiajac jakosci wykonania wiele
    do zyczenia. Dla firm to super interes. Co pol roku nowy model
    wszystkiego i jeszcze bardziej swiecacego. Uzytkowo to bez sensu, bo
    malo kto potrzebuje wielkiej mocy obliczeniowej zeby radzic sobie z
    reklamami flash. Ten rynek to wielki interes i nic dziwnego, ze sie sam
    napedza od harware po software.

    Pozdro.. TK

  • 353. Data: 2013-12-18 15:06:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Nie - tyle ze smartfony to stosunkowo nowosc, a laptopy istnieja od dawna:)
    >Poczekaj te 5 lat o ktorych pisalem (a przypuszczalnie nawet duzo krocej)
    >- moc sie wyrowna :)

    I ty to serio piszesz?

> [...]
    >android czy ios maja wiecej featuresow zwiazanych z ograniczaniem poboru
    >energii i zarzadzaniem aplikacjami niz normalny windows (nie wiem jak w

    Znaczy smartfony z windowsem 7.5 mocniej sie grzeja niz z adnroidem?

    >Zreszta same aplikacje sa tworzone zupelnie inaczej
    >i nie dzialaja wszystkie naraz w tle tak jak w normalnym systemie
    >"stacjonarnym".

    Ale slyszales o telefonach z windows?

  • 354. Data: 2013-12-18 15:10:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Kto wie, kto wie, ale ciagle zostanie ten gowniany sposob obslugi. A jak
    > poziom sie wyrowna to i laptopy nie beda wymagaly chlodzenia.

    Nie ma takiej mozliwosci. Najszybszy laptop zawsze bedzie szybszy niz
    najszybszy smartfon.

> [...]
    > wielkiej mocy obliczeniowej zeby radzic sobie z reklamami flash. Ten rynek
    > to wielki interes i nic dziwnego, ze sie sam napedza od harware po

    Obstawiam, ze jakies 95% uzyttkownikow smartfonow wykorzystuje 5% ich
    mozliwosci.

  • 355. Data: 2013-12-18 15:18:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 15:10, Ghost pisze:

    > Obstawiam, ze jakies 95% uzyttkownikow smartfonow wykorzystuje 5% ich
    > mozliwosci.

    Dokladnie.

    Pozdro.. TK

  • 356. Data: 2013-12-18 15:22:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:10:03 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Nie ma takiej mozliwosci. Najszybszy laptop zawsze bedzie szybszy niz
    > najszybszy smartfon.

    Challenge accepted.

    > Obstawiam, ze jakies 95% uzyttkownikow smartfonow wykorzystuje 5% ich
    > mozliwosci.

    I vice versa. Zreszta tak jest z kazdym sprzetem.
    Powoli EOTuje - 10 karpi czeka na obrobke.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 357. Data: 2013-12-18 15:24:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 15:06, Ghost pisze:

    > Znaczy smartfony z windowsem 7.5 mocniej sie grzeja niz z adnroidem?

    Te systemy sa okrojone i sila rzeczy nie wymagaja mocnego sprzetu.
    Mysle, ze o to chodzilo.

    Pozdro.. TK

  • 358. Data: 2013-12-18 15:32:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:22:12 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Powoli EOTuje - 10 karpi czeka na obrobke.
    Ale tak tradycyjnie nożem czy jakąś przystawkę do smartphona masz?;)

  • 359. Data: 2013-12-18 15:45:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:32:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ale tak tradycyjnie nożem czy jakąś przystawkę do smartphona masz?;)

    Smartfonowy telefon umozliwil mi dogadanie sie ze sprzedawca, a smartfonowa
    nawigacja doprowadzila mnie do jeziorka z ktorego karpiki zostaly wylowione:)
    Jak bedzie trzeba pomocy "jak wyciac skrzela" to odpale smartfona i poszukam;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 360. Data: 2013-12-18 15:49:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:24:51 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Te systemy sa okrojone i sila rzeczy nie wymagaja mocnego sprzetu.
    > Mysle, ze o to chodzilo.

    One nie sa okrojone - one po prostu sa inaczej zbudowane :)
    Ty Maniek myslisz dalej ze smartfon to zabaweczka jak kiedys nokia z symbianem.
    Otorz nie - i (stety czy nie) najlepszym przykladem sa tutaj gry - sciagnij
    sobie GTA czy Need for speeda i zobacz jak te gry chodza dzisiaj na
    smartfonach w wysokich rozdzielczosciach - do takiej wydajnosci jeszcze 3-4
    lata temu trzeba bylo miec topowego laptopa, dzisiaj wystarczy smartfonik :)

    Niech Cie nie zmyli maly ekranik - ten ekranik ma dokladnie taka sama
    rozdzielczosc jak np. moj TV 50' full HD i wieksza rozdzielczosc
    od zdecydowanej wiekszosci laptopow <17' :-)

    CPU w takiej np. Xperii Z siedzi 4 rdzenie po 1,5Ghz. Masz tyle w laptopie
    chociaz? ;) Ja nie mam :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.