  • 371. Data: 2013-12-19 11:27:20
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 07:37:25 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Pisa�e�, �e tak masz wszystko pouk�adane, �e pracujesz wtedy, kiedy
    > chcesz i masz wolne kiedy chcesz, a tak naprawdďż˝ jesteďż˝ niewolnikiem
    > pracy, kt�ry musi by� do pe�nej dyspozycji 24 godziny na dob�. Naprawd�
    > Ci wsp�czuj�.

    I mowi to ten co zapierniczal pozyczonym samochodem wieczorem do innego
    wojewodztwa zeby nie stracic jakiegos kontraktu :))) To ja jednak wole
    sobie w hamaku albo na plazy smartfonikiem sie pobawic. Roznica jest taka
    ze ja pracuje dla siebie, a Ty dla kogos. Moja praca to moje hobby wiec
    spoko - nie musisz mi wspolczuc :)

    --
    Adam Sz.

  • 372. Data: 2013-12-19 11:29:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-19 00:40, Adam pisze:

    > Dalej nie wierzysz :-)

    > No masz 2 rdzenie, a xperia z ma 4. Gdzie te jaja?

    Samo porownanie to jaja, ale chyba o tym wiesz.

    > 2GB RAM. Standardowo 64-128GB na karcie SD. A obsluzy kazdy inny co Twoj
    > laptop via USB.

    Z zawrotnym transferem...?

    > Sa juz pierwsze 64bitowe smartfony z androidem.

    Ach sa juz... Jakie?
    Od kiedy 64 bity stosowane sa w komputerach?

    > Android to przeciez Linux
    > - chyba nie myslisz ze sa tu jakies wielkie ograniczenia co do 64 bitowosci?

    No tak generalnie to nie bardza sa procesory...

    > A co tak naprawde daje Ci te 64bit w Windowsie? Przeciez bitowosc ni joty
    > nie ma wplywu na szybkosc systemu :)

    pula adresow chociazby... Jesli twierdzisz, ze pamiec nie ma wplywu na
    szybkosc systemu to sorry, ale wymiekam.

    > Android obecnie moze zaadresowac max 4GB ram

    Z czego proces dostaje 3GB :-D

    > i jak na ten system to jest
    > to "cud miod i orzeszki". Zreszta naprawde malo kto potrzebuje nawet tyle
    > na swoim laptopie. Ja mam w swoim laptopie win7 32bit i 3GB ram i naprawde
    > nie wiem czym tak sie podniecasz piszac o tych 64bitach :)

    Ty sie podniecasz rdzeniami i taktowaniem to ja moge ramem, ktorego taki
    np. Galaxy S II nie ma, za to ma rozne kolory.. :-P I dobrze, bo do tego
    jest. Za to Ty nam wmawiasz, ze to sprzet o tej samej wydajnosci co
    laptop, a nawet lepszy bo sie nie grzeje, za to przy biurku wychodzi na
    to, ze tylko wygodniejszy. Wiec piszac o bitach i ramie uswiadamiam Ci,
    ze to nie sa te same sprzety i systemy operacyjne, a koniecznosc
    chlodzenia nie wynika z dyletanctwa konstruktorow.
    Z Twoich wypowiedzi wynika, ze do telefonu moznaby podpiac klawiature
    dla wygody i normalnej wielkosci monitor, by cieszyc sie nie gorsza
    wydajnoscia jak w normalnym komputerze, albo i wieksza bo cztery
    rdzenie. No nie jest tak niestety i troche sie dziwie, ze jako
    informatyk wogole o tym dyskutujesz. Mieliscie tam wogole cos takiego
    jak budowa maszyn cyfrowych? Troche historii np. o kontrolerach IDE,
    Local-bus, PCI, SCSI i ewolucji? Niby te komputery, ten sam system, a
    jednak przepasc.

    Pozdro.. TK

  • 373. Data: 2013-12-19 11:38:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-19 00:54, Adam pisze:

    > Tu: http://www.computingcompendium.com/p/arm-vs-intel-be
    nchmarks.html
    > Masz przykladowe benchmarki roznych prockow. Ztka ma Snapdragona 800,
    > jest tu tez dokladnie Twoj procek (i5-3317U).
    >
    > Fakt - Twoj procek jest szybszy ale o ile?
    > Geekbench 3 multicore -> 2771 VS 4272. Ten Snapdragon 800 jest wydajnosciowo
    > bardzo zblizony do i3. Wiec jak sam widzisz - to nie sa zabaweczki tylko
    > bardzo mocne proce :)

    No ale to tylko procek. Gdzie szybkosc RAM, szybkosc dysku, systemu i
    cala reszta? Procesor to tylko jeden z elementow i w zaleznosci od
    zastosowan wcale nie kluczowy.

    Pozdro.. TK

  • 374. Data: 2013-12-19 11:46:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:29:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Samo porownanie to jaja, ale chyba o tym wiesz.

    No nie bardzo - Ty dalej zyjesz w epoce nokii i symbiana i zabaweczek:)

    > Z zawrotnym transferem...?

    USB 2.0 czyli ~60MB/sek. Jak nie pracujesz z filmami czy innymi duzymi
    plikami to spokojnie do wszystkiego wystarcza, na codzien wiecej nie
    wykorzystujesz zapewne.

    > Ach sa juz... Jakie?
    > Od kiedy 64 bity stosowane sa w komputerach?

    Powszechnie jeszcze nie sa dostepne ale w 2014 zapewne wyjdzie ich pare/nascie.

    > pula adresow chociazby... Jesli twierdzisz, ze pamiec nie ma wplywu na
    > szybkosc systemu to sorry, ale wymiekam.

    Ale co pula adresow? Mam ~15 serwerow z systemem 32bit i ~20 z systemem 64bit.
    Wszystkie sa identyczne - kazdy ma 8 rdzeni i 32GB RAM. Nie ma absolutnie
    zadnej roznicy w predkosci / wydajnosci miedzy nimi. Twoje mityczne 64bit
    naprawde przyspiesza kompa tylko w bardzo specyficznych aplikacjach.

    http://blog.tune-up.com/windows-insights/32-bit-vs-6
    4-bit-more-bit-more-performance/

    Zobacz sobie wyniki 3dmark / pcmark - 64bit *spowolnil* wydajnosc komputera:)
    Owszem - przy wiekszej ilosci RAMu per proces daje to lekkie przyspieszenie
    ale jaki niby soft normalny uzytkownik wykorzystuje oprogramowanie ktore
    zuzywa >2GB RAM per proces? Ja np. z zadnego takiego nie korzystam.

    Zreszta - roznice w wydajnosci miedzy 32 bit a 64 nawet z wieksza iloscia
    pamieci nie sa tak duze zeby pisac o ich porownaniu ze to "jaja". Sa ale
    wrazenia nie robia - 10-20% max.

    > Z czego proces dostaje 3GB :-D

    No i co z tego? To i tak o 5 x za duzo w stosunku do prawie kazdego softu
    ktorego sie uzywa. Ja wiem - Ty tam chyba z duzych baz korzystasz wiec
    serwer bazodanowy u Ciebie przyspieszy. Ale nie kazdy uzywa serwera baz
    danych na swoim kompie. Raczej prawie nikt nie uzywa.. :)

> [...]
    > jest. Za to Ty nam wmawiasz, ze to sprzet o tej samej wydajnosci co
    > laptop, a nawet lepszy bo sie nie grzeje, za to przy biurku wychodzi na

    Bo jest wydajniejszy niz niejeden laptop.

> [...]
    > jak budowa maszyn cyfrowych? Troche historii np. o kontrolerach IDE,
    > Local-bus, PCI, SCSI i ewolucji? Niby te komputery, ten sam system, a

    Zadna przepasc, nie wiem jak Ci jeszcze mam udowadniac wydajnosc - pokazalem
    benchmarki, tam wszystko jest. Roznica ~30% w stosunku do i5 i ~10% w stosunku
    do i3. To jak dla mnie bardzo niewiele.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 375. Data: 2013-12-19 11:53:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:38:48 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No ale to tylko procek. Gdzie szybkosc RAM, szybkosc dysku, systemu i

    RAM - 800Mhz DDR3. Wolno? Nowsze wersje maja 933Mhz.
    Wlasnie sila tej kostki jest to ze masz w srodku zintegrowany np. rowniez
    GPU. Integracja zawsze bedzie szybsza i kompatybilna niz dwa rozne uklady
    na dodatkowej plycie. Mowie Ci - do max 5ciu lat predkosci sie wyrownaja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 376. Data: 2013-12-19 11:57:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:38:48 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > systemu i cala reszta?

    Ale zdajesz sobie sprawe ze Android praktycznie istnieje od 2009r? To jest
    ledwo 4 lata :) Daj mu kolejne 4 i sie zdziwisz co bedzie potrafil (juz
    potrafi ogrom :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 377. Data: 2013-12-19 12:24:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 00:18:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >A co tak naprawde daje Ci te 64bit w Windowsie? Przeciez bitowosc ni joty
    >nie ma wplywu na szybkosc systemu :)

    Dobre.

  • 378. Data: 2013-12-19 12:25:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
> [...]

    >pokazalem
    >benchmarki, tam wszystko jest. Roznica ~30% w stosunku do i5 i ~10% w

    I nawet z procentami masz problem.

  • 379. Data: 2013-12-19 12:42:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:53:08 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    >Mowie Ci - do max 5ciu lat predkosci sie wyrownaja :)
    Napisałem post i gdzies go wcieło spróbuję więc jeszcze raz.
    dyskusja ogólnie jest o tym czy lepszy w kwesti normalnego uzytkowania jest smartfon
    czy laptop.
    Tu raczej nie za bardzo jest o czym dyskutowac bo jesteśmy chyba wszyscy zgodni że
    laptop. Smartfon to w podrózy czy jak tam na hamaku lubisz ale z laptopem na hamaku
    tez można;)
    U moich teściów stoi stacjonarny komp z pentiumII. Słuzy do przeglądania onetu, wp i
    grania w gry na kurnik.pl
    Weż ich porzekonaj że xperia Z czy jak tam ona się nazywa bedzie dla nich lepsza.
    U nie w domu laptop do służy do nazwijmy to "przeglądania netu" Żona czasami jakis
    film obejrzy. Jakich argumentów uzyjesz żeby mnie przekonać że najbardziej nawet
    wypasiony smartfon byłby dla nas lepszy od laptopa?
    Moze nazwiesz mnie zabytkiem ale ja uwazam że smartfon jest o wiele gorszy nawet do
    zwykłego telefonowania od zwykłej komóry z normalną(nie qwerty) klawiaturą.

  • 380. Data: 2013-12-19 12:48:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 11:53:08 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    >Tu raczej nie za bardzo jest o czym dyskutowac bo jesteśmy chyba wszyscy
    >zgodni że laptop.

    Niezupelnie. Adas postawil teze, ze to to samo i broni jej od wielu dni.