  • 31. Data: 2018-03-09 12:26:27
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-09 11:52, Myjk pisze:

    > Po co komu (nie)przyjemność z palenia i patrzenia w ogień LOKALU USŁUGOWYM

    A żebyś wiedział, że taki kominek ociepla dosłownie i w przenośni każde
    wnętrze i wpływ przez to na obroty jakiś ma. Sądzę po sobie. Mam w pobliżu
    sklep żelazny opalany kozą, czyli kominkiem wolnostojącym. Dosłownie za ścianą
    sklep ma konkurencję z podobnym asortymentem. W zimie jak potrzebuję gwoździ,
    pierwsze kroki kieruję do sklepu żelaznego, a dopiero gdy czegoś tam nie ma,
    idę do sklepu obok. Pewnie właśnie przez tę kozę. Tak myślę. A w lecie robię
    tak samo, bo przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.;)

  • 32. Data: 2018-03-09 12:51:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-09 12:08, Kris pisze:

    > I kupę sprzątania

    Bez przesady. Paląc codziennie dobrymi brykietami drzewnymi, popiół
    wybieram raz w tygodniu, bo jest go tyle co nic. I robię to spec
    odkurzaczem do tego. Przy okazji odkurzam salon. Innym odkurzaczem.
    No, jak się ma dom, to rzeczywiście jest kupa sprzątania, tak ogólnie,
    w porównaniu do M4 w bloku. Miałem, to wiem. Ale chciałem, to mam.

    > Przez całe swoje życie w bloku zaledwie kilka lat mieszkałem, w domu mam kominek i
    rozpaliłem przez 10 lat w nim z 5 razy
    > Na początku dla przyjemności
    > Później już się nie chciało

    Gdy się człowiek robi starszy,
    Wszystko w nim po trochu parszy-
    wieje, jak pisał Boy. Coraz mniej
    mu się chce. Nie tylko z kominkiem.

  • 33. Data: 2018-03-09 12:53:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Mar 2018 12:26:27 +0100, collie

> [...]
    > idę do sklepu obok. Pewnie właśnie przez tę kozę. Tak myślę. A w lecie robię
    > tak samo, bo przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.;)

    Na szczęście nie wszyscy są tak samo zboczeni. Gdybym w sklepie na rynku
    miasta zobaczył kozę albo inny kominek, to więcej bym tam nie wrócił żeby
    nie wspierać właściciela idioty -- z nadzieją że szybciej zniknie i
    przestanie truć ludzi niską emisją.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-03-09 13:02:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 09 Mar 2018 12:53:35 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > miasta zobaczył kozę albo inny kominek, to więcej bym tam nie wrócił
    > żeby nie wspierać właściciela idioty -- z nadzieją że szybciej zniknie i

    Rozumiem że już zezłomowałeś diesla i jeździsz na prund, albo (lepiej)
    rowerem?

    Mateusz

  • 35. Data: 2018-03-09 13:04:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-09 12:53, Myjk pisze:

    > Gdybym w sklepie na rynku
    > miasta zobaczył kozę albo inny kominek, to więcej bym tam nie wrócił żeby
    > nie wspierać właściciela idioty -- z nadzieją że szybciej zniknie i
    > przestanie truć ludzi niską emisją.

    Ach, gdyby w Polsce byli tylko idioci trujący ludzi "niską emisją" paląc
    suchym drewnem w kominku, to życie byłoby piękne. Przynajmniej w Warszawie
    i Krakowie.

  • 36. Data: 2018-03-09 13:11:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > I kupę sprzątania

    bzdura - odkurzyć muszę jak się popiół podczas wybierania wysypie i
    zakurzy okolice kominka. Zwykle nie muszę. Popiół przy intensywnym
    paleniu wybieram raz na 3-4 tygodnie.

> [...]
    > Na początku dla przyjemności
    > Później już się nie chciało
    > Kominek do grzania to najgorsze chyba urządzenie

    Używam już bodaj 10 lat i nic nie wskazuje bym miał przestać i to mimo
    faktu, że kominek mam na piętrze i tam muszę dotachać drewno.
    Gdybym miał kominek na dole i blisko magazynek drzewa to pewnie paliłbym
    jeszcze intensywniej.

    po prostu kominek nie jest dla ciebie.

  • 37. Data: 2018-03-09 13:38:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 Mar 2018 12:02:40 GMT, Mateusz Viste

    > Rozumiem że już zezłomowałeś diesla i jeździsz na prund, albo (lepiej)
    > rowerem?

    Co ma piernik do wiatraka? Czy dla samochodu spalinowego są czyste
    odpowiedniki w zbliżonej cenie i o zbliżonych osiagach tak jak są dla syfów
    spalinowych? Nie? To plumkaj.

    Nie zmienia to jednak faktu, że w garażu nowego domu będą wyciągnięte
    przyłącza pod elektryczne samochody. Już dzisiaj rozważam zakup
    elektrycznego auta (testowałem sobie niedawno Mitsu i-MiEV który w
    zupełności by mi wystarczył mając deklarowany przez producenta zasięg,
    niestety nie miał bo był używany nieiwadomojak), ew. PHEV (Mitsu
    Outlander). Ale ponieważ jeżdżę tyle co kot napłakał, to tak duża
    inwestycja, przy braku wykorzystania, skutecznie mnie przed tym zakupem
    powstrzymuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-03-09 14:12:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 09 Mar 2018 13:38:30 +0100, Myjk wrote:
    > Co ma piernik do wiatraka? Czy dla samochodu spalinowego są czyste
    > odpowiedniki w zbliżonej cenie i o zbliżonych osiagach tak jak są dla
    > syfów spalinowych? Nie? To plumkaj.

    A czy dla ogrzewania kozą (bo o tym mowa) istnieje czysty odpowiednik w
    zbliżonej cenie i o zbliżonych walorach estetycznych?

    > Nie zmienia to jednak faktu, że w garażu nowego domu będą wyciągnięte
    > przyłącza pod elektryczne samochody.

    Czyli przeciągnąłeś dodatkowe 3 druty pod posadzką. Faktycznie ekolog.

    > Ale ponieważ jeżdżę tyle co kot napłakał, to tak duża
    > inwestycja, przy braku wykorzystania, skutecznie mnie przed tym zakupem
    > powstrzymuje.

    Kupiłeś diesla a jeździsz tyle co nic, a innych wyzywasz od właścicieli-
    idiotów... Widać łatwy u ciebie osąd.

    Mateusz

  • 39. Data: 2018-03-09 14:27:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.03.2018 o 19:38, sirapacz pisze:

    > nagrzewnica na olej opałowy z wylotem spalin osobną rurą?
    > Piecyk katalityczny na butle gazowe z propanem (czystym)?
    Piecyk na gaz niesamowicie podnosi wilgotność i powoduje specyficzny
    smrodek. Nie wiem, jaki to na być propan "czysty" ale chyba przepisy
    wymagają, aby gaz był nawaniany.
    Jacek

  • 40. Data: 2018-03-09 14:27:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 Mar 2018 13:12:47 GMT, Mateusz Viste

    > A czy dla ogrzewania kozą (bo o tym mowa) istnieje czysty odpowiednik w
    > zbliżonej cenie i o zbliżonych walorach estetycznych?

    Istnieje. Było wymienione nawet w tym wątku. Smiem twierdzić, że
    estetycznie będzie lepsze, w zakupie tańsze, takoż samo użytecznie
    wygodniejsze i tańsze.

    > Czyli przeciągnąłeś dodatkowe 3 druty pod posadzką.

    Owszem, pod przyszłe samochody elektryczne, których się tak ode mnie
    domagasz... Jak widać w przeciwieństwie do ciebie COKOLWIEK robię aby stan
    aktualny zmienić.

    > Faktycznie ekolog.

    Gdzie się tak mianowałem, przypomnisz łaskawie?

    > Kupiłeś diesla a jeździsz tyle co nic,

    Diesla kupiłem w 2007 w salonie i mam go do dzisiaj -- nie warto mi go
    wymieniać tylko po to żebyś mógł wyleczyć swoje kompleksy. Szczególnie że,
    nie poruszam się nim dużo (a więc mało emituję, a i filtr PM mam na rurze,
    nie to co koza), nie poruszam się nim w centrum (nie jak w przypadku
    propozycji zamontowania kozy w centrum miasteczka), nie ma sensownego
    odpowiednika elektrycznego -- a jeśli jest odpowiednik użyteczniy, to jest
    drogi jak pierun.

    > a innych wyzywasz od właścicieli-
    > idiotów... Widać łatwy u ciebie osąd.

    Tylko tych co sugerują w centrum miasteczka palić paliwem stałym, na
    dodatek źródłem bardziej emisyjnym niż wyngiel spalany na retorcie. Popatrz
    sobie na ostatni raport ICHPW jakie syfy z komina drewnianego lecą.

    --
    Pozdor
    Myjk