  • 21. Data: 2018-03-08 22:43:35
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pyta:

    i-najbardziej-efektywny-sposob-palenia-w-kominku-bry
    kietem/

    > A paliłeś czy tylko instrukcje przeczytałeś?

    Palił, ale się nie zaciągał.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2018-03-08 22:44:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/8/2018 10:32 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Moj piecyk jak jest w okolicach zera stopni spala worek pelletu, 15 kilogramow, w
    dwie doby. Twoj kominek pracujacy w takich warunkach spali 25 kilogramow brykietu na
    dobe z czego 5 kilogramow pojdzie na ogrzewanie pomieszczenia a 20 na ogrzewanie
    atmosfery. Kominek mozna miec jak sie ma brata albo szwagra lesniczego.

    Odpalam wyłacznie rekreacyjnie. Mam w nosie wydajność. Natomiast nie mam
    w nosie zaczadzenia i dlatego zastanawia mnie ten tekst:
    a) autor dławi kominek
    b) "troche mu ucieka dymu do pokoju jak otwiera", czyli cug nic nie wart

    IMHO to przepis na zaczadzenie. U mnie przy tych 4 kostkach otwarcie
    szyby stawia wyraźny opór podcisnienia a przy 8 musialem się siłować.

  • 23. Data: 2018-03-08 22:53:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Mój kominek pali się świetnie w przypadku 4 kostek, ciepło przez 3h. Przy 6
    > zaczyna być niebezpiecznie, przy 8 obawiałbym sie pożaru, ciezko stać 2m od szyby,
    > żar jak z pieca hutniczego. nie ma znaczenia czy zapale od dolu czy od góry, po
    > kilkunastu minutach pali się cała objętością. A tu władowane jest ze 30 na raz.
    > Hmmm.. co to za kominek że nie ma niebezpieczeństwa pożaru i zaczadzenia?

    Jak podpalisz stos brykietów od dołu, to tak będzie - zrobi się piec hutniczy.
    Stąd zwykle brykietami ludzie palą tak jak drewnem - dorzucając do ognia po 2-3
    kostki. Ale mówimy tu o paleniu (zapalaniu) stosu od góry. Odpowiednio regulując
    dopływ powietrza, osiągniemy efekt stopniowego palenia się stosu - ogień
    (a właściwie żar) będzie powoli schodził w dół i na boki. Warunkiem jest dobry
    ciąg kominowy i - jak już pisałem - możliwość precyzyjnej regulacji dopływu
    powietrza do kominka. Jeśli mamy dobry komin, sprawną wentylację oraz dopływ
    powietrza do pomieszczenia (najlepsze jest bezpośrednie doprowadzenie powietrza
    z zewnątrz do kominka osobnym kanałem), to zaczadzenie nam nie grozi.

  • 24. Data: 2018-03-08 23:24:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie istnieje pojecie precyzyjnej regulacji powietrza w kominku. Drewno do optymalnego
    spalania potrzebuje ok 14,5 kilograma powietrza na kilogram drewna. Bez analizy
    spalin nie da sie doregulowac powietrza.

  • 25. Data: 2018-03-09 07:23:06
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.03.2018 Irokez <n...@w...pl> napisał/a:

    > Proszę o jakieś opinie, wskazówki.

    Można jeszcze rozważyć piec na pellet,
    np. Artel Easy S (to tylko przykład).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 26. Data: 2018-03-09 09:59:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 08 Mar 2018 20:15:29 +0100, collie

    > O to to. Wstawić kozę pn. kominek wolnostojący i palić brykietami drzewnymi.
    > Ale palić jak Pan Bóg przykazał palaczom kominkowym (i nie tylko) - od góry.
    > Miło, ciepło, tanio i człowiek się nie narobi.

    Daj spokój, to już lepiej peleciaka zamiast się babrać z kominkiem. A i tak
    są dużo lepsze sposoby, np. powietrzne pompy ciepła vel klimatyzatory.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-03-09 10:15:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Mar 2018 19:17:49 +0100, Irokez

    > Jak najbardziej efektywnie i ekonomicznie a zarazem tanio inwestycyjnie
    > to grzać? Demolki nikt nie pozwoli zrobić (rynek), pompy ciepła i te
    > sprawy odpadają bo nie ma skąd.

    Ale czego nie ma skąd? Ocieplasz to od wewnątrz, montujesz pompę ciepła
    powietrze-powietrze (jak to niektórzy nazywają, klimatyzator z funkcją
    grzania) i masz z głowy. Pod warunkiem że pozwolą wywiesić jednostkę
    zewnętrzną. Mozesz też pocisnąć rekuperację ścienną do tego włączaną na
    dzień.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2018-03-09 11:29:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-09 09:59, Myjk pisze:

    > Daj spokój, to już lepiej peleciaka zamiast się babrać z kominkiem. A i tak
    > są dużo lepsze sposoby, np. powietrzne pompy ciepła vel klimatyzatory.

    Ale wonczas masz tylko ciepło, a kominek daje Ci ciepło i przyjemność.
    Szczególnie gdy szyba panoramiczna. ;) Blokers tego nie zrozumie...

  • 29. Data: 2018-03-09 11:52:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Mar 2018 11:29:34 +0100, collie

    > Ale wonczas masz tylko ciepło, a kominek daje Ci ciepło i przyjemność.

    Po co komu (nie)przyjemność z palenia i patrzenia w ogień LOKALU USŁUGOWYM,
    szczegónie w centrum miasteczka gdzie będzie się truć niską emisją
    zdecydowanie więcej ludzi niż paląc w domu?

    > Szczególnie gdy szyba panoramiczna. ;) Blokers tego nie zrozumie...

    Szczególnie że od 14 lat nie mieszkam w bloku, tylko w domu. Aktulanie nowy
    dom buduję bez jednego nawet komina i cudownie mi z tym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-03-09 12:08:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 11:30:04 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Ale wonczas masz tylko ciepło, a kominek daje Ci ciepło i przyjemność.

    I kupę sprzątania

    > Szczególnie gdy szyba panoramiczna. ;) Blokers tego nie zrozumie...

    Przez całe swoje życie w bloku zaledwie kilka lat mieszkałem, w domu mam kominek i
    rozpaliłem przez 10 lat w nim z 5 razy
    Na początku dla przyjemności
    Później już się nie chciało
    Kominek do grzania to najgorsze chyba urządzenie