  • 31. Data: 2013-11-16 22:15:15
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 19:50:14 UTC użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > zmian z technolgii murowanej na szkielet to jest praktycznie całkiem nowy
    >
    > projekt
    >

    > zmiana z ceramiki na ytonga czy silkę to praktycznie prawie nic.

    No, ale to już zmiana tylko materialow, a nie technologii. Technologia nadal moze
    zostac ta sama, czyli np. dwuwarstwowa.

  • 32. Data: 2013-11-16 22:23:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > No, ale to już zmiana tylko materialow, a nie technologii.
    > Technologia nadal moze zostac ta sama, czyli np. dwuwarstwowa.

    w sumie to jest niby zmiana konstrukcji...

  • 33. Data: 2013-11-17 00:19:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 21:23:46 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > realnie jednak to wode sie podgrzewa od ok 8 stopni :)

    Znowu to musze napisac - ryli? Serio masz w calym bojlerze 8stC jak zaczynasz
    go podgrzewac? A nim do tych 8stC spadnie to co - myjesz sie w takiej wodzie?
    ;)

    > jednak jak przyjedzie koleżanka żony albo jacyś znajomi to ci wody braknie i
    > będziesz z tymi swoimi 2 kW
    > czekał 4.5 godzin na podgrzenie wody do lekko ciepłej (35 st).

    Wydawalo mi sie do tej pory ze Ty masz cos wspolnego z budowlanka i
    instalatorstwem ale po tym poscie widze ze Ty zupelnie nie wiesz o czym
    piszesz, kompletnie :-)

    Poczytaj jakies normy, zalecenia producentow etc. Przyjmuje sie 0,25kW
    na osobe na potrzeby CWU. 2kW to i tak 2 x za duzo dla 4 osobowej rodziny.

    > ja już mieszkałem kiedyś w domu z bojlerm z grzełka 2 kW, dziekuję bardzo za
    > taki komfort.

    A czy ja napisalem ze ma sobie kupic grzalke 2kW czy ze ma DOLOZYC do mocy
    pompy 2kW na potrzeby CWU? Ja mam 7,6kW na CO + dolozylem 1kW na potrzeby CWU
    i wyszla mi moc 8,6kW pompy - dokladnie taka kupilem. I CWU grzeje nie
    moca 1kW ale 8,6kW. Ty tego nie rozumiesz czy serio dzisiaj pochlales za duzo
    (albo wczoraj) ? ;)

    > dodajmy do tego że w przypadku pompy ciepła nie montuje sie raczej mieszacza
    > na podłogówiki wiec nie można raczej grzać równolegle i wody i CO, czyli
    > pasuje w miarę szybko nagrzewać cwu żeby też mieć kiedy grzać CO.

    U mnie nagrzewa bojler 300l do 45stC w ciagu 40 minut. Robi to dwa razy
    dziennie (o 5:20 i o 14:20) i to wystarcza na caly dzien duzego (bardzo
    duzego) zuzycia CWU dla dwoch osob + cyrkulacji dzialajacej praktycznie 20h
    / dobe. Zuzywam przy tym 3kWh, co przy COPie 3 daje 9kWh / dobe. A Ty
    piszesz, ze ponad 5 x tyle to za malo :D Przy czym jak porownuje moje zuzycia
    CWU to wychodzi ze prawie kazdy zuzywa znacznie mniej. Pogadaj z Kaszpirem -
    jemu wychodzilo zuzycie chyba polowe mniejsze od mojego na boaj 4 osoby ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-11-17 02:29:37
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 21:23:32 UTC użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > w sumie to jest niby zmiana konstrukcji...

    Jeżeli materiały mają nie gorsze parametry wytrzymałościowe, to chyba nie. Znaczy
    wizualnie zmiana będzie, ale matematycznie nie :)

  • 35. Data: 2013-11-17 10:17:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-17 00:19, Adam pisze:

    > Znowu to musze napisac - ryli? Serio masz w calym bojlerze 8stC jak zaczynasz
    > go podgrzewac? A nim do tych 8stC spadnie to co - myjesz sie w takiej wodzie?
    > ;)

    A o zasadzie zachowania energii słyszałeś, czy nie?

    Ja pompuję wodę z ziemi i na wejściu ma 8C. Oczywiście wymiesza się w
    zbiorniku z taką, która ma 20C, a potem jeszcze z taką, która ma np. 40C
    w zbiorniku CWU. Tylko jest jedno ale. Ta woda w zbiorniku ogrzewana
    jest przez CO (tzn. CO grzeje pomieszczenie, a pomieszczenie grzeje
    zbiornik). Z kolei ta woda w zbiorniku CWU, jeśli wymiesza się z zimną
    wodą świeżo z pompy (8C) to sama się ochłodzi. Więc będę musiał tą
    "ochłodzoną" wodę podgrzać i tą "podgrzaną" podgrzać. Efekt netto jest
    zerowy, bo potrzebuję dokładnie tyle energii, ile potrzeba do podgrzania
    tej świeżej wody ze studni z 8C do takiej temperatury jak chcę (np.
    60C). Zwykła zasada zachowania energii.

    Więc zamiast się śmiać lepiej pomyśl i policz.

    M.

  • 36. Data: 2013-11-17 10:48:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 10:17:45 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Więc zamiast się śmiać lepiej pomyśl i policz.

    Takie podgrzewanie robisz raz. Pozniej podgrzewasz baniak od sredniej
    wynoszacej gdzies 20-30stC. Markowi sie cos po prostu pochrzanilo, jest
    tu wiecej instalatorow -> ile kW mocy zrodla ciepla zakladacie na osobe?
    0,25kW - to jest standard i wcale nie wyliczony na to ze trzeba miec
    kalendarzyk i zapisywac sie na kapiel :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2013-11-17 14:42:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    >
    > Poczytaj jakies normy, zalecenia producentow etc. Przyjmuje sie 0,25kW
    > na osobe na potrzeby CWU. 2kW to i tak 2 x za duzo dla 4 osobowej

    wiesz co ja mam bardzo dużo z tym wspólengo a z normalmi mi nie wyjeżdżaj...

    oczywiście że nie spuszczam całej wody ze zbironika aż będę miał cały w
    temperaturze 8 stopni :)

    tylko że jeśli tego nie zrobię to znaczy że realnie zużyję jeszcze mniej
    wody niż wychodzi z obliczeń, bo woda o temperaturze 35 stopni juz
    praktycznie sie nie nadaje do mycia.

    warto jednak mieć świadomość że zasobnik bez cyrkulacji, opróźnia si ebardzo
    łądnie strefami, widzę to nawet na swoim gdzie mam mam dwa czujniki i widzie
    ile mam na dole a ile na górze.

> [...]
    > CWU grzeje nie
    > moca 1kW ale 8,6kW. Ty tego nie rozumiesz czy serio dzisiaj pochlales

    widzisz drogi kolego... ty zasugerowałeś że 2 kW chcesz używac na
    ogrzewanie CWU...

    rozumiem że jak zrozumieąłeś co napisałeć to sie wycofałeś szybciorem.

    dodam jeszcze że twoje wyliczenie było zrobione dla 2kW... więc raczej sie
    nie wykrecisz z tego co nabazgrałeś.

> [...]
    > (bardzo duzego) zuzycia CWU dla dwoch osob + cyrkulacji dzialajacej
    > praktycznie 20h / dobe. Zuzywam przy tym 3kWh, co przy COPie 3 daje

    no i mamy już dwie osoby żyjace jak single, prawdopodobnei nawet w doimu nei
    jecie tylko na mieście.

    amen \

    to teraz wrócmy do prawdziwej rodziny z dzieckiem, gotujacej i sporzątajacej
    w domu a nie tylko dwujki singli przyjeżdzjaącyh wieczorem iść spać.

  • 38. Data: 2013-11-17 14:47:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > na osobe? 0,25kW - to jest standard i wcale nie wyliczony na to ze
    > trzeba miec kalendarzyk i zapisywac sie na kapiel :D

    jezu człowieku...

    0.25kW na osobę:) skąd ty taki współczynnik wziąłeś?

    weź sobie poszukaj metody obliczania cwu dla obiektów mieszkalnych, pomijaac
    że jest kilka metod to w żadnej sie nie przyjmuje takiej śmiesznej mocy na
    głowę.

  • 39. Data: 2013-11-17 15:40:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-17 10:48, Adam pisze:

    > Takie podgrzewanie robisz raz. Pozniej podgrzewasz baniak od sredniej
    > wynoszacej gdzies 20-30stC. Markowi sie cos po prostu pochrzanilo, jest

    Markowi nic się nie pomyliło. Zasada zachowania energii:

    IN = OUT

    Policz sobie różnicę energii. :-)

    Jak nie wciąż nie rozumiesz, to mogę dać jakąś wskazówkę.

    M.

  • 40. Data: 2013-11-17 17:10:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 14:42:47 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > widzisz drogi kolego... ty zasugerowałeś że 2 kW chcesz używac na
    > ogrzewanie CWU...

    Napisalem dokladnie:

    "E? Na osobe 0,25kW. Ja mam zapotrzebowanie ~7,5kW i pompe 9kW.
    Jego budynek jest od mojego mniejszy i o wiele lepiej ocieplony -
    spokojnie wystarczy mu pewnie ze 4kW na CO i maksymalnie 2kW na CWU :)"

    Sugerujac zmniejszenie mocy pompy ciepla 11kW do 4+2 = 6kW.

    Jak to mozna bylo zrozumiec inaczej? Ze niby mial kupic sobie pompe
    ciepla 4kW, a CWU grzac grzalka 2kW? A moze dwie pompy 4kW i 2kW? ;))

    > no i mamy już dwie osoby żyjace jak single, prawdopodobnei nawet w doimu nei
    > jecie tylko na mieście.
    [...]
    > to teraz wrócmy do prawdziwej rodziny z dzieckiem, gotujacej i sporzątajacej
    > w domu a nie tylko dwujki singli przyjeżdzjaącyh wieczorem iść spać.

    Rotfl. Farmazony opowiadasz ze az zal tego czytac :)

    > jezu człowieku...
    > 0.25kW na osobę:) skąd ty taki współczynnik wziąłeś?

    Standardowy wspolczynnik z projektow, zalecen.

    Na osobe przyjmuje sie zuzycie 1500kWh na potrzeby CWU na rok.
    1500kWh / 365 dni = 4,1kWh / dobe. Czyli moc 0,17kW / osobe.
    Inaczej nie wychodzi. I jest to normalne zuzycie dla normalnej osoby
    zyjacej i zywiacej sie w domu ;)

    Dziwie sie ze masz cokolwiek wspolnego z instalatorstwem bo wydaje sie
    jakbys sie dopiero urodzil i zdobywal podstawowa wiedze w tym zakresie:D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.