  • 21. Data: 2012-01-18 12:46:23
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jakoś w 2010roku nie zauwazyłem tu i na innych forach wzmianki o tej pralce
    >czyli że osoby będące w temacie nie wiedziały o jej dostępności.

    Nie bardzo wiem czym się podniecasz tak bardzo? Tym że są pralki z
    możliwością podłączenia ciepłej i zimnej wody? Przecież cały czas były. Tak
    samo i zmywarki. Oczywiście nie wszystkie modele ale były.
    A niestety sa droższe więc policz czy się opłaca płacić drożej za pralkę aby
    korzystać z ciepłej wody z solarów przez 5 miesięcy w roku czy lepiej kupić
    tańsza tradycyjna pralkę.

  • 22. Data: 2012-01-18 12:51:01
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > Ile ty klas skończyłeś?

    Proszę cię nie obrażaj mnie bo czytać ze zrozumieniem umiem i w
    pierwszym tekście, do którego podałeś link nie było nic co by bez
    wątpliwości wskazywało na możliwość podłączenia i wody zimnej i wody
    ciepłej NA RAZ. Pokaż fragment w którym to pisało jasno i wyraźnie.
    To, że było to domniemane to za mało.

    Co innego drugi tekst.

    To samo ze zdjęciem które mi się udało znaleźć: uciąć ręki bym sobie nie
    dał, że tam są dwa węże. Zresztą nie napisałem, że nie ma, tylko, że:

    "...jeden wąż i obok coś co być może jest drugim wężem ale czy na pewno..."

    Więc kto tu czyta ze zrozumieniem?

    No i nie pisz, że komuś nie chciało mu się szperać po necie za tym co ty
    chciałbyś nam pokazać.

    Ariusz

  • 23. Data: 2012-01-18 12:59:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A niestety sa droższe więc policz czy się opłaca płacić drożej za pralkę
    > aby korzystać z ciepłej wody z solarów przez 5 miesięcy w roku czy lepiej
    > kupić tańsza tradycyjna pralkę.

    Dlaczego tylko 5 miesięcy? Ja to mam jakieś dziwne solary bo mi w zimie przy
    słońcu także grzeją.
    A choćby to w pozostałych miesiącach albo kominek z płaszczem wodnym daje ci
    wysoką temperaturę albo ekogroszek albo choćby gaz. Wszystkie wymienionie są
    tańsze w podgrzaniu wody niż elektryczna grzałka w pralce.

    Marek

  • 24. Data: 2012-01-18 13:01:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >aby korzystać z ciepłej wody z solarów przez 5 miesięcy w roku czy lepiej

    Tak na szybko znalazłem że pralki zużywają ok 1kWh/cykl prania.
    Ile z tego to podgrzanie wody nie znalazłem.
    Ale nawet nawet niech na podgrzanie wody idzie 0,5kWh(a to pewnie sporo
    zawyżone dane) to policz Sobie ile oszczędzisz dzięki ciepłej wodzie z
    solarów.

  • 25. Data: 2012-01-18 13:01:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wskazywało na możliwość podłączenia i wody zimnej i wody ciepłej NA RAZ.
    > Pokaż fragment w którym to pisało jasno i wyraźnie.

    To jaj jakiś dziwny jestem bo od razu zrozumiałem o co chodzi.

    > Co innego drugi tekst.

    No taaaak. Udało ci się znaleźć fotkę z tego drugiego tekstu ale tekstu już
    nie...

    > No i nie pisz, że komuś nie chciało mu się szperać po necie za tym co ty
    > chciałbyś nam pokazać.

    No jak.. Przecież fotkę ty wyszperałeś.

    Marek

  • 26. Data: 2012-01-18 13:13:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Dlaczego tylko 5 miesięcy? Ja to mam jakieś dziwne solary bo mi w zimie
    >przy słońcu także grzeją.
    Do 20stC?
    Ty masz dużo dziwnych rzeczy- do grzejesz gazem za 2000 zł, inni wydają 4000
    zł. Solary u Ciebie grzeją cały rok u innych max 5 miesięcy w roku itd

    >A choćby to w pozostałych miesiącach albo kominek z płaszczem wodnym daje
    >ci wysoką temperaturę albo ekogroszek albo choćby gaz. Wszystkie
    >wymienionie są tańsze w podgrzaniu wody niż elektryczna grzałka w pralce.

    A to inna sprawa że trzeba przeliczyć co i czy się opłaca.
    Najważniejsza informacja to ta ile pralki z możliwością podłączenia ciepłej
    wody są droższe od zwykłych

  • 27. Data: 2012-01-18 13:17:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > Ale nawet nawet niech na podgrzanie wody idzie 0,5kWh(a to pewnie sporo
    > zawyżone dane) to policz Sobie ile oszczędzisz dzięki ciepłej wodzie z

    Ty to byś chciał od razu nie wiadomo co. Cena pralki wcale nie odbiega od
    innych. Jest dość tania nawet. 6 lat temu kupiłem Whirpola za 1600zł który
    musiałem sam przerabiać na ciepłą wodę a i wirowanie ma słabsze i inne takie
    tam...

    Mając pralkę do ciepłej wody mam lepsze wykorzystanie nadwyżki energii z
    kolektorów w lecie, oszczędności w lecie to około 10zł na miesiąc, tyle
    spadły mi rachunki za prąd i to akurat wtedy gdy prąd podrożał o 13%.
    Oszczędności w zimie traktuję jako bonus, ale ty musiałeś napisać że tylko 5
    miesięcy co jest dowodem że nie masz wiedzy w temacie.

    Marek

  • 28. Data: 2012-01-18 13:20:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Wszystkie wymienionie są tańsze w podgrzaniu wody niż elektryczna grzałka w
    >pralce.

    Pralka zużywa na cyk 1kWh z czego na podgrzanie wody przyjmijmy 0,5kWh
    20 prań w miesiącu to jest 10kWh raz 0,6zł .
    Koszt podgrzania ciepłej wody w pralce prądem to więc ok 5 zł miesięcznie.
    Jak masz podciągnięta instalację ciepłej wody do pralki(a to darmowe tez nie
    było zapewne) i kupisz pralkę z możliwością podłączenia ciepłej wody w cenie
    równej cenie zwykłej pralki to może warto się schylić po te 50-70zł rocznie.

  • 29. Data: 2012-01-18 13:26:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Mając pralkę do ciepłej wody mam lepsze wykorzystanie nadwyżki energii z
    >kolektorów w lecie,

    I to jest jedna z wad kolektorów w stosunku do PC powietrznej

    >oszczędności w lecie to około 10zł na miesiąc, tyle spadły mi rachunki za
    >prąd i to akurat wtedy gdy prąd podrożał o 13%.

    Ile razy dziennie pierzesz skoro aż 10zł kosztowało Ciebie podgrzewanie wody
    w pralce?

    >Oszczędności w zimie traktuję jako bonus, ale ty musiałeś napisać że tylko
    >5 miesięcy co jest dowodem że nie masz wiedzy w temacie.

    Być może Twoje kolektory grzeją wodę do 40st C w miesiącach październik -
    kwiecień.
    Bo na kolektorach u moich znajomych takiego zjawiska nie zaobserwowałem

  • 30. Data: 2012-01-18 13:28:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    da.pl...

    > Do 20stC?

    A widzisz w jakim błędzie jesteś, bo nawet do 50stC przy minus 15 na
    zewnątrz.

    > Ty masz dużo dziwnych rzeczy- do grzejesz gazem za 2000 zł, inni wydają
    > 4000 zł. Solary u Ciebie grzeją cały rok u innych max 5 miesięcy w roku
    > itd

    No patrz...
    Masz solary? Mieszkasz w moim domu? Przyjedź, zapraszam, zobaczysz
    dotkniesz.

    > A to inna sprawa że trzeba przeliczyć co i czy się opłaca.
    > Najważniejsza informacja to ta ile pralki z możliwością podłączenia
    > ciepłej wody są droższe od zwykłych

    Już napisałem że cena tej pralki mieści się w dolnej granicy. Nie rozpaczaj.

    Marek