  • 11. Data: 2021-05-15 14:40:12
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 13:03:44 +0200, Marcin N

    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Domy więc pewnie stanieją a w
    > ślad za nimi i inne nieruchomości.
    >
    > Jak uważacie?

    Jaki inne warunki poza tymi 70m2, bo ja prezesa nie zdzierże słuchać?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2021-05-15 14:41:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 14:08:56 +0200, heby

    > W tych 100tyś ?

    Nie "tyś", tylko "tys.".
    Poza tym źródło ciepła do kosztu BUDOWY domu jest już wliczone?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-05-15 14:45:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 14:40, Myjk pisze:
    > Sat, 15 May 2021 13:03:44 +0200, Marcin N

    > Jaki inne warunki poza tymi 70m2, bo ja prezesa nie zdzierże słuchać?

    Chyba nie myślisz, że prezes w swoim 20 minutowym przemówieniu podał
    jakieś szczegóły? Trzeba poczekać na detale. Ja nie wiem nic więcej.

    --
    MN

  • 14. Data: 2021-05-15 14:47:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 14:41, Myjk wrote:
    > Nie "tyś", tylko "tys.".

    Dziękuję.

    > Poza tym źródło ciepła do kosztu BUDOWY domu jest już wliczone?

    Nie jest. Woda, szambo, dach i podłogi też nie. W końcu to program
    budowy domu a nie faberii typu ciepła woda osobno, zimna osobno.

    Można mieszkać w norce z pustaków ogrzewanych chrustem. Być może o to w
    ogóle chodzi.

  • 15. Data: 2021-05-15 14:47:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 14:40, Myjk wrote:
    > Jaki inne warunki poza tymi 70m2, bo ja prezesa nie zdzierże słuchać?

    Dach. Prosty tylko. Jak krzywy to się nie łapiesz.

  • 16. Data: 2021-05-15 14:56:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 14:23, Marcin N wrote:
    > Sorry, pomyliłem Cię z kimś inteligentnym. Już milknę.

    Inteligentny nie jestem, ale za to doświadczony. Też chciałbym 70-90m2
    mieszkalnej za 100 patyków (a są tacy, co mówią, że nawet mniej) przy
    robocie na etacie, ale jedyna opcja to ziemianka albo bezrobocie i
    samemu struganie sosnen na legary.

    https://youtu.be/xR29qfpeggQ?t=5184

  • 17. Data: 2021-05-15 15:32:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 14:45:41 +0200, Marcin N

    > Chyba nie myślisz, że prezes w swoim 20 minutowym przemówieniu podał
    > jakieś szczegóły? Trzeba poczekać na detale. Ja nie wiem nic więcej.

    Czyli Twoja teza na podstawie tematu, że domy stanieją tylko dlatego że nie
    trzeba pozwolenia i kierbuda jest chybiona, bo i do tej pory można było te
    elementy pominąć. Wystarczyło że dom miał pow. zabudowy 35m2 (piętrowy mógł
    mieć właśnie okolice 70m2), nie był związany na stałe z gruntem i też nie
    trzeba było pozwolenia na budowę ani kierbuda. Sam miałem taki domek (z
    odzysku po wuju) na działce zanim powstał docelowy dom.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2021-05-15 15:35:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 15 May 2021 14:47:22 +0200, heby

> [...]
    > budowy domu a nie faberii typu ciepła woda osobno, zimna osobno.
    >
    > Można mieszkać w norce z pustaków ogrzewanych chrustem. Być może o to w

    Nie wiem po co ten sarkazm w dyskusji ze mną -- ja zwolennikiem prezesa i
    pisoprogramów nie jestem, żeby była jasność.

    Pytam czy znasz dokładne warunki. Bo jeśli do progu 100 tys. ma się wliczać
    stan surowy zamknięty, to taki domek o lekkiej konstrukcji można postawić
    za 60-70 tys. już nawet z (mizernym, ale jednak) ociepleniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2021-05-15 15:41:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2021 13:03:44 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Jak uważacie?

    Uważamy że istotnych treści nie zamieszcza się w temacie a jeśli już, to
    powtarza się je w treści postu. A poza tym, ciekawy pomysł, tylko jak im
    wyjdzie pisowska realizacja to HGW.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 20. Data: 2021-05-15 15:46:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/05/2021 15:35, Myjk wrote:
    > Pytam czy znasz dokładne warunki.

    Nikt nie zna. Z prezesiną włącznie.

    > Bo jeśli do progu 100 tys. ma się wliczać
    > stan surowy zamknięty, to taki domek o lekkiej konstrukcji można postawić
    > za 60-70 tys. już nawet z (mizernym, ale jednak) ociepleniem.

    Nie roumiesz do czego się odnoszę. Przekaz skierowany jest do wyborcy
    PiSu. Takiego Janusza i Karyny, co to dzisiaj o mało zawału nie dostali,
    jak się okazało że mogą mieć domek pod Warszawą za mniej niż 100
    patyków. I to wszystko dzieki temu że nie ma PO i ukrucono mafie VATowskie.

    Przekaz jest taki, że dom można mnieć za mniej niż 100.

    To że w efekcie to bedzie tylko latryna na placu budowy, to dowiedzą się
    później.

    Przekaz się liczy, tu i teraz.

    Nie zabraknie nadgorliwców, co będą pokazywać że szwagier zięcia córki
    matki to zbudował za 80zł. Zapomną dodać że budowany z połową rodziny,
    na kradzionych materiałach i w stanie surowym, oczywiście z ogrzewaniem
    na patyki.

    Czy da się zbudować 70m2 za 100 patoli? Da się. Czy to może zrobić
    przeciętna Karyna z Sebixem? Nie.