  • 551. Data: 2015-01-06 17:11:30
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 01:17, k...@g...com pisze:
> [...]
    rolne, wolne zawody. Najdziwniejszy socjalizm jaki był w demoludach.

    wspominam lata dzieciństwa. Później ja byłem rzemieślnikiem. Też mi się dobrze żyło.
    Widziałem jak się żyło innym.

    > Kłamiesz. A jeśli Tobie żyło się gorzej to znaczy że miałeś rodziców alkoholików.
    Miałeś niefart że urodziłeś się w rodzinie patologicznej. Patologia społeczne jest
    niezależna od żadnego systemy politycznego czy gospodarczego.

    Moim rodzicom zylo sie znacznie gorzej niz mi. Z patologia to
    pojechales tak, ze rece opadaja i zal to komentowac. Nie masz zdaje sie
    pojecia jak zyli inni ludzie, poza rolnikami oczywiscie, bo tym zylo sie
    najlepiej. A rzecz glownie polega na tym, ze aby lepiej bylo komus to
    gorzej musi byc komus innemu. I oczywiscie w doopach sie wszystkim
    przewracalo. Jak slysze, ze chodzili na druga zmiane i spali niemal cala
    zmiane to trudno sie dziwic, ze nie narzekaja. Gdyby im wtedy za to nie
    placili to moze i dla gospodarki mialoby to sens.

    Pozdro.. TK

  • 552. Data: 2015-01-06 17:45:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 00:35, Uzytkownik pisze:

    > Patrzysz na to w sposób prymitywny i nie dostrzegasz całej złożoności,
    > dlaczego ten system był niewydolny.
    > Po pierwsze sojusznicy pilnowali nas, abyśmy się zbyt szybko nie bogacili.
    > Po drugie zachód nakładał na nas embarga, z powodu których trudno było
    > kupić za granicą, a jeszcze trudniej sprzedać.

    Chyba sobie zartujesz, ze ja patrze w sposob prymitywny.
    Jakie to embargo nakazywalo wprowadzenie czegos tak idiotycznego jak
    ceny urzedowe? Jak dobrym przykladem jest sprzedaz samochodow. Chlop
    ktory dostal przydzial na samochod, tego samego dnia mogl go sprzedac za
    kilka razy wiecej niz zaplacil. Wyobrazasz to sobie? To ile ten samocod
    byl wart i za ile powinna sprzedawac go fabryka? Przez te wszystkie lata
    tak naprawde reszta dokladala do tych samochodow.
    Wydajnosc pracy? A pamietasz cos takiego jak praca na akord? Operacje
    przewidziane na trzy etapy dzieki akordowi zamykala sie w jednym etapie.
    To nic, ze narzedzia sie lamaly, a obrabiarki wytrzymywaly krocej niz
    powinny. Chlop dostal kase za ilosc sztuk, a co. Takie cudowne funkcje
    jak kierwcy dla ekip budowlanych. Jechala ekipa na budowe kilkanascie
    kilometrow. Przedsiebiorstwo mialo samochd dla ekipy i co? Kierowce.
    Kierowca wiozl na budowe i czekal osiem godzin, az ekipa sobie pobuduje.
    Niektore firmy wpadly na pomysl, zeby kierowcy dac drugi etat i tez
    niech z ta ekipa buduje jak ma czas. Panstwowe przedsiebiorstwo
    budowlane wyplacalo kolesiowi dwie pensje. Istny cyrk, nie gospodarka.

    > Jedno jest pewne. Wtedy nie było takiego skurwysyństwa i złodziejstwa
    > jak obecnie.

    Z jednej strony tak z drugiej nie.

    > Każdy kto chciał pracować, pracował i zarabiał, a do tego miał o wiele
    > lepszą opiekę medyczną niż obecnie i nie musiał się włóczyć po sądach,
    > aby ZUS wywiązał się z obowiązujących świadczeń.

    Nie rob sobie jaj z tym, ze kazdy pracowal kto chcial. Pracowal, bo do
    zatrudnienia po pierwsze dokladala sie reszta, po drugie byly kredyty
    ktore panstwo przestalo splacac. Dlaczego? Bo produkowalo sie bez
    liczenia kosztow. Zatrudnialo sie pijakow i nie zwalnialo, bo rodzina,
    bo znajomy sekretarza itp. Jaka prywatna firma na to sobie dzis pozwoli?
    Tak samo bylo z opieka medyczna. Caly ten system padl, bo nie bylo z
    czego dokladac.

    Pozdro.. TK

  • 553. Data: 2015-01-06 17:47:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 01:33, k...@g...com pisze:

    > Był jeszcze jeden powód dla którego było gorzej niż w NRFie. Teraz się mówi ze
    chińskie towary są tanie bo Chińczycy pracują za miskę ryżu. W tamtych czasach my
    byliśmy chinami dla zachodu.

    Nie tylko za miske ryzu. Chiny maja sztywny kurs waluty do dolara.

    Pozdro.. TK

  • 554. Data: 2015-01-06 18:24:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 00:23, Uzytkownik pisze:

    > Komizmu nigdy nie było w Polsce, ani w czystej, ani brudnej postaci.
    > Po prostu mylisz komunizm z socjalizmem.

    Nic nie myle. Zniesienie wlasnosci prywatnej to domena komunizmu.
    Zajmowanie sie przez panstwo gospodarka jako konsekwencja zniesienia
    prywatnej przedsiebiorczosci to tez skladnik komunizmu. Zreszta sam
    komunizm wywodzi sie z socjalizmu, wiec trudno tu dostrzec jakies
    radykalne granice.

    > W Polsce był socjalizm, a socjalizm nie stoi w sprzeczności z kapitalizmem.

    Jaja sobie chyba robisz. Jedna z cech socjalizmu jest kreowanie
    sprawiedliwosci spolecznej i odrzucenie kapitalizmu. Typowe rozdawnictwo
    po rowno wszystkim w ramach tzw. sprawiedliwosci spolecznej.

    > Co ciekawsze obecnie socjalizm ma się dobrze i życzę sobie i Wam
    > wszystkim, abyśmy mogli pracować i żyć w takim socjalizmie.
    > Gdzieś ten socjalizm jest?
    > Ano w krajach skandynawskich, gdzie gospodarka kręci się według zasad
    > rynkowych takich jak w kapitalizmie, ale państwo roztacza nad swoimi
    > obywatelami opiekę typową jak w socjalizmie.

    Co najwyzej system socjalny, a nie zaden socjalizm.

    > Jak więc widzisz, pisanie, że ustrój jaki panował w Polsce to utopia,
    > świadczy tylko znikomej wiedzy na temat ustrojów i zasad w nich
    > panujących, a także braku znajomości historii.

    Jedynie slusznym miernikiem oceniajacym czy to utopia czy nie jest fakt,
    ze tego systemu juz nie ma. Nie dlatego, ze byl dobry, tylko dla tego,
    ze sie zalamal sam.

    Pozdro.. TK

  • 555. Data: 2015-01-06 18:28:53
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 17:11:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > zmiane to trudno sie dziwic, ze nie narzekaja. Gdyby im wtedy za to nie
    > placili to moze i dla gospodarki mialoby to sens.

    Nie było zakazu prowadzenia działalności gospodarczej. A od pewnego momentu (
    Wilczek) były duże ułatwienia w zakładaniu małych firm. Załapałem się na te
    ostrzejsze przepisy. Tutaj 10 tysięcy, tam 5 tysięcy łapówki i sprawa stała się
    prosta. Jakieś koszta wpisowe się ponosiło żeby lepiej zarabiać. Ale bycie
    rzemieślnikiem oznaczało pracę po 12-14 godzin. Brak wolnych sobót. Niepłatne urlopy
    itp. Nygusy wolały czy się stoi czy się leży lieś tam się należy + super premia w
    postaci tego co się ukraść dało. Wtedy wysoko dochodowe dziwne zawody były. Dzisiaj
    pracownik stacji benzynowej zarabia najniższą krajową o ile na umowie śmieciowej nie
    jest. Za komuny to była robota lepsza od wygrania miliona w totka. Kierowca w
    budowlance. Nie dość że na paliwie zarabiał to jeszcze materiały budowlane na lewo
    sprzedawał. Lekarze po trzy a niektórzy i więcej etatów mieli. W PRL pieniędzy nie
    miał ten co mu się nie chciało ich zarabiać.

  • 556. Data: 2015-01-06 18:33:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 09:44, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Buuuuu, popsułeś mi zabawkeee..eee...eee :_(

    Juz nie moglem na to patrzec. :-)

    Pozdro.. TK

  • 557. Data: 2015-01-06 18:34:29
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Tylko mi sie
    > wydaje, ze ksieza nie chodza na przeszukania do domow za poglady poki co.
    >
    > Pozdro.. TK

    Funkcjonariusze PZPR też nie chodzili na przeszukania domów;
    natomiast funkcjonariusze Franciszka przeprowadzają
    regularnie wywiad środowiskowy i regularnie słuchają co ludzie
    donoszą.

  • 558. Data: 2015-01-06 18:40:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 18:28, k...@g...com pisze:

    > Nie było zakazu prowadzenia działalności gospodarczej. A od pewnego momentu (
    Wilczek) były duże ułatwienia w zakładaniu małych firm.

    Zeby wszyscy byli jak Wilczek. Zreszta to juz blisko lat 90 tych.

> [...]
    na lewo sprzedawał. Lekarze po trzy a niektórzy i więcej etatów mieli. W PRL
    pieniędzy nie miał ten co mu się nie chciało ich zarabiać.

    Mowisz, ze dobrze zyli bo kradli? Hehe, to to ja dobrze wiem. Tylko jak
    ma sie do tego wydajnosc np.?

    Pozdro.. TK

  • 559. Data: 2015-01-06 18:45:17
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 18:24:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > Jedynie slusznym miernikiem oceniajacym czy to utopia czy nie jest fakt,
    > ze tego systemu juz nie ma. Nie dlatego, ze byl dobry, tylko dla tego,

    Nie załamał się sam. Jakoś w Chinach pod czerwonym sztandarem daje się zarabiać.
    Sporo czynników się złożyło na upadek poprzedniego PRLowskiego systemu gospodarczego.
    Najważniejszy to wypędzenie przez Gomółkę z Polski Polaków co się inaczej modlili niż
    większość. Z punktu widzenia gospodarki, medycyny, kultury to to byli najwartościowsi
    Polacy. I za to wygnanie się zemścili. Jakoś do wypędzenia Żydów z Polski dawaliśmy
    sobie radę. Kończono odbudowę kraju po zniszczeniach wojennych. Spłacane były kredyty
    wzięte na prowadzenie wojny. Zagraniczny dług Polski był raczej symboliczny. I się
    zjebało.

  • 560. Data: 2015-01-06 18:56:45
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    > Nie, nie zapomnialem. Tobie nie potrzebne rozgrzeszenie, wiec idz dymac
    > sasiadow.
    >
    > Pozdro.. TK

    też zapomniałeś dopisać "z katolickim pozdrowieniem",
    A jak funkcjonariusz Franciszka dyma drugiego funkcjonariusza Franciszka
    to mu rozgrzeszenie potrzebne ? Ale nie ma problemu, nawzajem dadzą sobie
    rozgrzeszenie.