  • 21. Data: 2015-12-01 22:39:53
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Sredniowieczu tez ksiazki od fizyki czarni dawali do poczytania czy od razu na pale
    nabijali? Wvczesniej napisalem ze nie ma zadnego boga bo nie mial by sie skad wziasc.
    To nie ja mam udowadniac ze go nie ma a ktos kto twierdzi ze jest.

  • 22. Data: 2015-12-01 22:39:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 23. Data: 2015-12-01 23:13:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    wziasc. To nie ja mam udowadniac ze go nie ma a ktos kto twierdzi ze jest.

    Wolnosc polega na tym, ze nikt nic Ci nie musi udowadniac. Albo
    wierzysz, albo nie. Przymusu nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2015-12-01 23:33:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myk w tym ze Polsce to od niedawna. W krajach arabskich nie mozna miec innego zdania
    niz jedyne sluszne. Tutaj jeszcze niedawno tez tak bylo. Co prawda panstwo zwane
    Polska znane bylo z pewnej tolerancji w stosunku do innowiercow. Ale to byl wyjatek
    potwierdzajacy regule.

  • 25. Data: 2015-12-02 00:32:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 22:37, Maniek4 pisze:

    > Jak sama nazwa teorii wielkiego wybuchu wskazuje, ze to teoria. :-)

    Wiara jak sama nazwa wskazuje jest to fikcja, na istnienie której nie ma
    żadnych dowodów, a w którą się wierzy.

    > Pomysl, ciemny lud dwa tysiace lat temu wymysla cos czego nie mozesz
    > wytlumaczyc dzis. Troche Cie to nie dziwi?

    Pomyśl, ciemny lud kilka tysięcy lat wcześniej wymyśla coś w co głęboko
    wierzy, a co my obecnie nazywamy mitologią.
    Taki sam los czeka pozostałe wyznania. Tylko trzeba jeszcze trochę
    czasu, aż ludzkość wyjdzie z ciemnogrodu i dojrzeje.
    Niestety muszę Cię zmartwić, ale liczba osób wierzących stale maleje i
    jest to proces nieodwracalny.

    > Boski, kosmici?

    A może po prostu Ziemianie tyle, że wcześniejsza, dobrze rozwinięta
    cywilizacja, po której pozostały mitologie i wierzenia.

  • 26. Data: 2015-12-02 00:45:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie istnieje opcja innej rozwinietej ziemskiej cywilizacji. Jetesmy pierwsi. Zadne
    ufo tez do nas nie przylecialo. Zadna cywilizacja nie ma tyle energii zeby doleciec
    na zadupie na jakim przydzlo nam zyc. Istnieje co prawda pewna teoria ogloszona przez
    Stanislawa Lema. Wedlug niego jak na Ziemi byly same kamory przylecialo dwoch
    astronautow z dalekiej i rozwinietej cywilizacji. Jeden nazywal sie Ban a drugi Pog.
    Pog mial katar i zie na ziemi wysmarkal.

  • 27. Data: 2015-12-02 01:35:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:37:02 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Jak sama nazwa teorii wielkiego wybuchu wskazuje, ze to teoria. :-)

    Grawitacja to też tylko teoria, ale jakoś nie latasz. Polecam sprawdzić
    różnicę między teorią naukową, a hipotezą.

    O, mam dobry link:
    http://www.scientificamerican.com/article/just-a-the
    ory-7-misused-science-words/

    > Pomysl, ciemny lud dwa tysiace lat temu wymysla cos czego nie mozesz
    > wytlumaczyc dzis. Troche Cie to nie dziwi?

    Ten "ciemny lud", który znał matematykę, astronomię i maszynę parową? Dawne
    cywilizacje były dużo bardziej zaawansowane, niż się powszechnie uważa.

    Co takiego? Piramidy, posągi z Wyspy Wielkanocnej, mechanizm z Antykithiry?
    Czy raczej Całun Turyński albo Hadżar?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2015-12-02 02:03:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardziej zaawansowane niz sie wydaje to znaczy ze mieli okrety podwodne, samoloty
    odrzutowe, syntetyczne antybiotyki, tomografy. Oni ledwo potrafili zelazo wytopic i
    obrobic przez kucie. Wiekszosc skaleczen konczyla sie smiercia. Poszedl bys do
    dentysty co wyrywa bolacego zeba lata go wyjetego i tak zreperowanego wstawia w
    rozwalona szczeke? Fakt ze mieli w matematyce pewne osiagniecia. Ale to w wiekszosci
    wypadkow byly rozwiazania potrzebne w praktyce. Czyli jak sznurkiem wyznaczyc kat
    prosty. Gosc byl wielki bo slonia z dokladnoscia do stu kilo zwazyl.

  • 29. Data: 2015-12-02 03:12:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 17:03:32 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Bardziej zaawansowane niz sie wydaje to znaczy ze mieli okrety podwodne,
    > samoloty odrzutowe, syntetyczne antybiotyki, tomografy. Oni ledwo
    > potrafili zelazo wytopic i obrobic przez kucie.

    Trochę przerysowujesz. Mi chodziło tylko o to, że uważa się ich za
    dzikusów, a całkiem sporo wiedzieli. I w tych warunkach kilku geniuszy
    mogło stworzyć coś, co dziś wydaje nam się niemożliwe w tamtych czasach.

    Nawet dziś przy naszej inżynierii materiałowej i nowoczesnej chemii nie
    potrafimy dokładnie odtworzyć stali damasceńskiej i nie wiemy, z czego się
    składał ogień grecki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2015-12-02 08:14:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 22:12:07 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Co do boskości. Wyobraź sobie, że nagle przeniosłeś się w czasy
    > Chrystusa. Posiadając obecną wiedzę i obecną technologię uważany byłbyś
    > za Boga posiadającego nadprzyrodzoną moc.

    i umiałbys wskrzeszac zmarłych :)

    > Mnie natomiast zastanawia fakt, że ludzie na Ziemi żyją od kilku
    > milionów lat, ale prawdziwy postęp technologiczny dokonał się raptem w
    > przeciągu kilkuset lat.

    no troche przesadzasz - kilku tysiecy lat.

> [...]
    > ludzkości nie było już kilku restartów, a wierzenia w Boga nie są tylko
    > opowieściami prostych ludzi po kontaktach z poprzednimi cywilizacjami?

    brak dowodów archeologicznech - te cywilizacje musialby cos zostawic.

    > Niestety na Ziemi znajduje się wiele obiektów czy przedmiotów
    > stworzonych wiele tysięcy lat temu, które zostały stworzone w nadludzki
    > sposób.

    mianowicie?

    b.